Parkeren zonder reservering

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Wij gaan zaterdag richting Val Thorens maar hebben geen resevering gemaakt voor het parkeren. Dit kan tot zeven dagen voor aankomst maar is dus nu te laat. Moeten we daar problemen mee verwachten of is er genoeg parkeer gelegenheid? En is er nog keuze of heb je alleen Valthoparc?

Goede vraag, wij gaan vrijdag rijden en hebben ook nog niks gereserveerd.

Je kan ter plaatse kaartjes kopen voor de parkeergarages. Gezien het hoogseizoen zouden de parkeergarages wel eens vol kunnen zijn. Dan moet je de auto helemaal onderin het dorp parkeren en dan ook nog eens onoverdekt en een behoorlijk eind lopen.

ja als je parkeergarages vol zijn moet je beneden het dorp parkeren. er gaan dan weer bussen naar het dorp (ik dacht om het half uur).

Gezien de verwachte sneeuw vanaf komend weekend zou ik onoverdekt parkeren niet aanraden. Als je pech hebt ben je eerst een paar uur zoet met het terugvinden van je auto en dan moet het uitgraven nog beginnen :)
Maar als je geen keus hebt dan is het niet anders natuurlijk.

Komende week is een superdrukke week. Ik hoop dat je nog overdekt kunt parkeren.

Kijk verder op mijn blog:

http://skieur-vt.blogspot.com/2011/12/parkeren-in-val-thoren…

Volg mij op Twitter @SkieurVT

Hoever is het ongeveer lopen vanaf de onoverdekte parkeerplaats naar de liftjes?

Zaterdag 30-03 richting Val Thorens, kan iemand mij vertellen of reservering aan te raden is? Geloof dat ze in Frankrijk vakantie hebben met Pasen. Bvd.

De bovesten parkings zou ik pakken, P1 of P2. P4 is beneden en dan moet je nog stukje pendelen met een bus. Die is ook niet overdekt. Als je vroeg aankomt heb je altijd wel plek, ook zonder te reserveren. En het is toch allemaal even duur. Reken op 70 euro voor 1 week parkeren. Afzetters… Als je je auto in de straat zet krijg je na een paar uur al een waarschuwing van de politie dat je auto weg moet of hij wordt weggesleept.

Geen probleem hoor voor parking.Mijn auto is eens weggesleept daar :p
Erachter gegaan en dan geparkeerd buiten dorpje staat een gans gebouw voor auto’s.
En was in paasvakantie je vind altijd een gaatje daar en is zo ver niet hoor.

70 euro voor 7 dagen, tientje per dag. Da’s een koopje vergeleken met Amsterdam, Utrecht etc…

Plaats een reactie