Waar moet ik heen?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Beste allemaal,

Ik ga normaliter in Februari / Maart altijd naar Fieberbrunn en dan met de kerst even kort naar Duitland, echter daar ligt geen sneeuw!

Weet er iemand een plek waar wél sneeuw ligt maar dat niet net zoals Fieberbrunn meer dan 10u rijden is?

Alvast bedankt!

Bottrop

Vorarlberg. Gebieden als montafon, mellau etc.

Haha Bottrop ben ik geweest inderdaad vorig jaar, maar ik weet zeker dat er een beter alternatief is! Vorarlberg is inderdaad nog wel te doen voor 3 daagjes!

De Allgäu is ook een waardig alternatief en tevens snel aan te rijden. Kan ook in combinatie gedaan worden met het Kleinwalsertal, alhoewel het ten zuiden van Oberstdorf rond de kerstdagen vriesdruk kan worden. Dan zijn de skigebieden rondom Sonthofen eerder aan te raden, zoals Bolsterlang, Bad Hindellang of desnoods Tannheimer Tal.

Graubünden (Ch) is niet veel verder dan Vorarlberg. Bovendien kun je over Basel (Zürich - Chur)rijden, wat wellicht iets minder druk zou kunnen zijn dan langs München. Ook nkele andere Zwitserse gebieden en bijvoorbeeld Portes du Soleil zouden redelijk vlot aan te rijden kunnen zijn. Maar het is altijd aanzienlijk verder dan Winterberg!
Ligt er in de Vogezen geen sneeuw, Gerardmer of zo?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@Frank: Allgäu en Bregenzer Wald zijn toch nog wel een stuk sneller aan te rijden dan Graubünden of Portes du Soleil en je hoeft sowieso niet langs München. Het stuk door Zwitserland via Bern of Zürich vreet door de afstand en de vele snelheidslimieten nogal wat tijd weg.

@Frans, de Duitse gebieden zijn inderdaad wat dichterbij. Maar TS vraagt gebieden waarnaartoe hij niet de door hem genoemde tien uur of meer moet rijden. Zowel naar Graubünden als naar PdS rijd ik in een uur of acht. (En, Frans, ik ken de reputatie van de Zwitsers, dus houd me daar aan de limieten :) )

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Plaats een reactie