Wintersport 2014: Waar gaan jullie heen?

Velen van jullie zijn inmiddels al op wintersport geweest dit jaar. Hoewel het nog ver weg is; Wat zijn de plannen voor 2014? En waarom naar dat (ski)gebied?

Zelf ga ik naar Kirchberg volgend jaar (2014) eind februari / begin maart vanwege de goede combinatie van de apès ski maar ook de heerlijke pistes en uitstapjes richting andere skigebieden als brixental etc.

Wij gaan skiën, Après Skiën!!

Wij gaan opzoek naar een chalet voor +/- 20 man. Goede aprés ski (eventueel per taxi) bereikbaar, genoeg kilometers +/- 150 of meer, en betaalbare maar deftige chalet.

Keuze genoeg waarschijnlijk als we er vroeg bij zijn, alles ligt nog open. Wel in Januari (nieuwjaarsweek) ook zeker naar Warth dat dan verbonden zal zijn met Lech …

Ik ben voor de carnaval (1e week van maart 2014) nog op zoek.

Wensen:
-appartement aan de piste voor 2p en hond
-op max 9uur rijafstand van eindhoven

  • in een skigebied van min 150km piste aaneengesloten
  • vooral blauw en rood

wie weet wat leuks. Land maakt niet uit. (Saalbach Hinterglemm valt af omdat we daar al met kerst heen gaan)

Residence Saalbach in Saalbach, is me dit jaar zeer goed bevallen.

Ik ben voor de carnaval (1e week van maart 2014) nog op zoek.

Wensen:
-appartement aan de piste voor 2p en hond
-op max 9uur rijafstand van eindhoven

  • in een skigebied van min 150km piste aaneengesloten
  • vooral blauw en rood

wie weet wat leuks.

rmgb op 19 mrt. 2013 08:47

Zelf ben ik helemaal fan van Kirchberg, misschien iets voor jullie? Zelf vertrek ik ook vanuit Eindhoven (9 uur en 12 minuten rijden zonder tussenstops). 170 km standaard aan piste, uit te breiden met een all star pass. Ik weet dat bij "appartementen kirchberg" (zo heet de acco) huisdieren zijn toegestaan. Weet alleen niet zeker of deze aan de piste ligt… Skibus is wel erg goed te doen naar de pistes…

Wij gaan skiën, Après Skiën!!

Voor volgend seizoen staan gepland, Zermatt of Breuil Cervinia, nog een keer Dolomieten, Sölden en of Obergurgl

Hoge bomen........lange latten!

Als het financieel allemaal te doen is dan wordt het zoiets:

  1. Half november: 4 dagen Sölden (ski’s testen op in ieder geval de gletsjer, hopelijk ook op wat verse sneeuw in andere delen van dat gebied);
  2. Eind januari weekje Grand Massif (staat al een tijdje op ons verlanglijstje; lekker 5 ochtenden les nemen voor het betere carve-werk op zwarte pistes, buckel-skiën en off-piste skiën - door de ESI in een gevorderden-pakket aangeboden, geheel met safety-gear en alles);
  3. Eind maart een week naar Monte Rosa (staat ook al een tijdje op de verlanglijst; ze hebben daar de zogenaamde "ski for free" weken, waarbij je de skipas gratis krijgt als je voor minimaal 3 nachten boekt in bepaalde accommodaties).

O ja, rond Kerst ergens (na het testweekend in Sölden) nieuwe ski’s aanschaffen…

  1. December: weekje op vrienden & familiebezoek in Oo (regio Telfs)… nieuwe koter erbij, dus vooral genieten en mss ergens een dagje meepikken
  2. Januari: nog weekje Oo (regio Telfs), daarna twee weken Alta Badia
  3. Maart/April: schnupperwoche ergens meepikken

Nog ver weg, maar de volgende bestemming moet aan de volgende eisen voldoen:

  • Oostenrijk;
  • Piste moet snel te bereiken zijn vanaf het appartement (als in: de deur uit, en binnen een minuut op de piste);
  • Groot gebied waarbij dagtochten mogelijk zijn;
  • Gezellige après ski, net als een gezellig dorp

Laatste twee keer naar Zell Am Ziller geweest, en dat beviel prima, maar ik wil weer eens een dorp wat hoger ligt en direct aan de piste. Eigenlijk zoiets als Val Thorens, maar dan in Oostenrijk. ;)

De Dolomieten, januari en maart. Voor mij de belangrijkste weken in het jaar. Eigenlijk te gek om los te lopen, maar gelukkig kunnen we ook nog rots klimmen. Dus daar nu maar de focus op.

s.boersma

Ik zal ongetwijfeld wel weer een paar keer 1-2 dagen meepikken in Flachau in combi met werk…
De week voor Kerst bijvoorbeeld en dan aansluitend de kerstweek ergens in die regio een hotel pakken voor echt vakantie.

Februari nog een weekje met kids, ongetwijfeld ook Oostenrijk

Volgend jaar willen wij misschien voor het eerst naar Oostenrijk om te skien, waarschijnlijk Bad Gastein. In plaats van onze standaard eind januari/begin februari willen we wat later gaan, in maart.

