Ski box

Hallo ,
wij zijn van plan een ski box te kopen . Voorlopig enkel om allerlei spullen in te stoppen . Maar ik wil hem wel op de juiste lengte kopen , met de bedoeling in de toekomst eigen ski’s te kopen en deze mee te nemen . Welke ( binnen ) lengte neem ik best . Merk ?

Vlgs mij is vuistregel dat je ski tot neushoogte moet komen (staand) zodat als je een skibox kiest waar jezelf inpast dat het dan moet passen (:-) behalve als je partner langer is dan…

Koop idd een skibox die minimaal net zo groot is als je zelf bent, een dan hou je altijd een beetje speling voor andere spullen of het past dan makkelijker.

Ik trek een skibox aan me benen. Wittenie, ook wel snowboardbox genoemd.

Wij hebben onlangs een skibox gekocht bij http://www.slagerbv.nl.
Een Junior Spazio 580. Uiteraard niet zo mooi als een Thule maar wel lekker betaalbaar, 179 euro voor een box van 195 bij 90 bij 45, een aanrader.

Zou niet alleen naar de prijs kijken (niet dat deze bovenstaande niet goed zou kunnen zijn hoor). Als je er van houd om toch een beetje door te kunnen rijden zou ik ook kijken naar de vorm van de skibox; hoe aerodynamisch is deze en sluit ie een beetje aan bij de auto? Heb 2 jaar geleden vanwege een stevige windje tijdens terugweg verschillende weggewaaide skiboxen langs de weg/weilanden zien liggen. Dat risico wordt groter wanneer er meer wind staat en hoe hard je dan rijd. Neem 't mee en succes met kiezen

Heeft iemand ervaring met skibox van het merk Peugeot ?

Neem liever skidakdragers…

En wat als ie ook andere spullen in de skibox wilt doen, RR?

daarom als je schoonmoeder er in past, passen de ski’s ook

Ik zou de box in ieder geval groot genoeg kopen, ook om je skischoenen e.d. in mee te nemen. En zoals jasper zegt kijk niet alleen naar de prijs. Als het goed is gaat zo’n box best lang mee. De mijne is al een keer of 10 mee geweest, origineel BMW maar volgens mij is het gewoon een Thule.

Let ook op het gewicht van de box. Er is een maximum gewicht dat op het dak van de auto mag. Dit verschilt per merk/model en varieert van 50 tot 100 kg, de meeste middenklassers (P 407, C5, Ford mondeo, VW Passat) mogen 75 kg op het dak. De dragers wegen al gauw 10 kg en een box (195 x 65 x 40) 15 kg. Blijft dus nog 50 kg over voor 4 paar ski’s en 4 paar schoenen en dat wil net.

Ik zou voornamelijk niet te moeilijk doen en gewoon zo’n ding kopen, op je dak zetten, vullen en gaan!
Kopen kan natuurlijk ook 2e hands (topscore: €25 voor een box). Bedenk wel dat je 'm ook moet opslaan…

Huren kan ook (zie marktplaats).

ik heb afgelopen zomer een tweedehands Mercedes Benz skibox gekocht. deze past ook op mijn opel-dakdragers.
Voor deze gekozen omdat ik vertrouwen heb in het sluitsysteem.
Goedkopere koffers hebben 2 hooguit 3 plastic klipjes waarmee je de koffer afsluit. Ik durf daar persoonlijk geen 150-180km/u mee te rijden op de autobahn. Met de MB koffer wel, er zit een stalen kabel-sluitsysteem die rondom afsluit. De koffer kan aan 2 kanten open, dus geen gedoe.
gaat om deze: http://link.marktplaats.nl/406317893

Ach, spanband werkt ook.

Ik heb reeds gereageerd met de Junior Spatio box.
Afgelopen week zijn wij er mee naar La Rosiere in de Franse ALpen gereden, door de sneeuwstorm in Belgie en Luxemburg en terug met een vaartje van 130/140 kilometer over de Franse tolwegen. Absoluut geen problemen met de skibox gehad.

De box wordt bevestigd door haken aan de onderkant die je binnenin "opdraait", heel eenvoudig. De box sluit eenvoudig en zonder dat er vocht in de box komt.

lang geen activiteit in deze topic maar zit met enkele vragen. Wij gaan ons ook een skibox aanschaffen, deze zou moeten passen op een audi a3 en indien mogelijk ook op een volkswagen polo 2011. Nu heeft thule wel enkele modellen te koop. Mijn vraag is of je deze goedkoper in nederland of in belgie kan vinden. iemand ervaring met winkels in de buurt van Antwerpen of Roosendaal, breda, bergen op zoom?

Hallo Geens,

Ik woon toevallig ook in het zuiden van het land en ik weet dat Heuts verschillende dakkoffers van Thule en Junior verkoopt. De Junior dakkoffers zijn een stuk goedkoper dan de Thule, maar de kwaliteit is gewoon goed te noemen (ik heb er ook ene). Heuts heeft een webshop, maar ook afhaalfilialen in Eindhoven. Zie: http://www.heuts.nl/shop/automaterialen/dakkoffer-fietsdrage…. Wellicht een optie?

Plaats een reactie