Jong gezin, rustig gebied, mooi dorp, alternatief Pertisau

Dit onderwerp gaat over de bestemming Pertisau

Al enkele jaren gaan wij naar het dorp Pertisau in Tirol. Prima rustig dorp, mooi gelegen aan de Achensee. Kwartiertje van de snelweg, mooie natuur, prima prijzen.

Maar goed, een mens wil een keer wat anders :) Deze keer gaat ons zoontje van 1 mee. Dus weinig skieen, maar wel sleeën, wandelen, rodellen, lekker eten en sfeer proeven. Weet iemand welk goed alternatieven er zijn met deze eigenschappen? We gaan vanaf 19 januari, dus buiten de vakantie.

  • Gemoedelijk authentiek dorp
  • Mooie natuur, wandelmogelijkheden
  • Skimogelijkheden (kleinschalig) in de buurt
  • Liefst wat hoger gelegen ( 1000m.) i.v.m. natuur, sneeuwgarantie
  • Liefst zwembad, rodelbaan in de buurt
  • Dicht bij snelweg

Er zijn zoveel mogelijkheden, dus ben benieuwd of mensen (wellicht ook met kleine kinderen) me kunnen helpen. Bedankt!!! :D

Dienten am Hochkönig, 1030 m, authentiek sneeuwzeker bergdorpje, skiën tot in het dorp, het skigebied is groot maar je kunt gewoon rond het dorp blijven skiën. Veel winterwandelwegen door het bos met de mogelijkheid om op de piste met elkaar aftespreken voor de lunch. Wandel al 2 jaar met mijn kleinzoon daar, heerlijk. Rodelbahn, eisstockschieten, een zwembad vindt je in Maria Alm, dat ligt om de hoek.
10 min omhoog rijden van de snelweg

Dienten Die Alte schule

Bedankt Elly! Ik ga even kijken.

Heb zelf ook gekeken en wellicht is Fieberbrunn ook iets voor ons? Lijkt prima gelegen en het dorp krijgt goede waarderingen op deze site.

Ellmau?

Filzmoos

Ik denk dat Kleinwalsertal aan al je wensen voldoet. Als skigebied prima vervolgstap na Pertisau. Ik ken jullie budget niet maar hotel Birkenhohe in Hirschegg, direct aan (kinderpiste) en wandelroute is wellicht een optie. Kwt is wellicht iets duurder dan Pertisau maar de hoofdprijs betaal je hier zeker ook niet. Daarnaast meer aanbod dan Pertisau maar toch overzichtelijk. Meerdere rodelbanen in omgeving. Groot voordeel ten opzichte van Pertisau is de afstand. Daarnaast ligt Kwt op korte afstand van de autoweg.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Bedankt tot zover!

Was vergeten te vermelden dat we het liefst een appartement huren met 2 slaapkamers. Het is prettig om het babybedje in een aparte kamer te hebben.

Ellmau ziet er leuk uit, Hirschegg ook. Beide echter weinig keus in betaalbare vrije hotels (

Heb ook even gekeken naar app in Elmau via de site van et skigebied en hotel Birkenhohe maar idd best wel prijzig. Of de app zijn heel klein en heb je maar 1 slk.
@Mctijn stuur je een pm.

Dienten Die Alte schule

Heb zelf ook nog een optie opgezocht: Wängle/Reutte. Is dit iets??

Pillerseetal (Waidring, Fieberbrunn) is zeker ook een goede keus.
Buiten de genoemde hierboven kan ik nog toevoegen Berwang, Silberregion Karwendel (Kellerjoch, Stans, Weerberg -echter zijn dit wel hele kleine skigebiedjes) Alpach.

Plaats een reactie