Lermoos

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lermoos

Vandaag geboekt voor wintersport 2013, we gaan volgend jaar naar Lermoos. Het was toch nog een heel karwei om accommodatie te vinden in Lermoos.
Wie heeft er ervaringen met wintersport met kinderen in Lermoos?

Wij gingen er vroeger als kind altijd naartoe. Het is geen massagebied waardoor het erg geschikt is voor families met kinderen. Je raakt elkaar ook niet makkelijk kwijt. Kortom: ideaal voor wat je zoekt, veel plezier!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Wij komen al jaren in Lermoos in de krokus vakantie. Het is een compact skigebied waar je elkaar altijd weer tegen komt. De skischool bevalt ons zeer goed. Zowel Nederlandse als Oostenrijkse leraren. Liften zijn goed en vaak niet tedruk. Als het goed is komt er volgend jaar een nieuwe bij!

Je raakt elkaar ook niet makkelijk kwijt.

Kristof op 8 mrt. 2012 21:54

Ooit geprobeerd? :D

Volgende week woensdag gaan wij voor de eerste keer die kant op (shortski, wel zonder kinderen). K ben normaal een frankrijk-skier dus k ben benieuwwd wat het geeft. We zullen ons er wel 4 daagjes kunnen bezighouden.

Wij waren er ook al enkele malen, zoals aangegeven toffe regio met verschillende kleinere gebiedjes waar je elkaar moeilijk kwijt kan geraken. Ideaal als je niet of beginnende skieërs mee hebt.
Wij genieten er vooral door de grote off-piste mogelijkheden.

Net weer geweest, offpiste is erg goed. Ik vindt het ook een erg veelzijdige skiberg. Misschien wel de meest optimale waar ik geweest ben… gezien de compactheid, veelzijdigheid en aanbod voor zo’n klein gebiedje. en idd offpiste is er ook veel met veel variatie in terrein.

Skischool vond ik heel slecht (zie eerdere posts)
Maar de skischool in Biberwier is wel goed. Daar kun je perfect terecht met je kinderen. Alleen is het skigebied heel erg klein. Toch wel een aantal aardige pistes.

Ook nog naar Berwang geweest. Dat is ook heel leuk en echt perfect voor kinderen. Ehrwald is als beginner gebied ook super alleen als je iets beter skied ben je hier snel uitgekeken.

Alle gebiedjes in het dal zijn eigenlijk wel leuk. en allen binnen 10-15 min te bereiken via skibus auto.

Heb vandaag mijn laatste van drie dagen in Lermoos geskied. Voordeel: het is m.i. het dichtsbijzijnde skistation in Oostenrijk voor mensen uit de Benelux. Maar daar houdt het op: de mogelijkheden zijn wat mij betreft te beperkt voor ervaren skiërs. Voor families met kinderen moet het wel best leuk zijn.

Plaats een reactie