honden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Johann im Pongau

Zijn honden toegestaan in de skilift?

Nee, katten wel

in gondelbahnen wel in stoeltjesliften moet je echt niet met je hond gaan zitten
die springt er zo af en dan…!

Iin de gondel is het geen probleem, echter wel met lijn en met muilkorf. In een stoeltjeslift mogen alleen hele kleine schoothondjes.

Gewoon niet doen joh zo’n beest moet je lekker thuis laten… staat ook zo lulling met je lange latten in een sleeplift en dat beest en glijdend achteraan…

Waarom zou je je hond mee willen nemen?

ik heb in les sybelles een hond gezien die ging gewoon mee met het baasje ! , en de hond van Rogier die gaat ook soms mee als ze gaan freeriden !

Wie neemt z’n hond nou mee op wintersport én in de liften?! De Nederlandse hond is helemaal niets gewend, dat doe je zo’n dier toch niet aan!

Ik heb wel met enige regelmaat een hond gezien op de piste. Keihard rennend achter zijn baasje aan. Erg leuk.
Dat waren wel locals & het goede merk hond…

Misschien zijn het wel mensen die niet skien maar willen wandelen met hun hond… En die misschien wel kinderen en/of kleinkinderen hebben die wel wintersporten en dan even willen kijken.

Simone, dan nog… de meeste Nederlandse honden zijn die weersomstandigheden helemaal niet gewend. Om zo’n beestje nou minimaal 9 uren in een auto te proppen, in een lift te zetten en ‘lekker’ te laten wandelen lijkt mij niet de meest geschikte situatie.

Misschien hebben ze wel een Sybirische Husky ;D haha

Je hebt gelijk, ik neem mijn honden ook niet mee op wintersport. Ze zijn het inderdaad niet gewend en ik zou ze er geen plezier mee doen.

In de zomer gaan ze overigens wel mee naar Oostenrijk. Uren wandelplezier is gegarandeerd!
Het viel me echt 100% mee hoe ‘‘hondvriendelijk’’ de Oostenrijkers zijn. Overal waar wij zijn geweest, waren ze welkom.

aan iedereen die zich afvraagt of een hond mee kan op wintersport en in de ski lift kan

het antwoord is ja ik heb net vorgige week 23 January 2019 me duitse herder mee genomen naar feldberg duitsland en met de stoeltjes liften omhoog en met snowboard een x aantal blauwe afdalingen gedaan en mijn doggy vond het geweldig wel aan de lange riem en opletten met ski’s en snowboards metalen randje op de laaste dag had me hond een sneedje in haar pootje maar na een verbandje wou ze niks liever als nog een keer naar beneden terug in nederland toch ff laten checken door de dieren arts en alles is goed en herders kunnen wel tegen een stootje mijn advies is denk jij dat je hond het leuk vind en heb je haar normaal ook naast je skate board dan gaat dit helemaal prima vaak zit er ook nog een klep op de lift die je naar beneden kan doen en de hond gaat prima in het midden in de lift en kan je haar prima vast houden aan een goed tuig just in case maar met mijn hond het het net zo makkelijk als in een auto stappen op, en zit, en voor iedereen check het filmpie dat ik heb gemaakt op youtube with the doggy on wintersport :

Zijn genoeg honden die dat prima kunnen hebben hoor. Toch niets mooiers als met je hond te wandelen in de sneeuw? Ik snap het wel…

Niet met een chihuahua. Maar een Sint Bernard of Newfoundlander kan prima.

Maar die krijg je niet zo makkelijk de stoeltjeslift in.

Heb wel een pisteur gezien die zijn hond op de nek had en zo omlaag skiede. Maar die hond was het duidelijk gewend.

