Nieuwe ski advies

Ik ben momenteel op zoek naar nieuwe ski’s. Ik ski al een jaar of 25, de laatste 5 jaar meestal een week of 3 per seizoen. Vier jaar geleden wilde ik me wat meer richten op het freestyle skiën en heb twintips aangeschaft: volkl legge 1.69. Ik vond het fijne ski’s maar ben toch vooral op de piste bezig en maar af en toe in t park. Zo nu en dan ook off piste.
Heb nu een setje all Mountain ski’s op t oog: armada arv. Nu natuurlijk de vraag: zijn dit de juiste ski’s voor mij? Of heeft iemand een beter advies?

Waar moeten wij ons advies op baseren??

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Wat @bartus bedoeld te zeggen is geef iets meer informatie over jezelf. Lengte, gewicht en wat voor soort skiër ben je.

Met die info kunnen mensen je gerichter op pad helpen.

When life gets too complicated.... SKI

Ok, lengte 1,80, gewicht 70kg Ben voornaamelijk een piste skier(zowel carve als korte bocht) Wilde een paar jaar geleden wat nieuws leren(freestyle) vandaar dat ik de volkl ledge had aangeschaft. Het freestyle skien is blijven hangen bij het maken van sprongen en switch skien. Afgelopen jaren ben ik ook wat vaker buiten de piste gaan skien. Al met al ben ik dus op zoek naar een goede all mountain ski. Zo doende kwam ik uit bij de armada arv 1.75(uit 2010) Omdat het aanschaffen van ski’s redelijk onbekend terrein voor mij is vraag ik dus om wat advies

Ik heb geen advies voor nieuwe ski’s maar eerlijk gezegd denk ik dat je altijd op te korte ski’s gestaan hebt. Twintips zo ver beneden lichaams lengte geeft weinig edge bij het normaal skien en weinig stabiliteit bij het landen van jumps, just my 2 cents

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Advies vragen voor ski’s vind ik net zoiets als vragen wat voor auto moet ik kopen?

De Volvo rijder zal zeggen, een volvo.
Mocht hij geen saab kunnen betalen zal hij zeggen een saab is te duur.

Frans is slecht…ook zo’n domme opmerking.

Duits is goed maar hey kijk eens wat een ‘volkswagen’ kost…of hét volk massaal een golf wilt kopen voor dat geld. Dan mag je best kwaliteit verwachten.

NL’ers en ski’s kopen…hoezo ieder jaar hét nieuwste materiaal?
Ik vertrouw best op de anwb test. Kies een categorie ski uit en ga voor de 5 ster vipnotatie.

Kies je budget en wat is bijvoorbeeld mis met een ski van 3 seizoenen oud.

Zoveel mensen zoveel ski’s en meningen van anderen veelal gebaseerd op marketing als op echte ervaring. Daarbij hoe goed ski jij nu eigenlijk?

Ligt hét nu echt aan die ski of aan zijn bestuurder. Ik kwam vroeger al perfect naar beneden op latten die lang en goedkoop waren. Dat was prima en nu ach titanium, verrijkt uranium, x core, hard core en gangan style in je ski’s.

Als je denkt dat jouw kunnen toeneemt door die ingrediënten…

Dus sterkte.

In een auto kun je een proefrit maken, dus… :-)

When life gets too complicated.... SKI

https://www.wintersport.nl/skitest

In een auto kun je een proefrit maken, dus… :-)

Alex op 11 mrt. 2013 07:30

Als je zoekt zijn er ook skitest dagen te vinden.

Btw. deze test al gelezen ??
https://www.wintersport.nl/skitest

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie