Reis mogelijkheden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Åre

Zou U mij kunnen vertellen hoe ik het best in Are kan komen met eigen vervoer. Hoe veel kilometer is het ongeveer met de boot of door de tunnel?

Groeten Noud Brok

Beste verbinding is met de boot v/a Puttgarden naar Rodbyhavn en v/a kopenhagen kun je kiezen: Malmo,snel de brug over of , nadat je een ruime 2 uur hebt gereden v/a Rodbyhaven een kopje koffie drinken op traject Helsingor-Helsingborg. Alleen over de weg,nl de bruggen via Kolding en Odense = 150km om en weegt niet op tegen de pauze’s die je toch een keer moet nemen. Ik ben voor mijn werk regelmatig in Zweden geweest met de auto . 1 Groot feest om daar te rijden. Ik ben er echter als fanatieke skier nog nooit in "hartje" winter geweest en ook niet met vakantie, zelf wil ik na al die jaren in de Alpen te zijn geweest ook wel eens naar zo’n skiegebied in het Noorden . Al eens geweest daar ? v/a Utrecht is Are ongeveer 1900km , is natuurlijk een heel end , maar als je een nacht wil doorijden en bijvoorbeeld aan het begin van de avond vanuit Utrecht (waar ik woon en regelmatig naar Stockholm en andere plaatsen in "midden" Zweden ben gereden) gaat rijden , begin v/d nacht boot 1 neemt (duurt een uur) en daarna in de 2e helft v/d nacht boot 2, dan kan daarna , zeker als je niet in je eentje rijdt , Zweden een heel mooi stuk worden . Je weet 1 ding vrijwel zeker : geen files .

Een andere goede mogelijkheid is de boot kiel-goteborg. 5 a 6 uurtjes rijden. Hup de nachtboot op en je bent de volgende ochtend uitgerust in goteborg. Vervolgens langs Mariestad omhoog naar Are. Zeker een aanrader.

Hoi Arnoud,

Ik zou naar Trondheim vliegen met KLM, en dan met de trein naar Zweden (1.5 uurtjes). Ik ben zelf wonend in Åre en het is een super gebied,alleen transfer is lastig. Skistar.com regeld liftpassen e.d. maar ook transfers vanuit Trondheim, kijk op skistar.com of kijk later op ons pagina http://www.scandinavianadventures.nl voor wat meer over Åre in de nabije toekomst.

Groeten,

Josef

Waarom informeer je niet bij buroscandinavie? Ik heb daar gewerkt en zij kunnen je goed helpen. Vanaf Goteborg naar Are zal het ong 9-10 uurtjes rijden zijn met de auto. Ik ga in dec waarschijnlijk met de trein en dan nog een stukje noordelijker.

Plaats een reactie