*bericht bewerkt door Waah op 05 feb 2019 18:27

Onze vorige hond ( appenzeller) ging altijd mee vond het geweldig in de sneeuw, ook gondel liften geen enkel probleem ,wel altijd na de ochtend drukte, kon ook makkelijk alleen in kamer of appartement blijven.Onze huidige hond ook een appenzeller vind het ook geweldig maar moet altijd eerst wennen aan de nieuwe situatie en blaft dan behoorlijk. Dit willen we andere mensen en de hond ook niet aan doen, of je moet zelf niet gaan skiën of boarden dan gaat het prima. Dus hij blijft thuis bij de oppas die in ons huis komt.
Soms moet je een muilkorf gebruiken in de gondels,en in de bussen eigenlijk altijd.

Ik heb meerdere grote honden gehad en die gingen altijd mee in de stoeltjeslift. Maar wij gingen in die tijd vooral naar een klein familieskigebied in Zwitserland in het laagseizoen.

Je kunt je hond alleen meenemen als je gaat skiën, als je een niet te lange afdaling doet (het is namelijk echt heel zwaar voor een hond om achter jou aan te rennen tenzij je heel langzaam skiet en/of de afdaling niet te lang is).
Ook is het belangrijk dat je je hond alleen meeneemt op pistes die niet heel druk zijn. Het spreekt voor zich dat een rustige week in januari heel anders is dan de krokusvakantie. Als het druk is, garandeer ik je dat je hond aangeskied wordt en scherpe kanten en hondenhuid zijn geen leuke combinatie, nog afgezien van de aansprakelijkheidsproblemen als een mens iets breekt doordat hij moet uitwijken voor een hond en daardoor ten val komt.

Ik nam mijn honden graag mee, maar vooral om inderdaad lekker te gaan wandelen. Gewoon in de stoeltjeslift, maar ik wist echt wel zeker dat ze niet zo wild waren dat ze er spontaan van grote hoogte uit zouden springen. Een hond ziet trouwens ook de hoogte, en ze springen dan heus niet zomaar naar beneden. Een paniekerige ADHD-hond zou ik waarschijnlijk ook niet zomaar meenemen.

En nog iets: een pup of een hond jonger dan 1 jaar moet je niet van een besneeuwde berg laten rennen.

Maar even voor de topic-starter: ik ken Sankt-Johann im Pongau, het is daar best druk, en honden zijn niet zomaar toegestaan in alle liften en zeker niet op de pistes.

Gewoon even een bijna 9 jaar oud topic onder het stof en honden haar vandaan gehaald. 🙃

On-topic: mag een kat ook mee de lift in?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Die van mij ging vorig jaar ook voor het eerst mee op wintersport. Hij is alleen mee geweest in de stoeltjes lift.
Elke dag wel een keer of 2 of 3 met hem van de rodelbaan afgegaan. Geweldig vond ie het om zo hard mogelijk naar beneden te rennen, ik op de slee.

Mee op de piste nemen zou ik niet doen, te gevaarlijk! Die van mij vind skiende mensen ook heel raar dus gaat er heel hard naar blaffen en wilt er naar toe rennen.

Ik zag wel iemand ook met een husky onder de skilift, dus off piste skien, als mijn hond mijn ski’s niet zo raar zou vinden, zou ik dat ook wel aandurven.

null

null

null

@Anna86 Mooie hond!
Maar iedere dag twee tot drie keer van boven naar beneden laten rennen vind ik zelf niet zo’n goed idee… Het geeft volgens mij best een zware belasting.

Ik vind het in ieder geval altijd heerlijk om de hond mee te nemen. Alleen als ze nog heel jong zijn blijven ze lekker beneden.

null

*bericht bewerkt door phma op 06 feb 2019 10:28

@phma

Jij ook een leuke hond!

Mijn hondje is 1 spierbundel en rent altijd graag veel, dus hij kon het makkelijk aan :)

Gewoon even een bijna 9 jaar oud topic onder het stof en honden haar vandaan gehaald.

Birdheart op 5 feb 2019 22:27

Haha, inderdaad. De hond waarvoor het destijds gevraagd werd, is er misschien al niet meer… 😢

Nog een nadeel van een hond op de piste:
https://skiinformatie.nl/hond-uit-bergnood-gered-met-behulp-…

Uitrusten doen we thuis wel!

Plaats een reactie