Vervoer Gerlos - Mayrhofen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Gerlos

Ik ga a.s zaterdag naar Gerlos en zou ook aan de kant van Mayrhofen een dagje willen boarden.
Helaas heb ik dit keer geen auto mee.

Zijn er mensen die er in dezelfde week zijn en die mij eventueel een lift kunnen geven ?
De skibus gaat namelijk volgens mij alleen om zeven uur 's morgens heen en om half zeven 's avonds weer terug. De verbinding via Hippach (eerder genoemd op deze site) kan ik niet goed volgen op http://www.zillertal.at.

Hoop voor ons dan op betere condities.

http://www.zillertalbahn.at/dataarchive/data47/fahrplan_2011…

Ook hier geldt dat je moet skien naar Zell am Ziller

Bedankt Togi.
Dat ziet er al een stuk beter uit.
Is dit nu ook een skibus of een gewone bus, waar ik dan instap ?

Bovenste is de trein, onderste bus (gewone bus volgens mij) zover ik mij kan herinneren uit eerdere ervaringen met het skigebied (aantal jaar geleden) is dat vervoer gratis met een skipas.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

@ Togi
Ik kan me nog herinneren dat wij met de skibus van Gerlos naar Mayrhofen zijn gegaan. Het is geen aanrader je zit zeker 1 uur in een prop volle bus.

@Twan Heb dat zelf nog nooit gedaan (altijd eigen vervoer) maar Gerlos ligt soieso al een stukje met de auto van Mayrhofen (je moet de Gerlospas op)dus met een skibus die overal stopt kan ik mij dat best voorstellen. Voor de skibussen kon ik voor het Zillertal geen vertrek tijden vinden maar dus wel van de gewone bussen dus vandaar mijn link. Ook weet ik niet hoe het trein stations liggen tov de liften in Mayrhofen en Zell am Ziller want anders lijkt mij die Zillertallerbahn wel een goed alternatief. Ik denk dat Stammetje het beste in Gerlos moet navragen bij de hotel eigenaar of zo. Laat ons na je vakantie wel even je ervaringen weten.

taxi nemen. Kammerlander in Gerlos en eind van de middag/avond tijd afspreken voor de terugreis

hmmm… wij gaan in tegengestelde richting 1 of 2 dagen. maar daar heb je niet veel aan…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Mag geen vreemden meenemen van mijn mama

Togi.
Ik zal je zeker mijn ervaringen laten weten.
Het is nog even hard werken voor ik wegga, maar ik begrijp dat we toch geluk hebben met de sneeuw.
Ik ga via de piste naar Zell en zie daar wel verder en anders kan ik ook altijd nog mijn duim opsteken en zo een lift pakken …

Ik zit zelf in februari in Fugen maar ben van plan om 1 dag de route tegenovergesteld te doen. In Zell beginnen en lunchen in Krimml. Bij het restaurant bij de parkeerplaats in HochKrimml heb je namelijk geweldige hamburgers ;-). Maar ben dus wel benieuwd naar de mogelijkheden (leuk om te weten voor de toekomst)

Stammetje als ik jouw was zou ik het niet doen! Want wil je van de piste van zell am ziller naar de ZB lopen? Ik wens je veel succes!(Je bent MINIMAAL een half uur aan het lopen) Misschien is het wel een optie om vanuit zell de taxi te pakken! Dan ben je niet meer dan 6 euro pp kwijt! Terug moet je dan weer met de taxi naar zell om daar de bus te pakken terug naar gerlos ivm de kosten! Deze skibus rijdt volgens mij tot half 8! Dit is de goedkoopste en snelste oplossing! Tip: Pak ook een dagje Kaltenbach, SUPERGEBIED!

Allen, mijn dank voor jullie berichten, ik ben één maal naar Hoghfugen (Kaltenbach) en één maal naar gerlos geweest, en aankomende maart gaan wij wederom naar Gerlos, ik was alleens van plan om naar Zillertal 3000 te gaan maar wist nooit dat die verbinding via Zell zoveel makkelijker is, alleen dat dit dichterbij was, ik ga gewoon via de trein, en evt. taxi naar skipiste maar verwacht dat dit niet zo ver uit mekaar ligt.

Plaats een reactie