Ik woon hier!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Åre

Ik woon in ?e, ik merk dat het op de website een aantal dingen verkeerd staan maar goed.

?e is geweldig als je van luxe houdt en van goede comfort, er zijn kleine hutten in bijvoorbeeld Duved of Bj?n. Als je wat meer actie en apres ski zoekt dan moet je in Are zijn!

Het gebied is groter dan bijvoorbeeld Fieberbrunn, ST Johann of Zell am Zee, en het heeft veel meer dan alleen skien. Je kan hier geweldig off piste skien, vele mogelijkheden tot toerskien, een huskytocht maken, een sneeuwskootersafari maken enz.

Het beste hier is in het voorjaar, dan is het licht tot 10 uus 's avonds, heerlijk!

In Januari is het wat donkerder, vanaf 4 uur gaan de liften dicht maar om 6 uur weer open en ze zijn verlicht, en hoe! Het is zo dat je denkt dat de zon schijnt :)

De organisatie waar ik voor werk organiseert reizen in deze regio, kijk op http://www.scandinavianadventures.nl voor onzer reizen.

Ha de bra!

Hoi Josef,

Ik weet niet of je dit nog leest, maar gezien dat je er woont, een paar vragen.

Is er een groot verschil tussen Hemsedal en Are?
Vliegen er low cost airlines naar de airports in de buurt?
Weet je hotels die een lang weekend doen (e.g. do-ma) ofzo?

Hey Josef, Wij zijn een groep studenten die op dit moment in Trondheim verblijven en van plan zijn om 11 en 12 december een weekend te gaan skiën. Nou twijfelen wij nog tussen Are en Oppdal om heen te gaan. Are is het grootste gebied van de twee, maar ik las ergens dat alleen het laagste deel van het gebied open gaat en voorlopig valt er ook nog niet al te veel sneeuw in Are. Hoe doen ze dit meestal? wordt dit helemaal opgevangen met kunstsneeuw (wat gezien de voorspelde lage temperaturen moet kunnen) of gooien ze maar enkele pisten open? Alvast bedankt!

Op de site van Are hebben ze een planning staan van wanneer ze liften openen.
So wie so is het voorjaar het beste natuurlijk om ernaar toe te gaan, unieke sfeer, erg lange dagen en veel feest…maargoed, zolang kan ik ook niet wachten hoor…

Hallo Josef, weet jij ook of er een skibus rijdt tussen ostersund en are??? Wij zitten in ostersund, maar ik zou graag een dagje in are te skien gaan.

Oei, lang geleden dat ik hier keek, zal ik vaker doen!

Je kan via Trondheim of Ostersund vliegen en er gaan bussen dagelijks naar Are. Are is HET skigebied van Scandinavie en veel beter dan Hemsedal qua ski+mogelijkheden maar ook voor andere avonturen zoals husky tochten, sneeuwscottersafaris etc. Het gebied is heel anders dan in Noorwegen of de Alpen, mensen zijn vriendelijk, er zijn geen wachtrijen bij de lift, iedereen spreekt goed engels en de faciliteiten hebben meestal zeer hoge standaard!

Zal hier vaker kijken…

Hallo Josef.

Wij zijn van plan in de eerste week van januari naar Are te gaan. Kun je ons iets vertellen over de weersomstandigheden en de activiteiten in Are om dat moment.

Josef, als ik kijk op bijv. http://www.sneeuwhoogtes.eu/are-duved/ zie ik dat er niet zoveel liften zijn, voornamelijk ankertjes. Klopt dat?

josef wij zijn nog nooit naardaar geweest om te skien maar zouden dat graag eens doen kan jij ons zeggen hoe wij dat het best organizeren via een reisburo of zijn er andere mogelijkheeden ik dank u

@ Frits
@ Anoniem
@ Ria

Voor idereen: Åre en Duved zijn SUPER als je geen drukte wil, een nieuwe belevenis en heel veel andere wintersport activiteiten zoals hondenslee, iceracing, sneeuwscootersafari, igloodorp bezoeken, Sami dorp, elanden, rendieren enz… En veel rustiger dan Fins Lapland wat tegenwoordig massatoerisme is geworden.

Frits - Het kan hier in Januari best koud worden maar je hebt langs de piste bemande en onbemande hutjes. Het is dan ook zeer rustig, vorig jaar kwamen de rendieren over de pistes omdat het zo rustig was in Januari, spotgoedkoop dan trouwens.

@Anoniem: Åre en Duved zijn hetzelfde skigebied met een bus ertussen, in Duved zijn er inderdaad veel sleepliften maar ze hebben sinds 2 jaar terug een super 6 persoons stoeltjes lift langs een van de leukste pistes.

@Ria:Via een reisburo kan je meer ervaren voor minder geld, onze reis http://www.scandinavianadventures.nl/winter/laplandavontuur… ia zeer populair. Als je alleen wil skien kan je het bijna zelf regelen met 3 websites: skistar.com, voor wonen, liftpas en skihuur, klm.com voor de vlucht en skybuss.se voor de transfer van Trondheim naar Are.

Vaelkomna!
Groeten,
Josef

Hier een indruk van het gebied door een reclamefilm van een zeer bijzonder hotel in Are.

Plaats een reactie