We hebben ons er al mee verzoend dat we niet meteen buiten het appartement de skis onder kunnen klikken, de komende maanden wil ik nog wel even bekijken hoe dat ter plaatse geregeld is met skibussen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Nog ver weg, maar de volgende bestemming moet aan de volgende eisen voldoen:

  • Oostenrijk;
  • Piste moet snel te bereiken zijn vanaf het appartement (als in: de deur uit, en binnen een minuut op de piste);
  • Groot gebied waarbij dagtochten mogelijk zijn;
  • Gezellige après ski, net als een gezellig dorp

Laatste twee keer naar Zell Am Ziller geweest, en dat beviel prima, maar ik wil weer eens een dorp wat hoger ligt en direct aan de piste. Eigenlijk zoiets als Val Thorens, maar dan in Oostenrijk. ;)

DickPagie op 19 mrt. 2013 13:17

Sölden misschien? Ben ik zelf nooit geweest, maar ik heb dezelfde wensen (minder aprè-ski, maar culinaire mogelijkheden) en kom op die bestemming uit. Of anders St. Anton?

Met Kerst zoals altijd naar Fügen, waarschijnlijk bezoeken we dan ook voor het eerst de skigebieden van Achensee en Ski-Juwel Alpbach-Wildschönau.

Met Carnaval misschien een weekje naar Nendaz (Quatre Vallées), maar dit is nog lang niet zeker

Tussendoor ook vast nog paar daagjes naar Winterberg.

St. Anton staat al een paar jaar hoog op m’n bucketlist en ik heb zo’n vermoeden dat het dat volgend jaar de keuze gaat worden. Ben nu wel even Zillertal af :p

Vrij zeker:

Pasen naar Ischgl
Eerste weekend dat er sneeuw ligt naar Winterberg
Krokus ergens in Oostenrijk
Shortski begin februari

Misschien nog een technische stage en/of testweekend vooraf aan het seizoen, maar dat wordt wat plannen met verlof en centjes.

St. Anton staat al een paar jaar hoog op m’n bucketlist en ik heb zo’n vermoeden dat het dat volgend jaar de keuze gaat worden. Ben nu wel even Zillertal af :p

ReneS op 19 mrt. 2013 14:10

Je hebt Hintertux nog te gaan ;)

Als het financieel allemaal te doen is dan wordt het zoiets:

  1. Half november: 4 dagen Sölden (ski’s testen op in ieder geval de gletsjer, hopelijk ook op wat verse sneeuw in andere delen van dat gebied);
Cheizz op 19 mrt. 2013 11:39

Dit jaar bood D-Store (das een winkel in Bierbeek, Vlaams Brabant) een 4 daagje shortski aan met een hoop testskies voor vrij weinig geld. Was in een goed hotel in Hochgurgl met skipas en alles in. je kreeg er ook nog een jas bij als je op tijd boekte.

Tja … In het koppie zit een trip naar Utah of Colorado, ergens eind januari 2014. Dan een shortski in maart om het af te leren. Maar ja … er kan nog van alles gebeuren dat van invloed is op de uiteindelijke uitkomst van alle plannen. Aan de andere kant … Altijd lekker om nu al wat plannen te bedenken toch?
Heb wel weer zin in paar weken naar Amerika. Trip naar Utah en Park City, Alta, Snowbasin doen of toch weer terug naar Colorado en daar Steamboat, Beaver Creek en Breckenridge Ridge ( met de nieuwe Peak 6) doen is erg aantrekkelijk :-)
We gaan het maar gewoon zien dus.

Afgelopen zaterdag teruggekomen en de plannen voor 2014 liggen al weer klaar.
Op dit moment zijn er nog 4 gebieden in de running: Ischgl, Sölden, SFL of toch naar Trois Vallées?

Of gaan we toch maar weer 2 keer gaan?

Sandra

Met de kerst gaan we weer naar de Dolomieten, Selva.
Zelfde garni…op een TOP lokatie-:)

Nog ver weg, maar de volgende bestemming moet aan de volgende eisen voldoen:

  • Oostenrijk;
  • Piste moet snel te bereiken zijn vanaf het appartement (als in: de deur uit, en binnen een minuut op de piste);
  • Groot gebied waarbij dagtochten mogelijk zijn;
  • Gezellige après ski, net als een gezellig dorp

Laatste twee keer naar Zell Am Ziller geweest, en dat beviel prima, maar ik wil weer eens een dorp wat hoger ligt en direct aan de piste. Eigenlijk zoiets als Val Thorens, maar dan in Oostenrijk. ;)

DickPagie op 19 mrt. 2013 13:17

Heb ik dus met Saalbach vanuit ons appartement 2x links de lift in en hop op de piste.

Een algemene vraag maar wel in de lijn van dit topic, veel gaan 2 á 3x per seizoen op wintersport maar gaan jullie daarnaast ook in de zomer een paar weken op vakantie???

Dit jaar bood D-Store (das een winkel in Bierbeek, Vlaams Brabant) een 4 daagje shortski aan met een hoop testskies voor vrij weinig geld. Was in een goed hotel in Hochgurgl met skipas en alles in. je kreeg er ook nog een jas bij als je op tijd boekte.

.Robin op 19 mrt. 2013 14:18

Ik heb zoiets ook gevonden via tirolevents.nl. 3 dagen skipas + 3 overnachtingen (half pension) + 3 dagen testmogelijkheden bij het Testcenter op de gletsjer van Sölden: € 325 p.p. Daar komt dus alleen nog de reis en het avondeten bij.

Volgende kerst in Verbier, nog aan het kijken voor de krokusvakantie, Murren lijkt mij wat…

Dan nog een week, en dat wordt misschein de Ladies Week in Engelberg of misschein met de dames vanuit amerika op ski diva forum, voor de Diva West meet up…

en misschein probeer ik een demo week in de voor seizoen.

en, ja, San Diego voor de zomer vakantie. Eigen bedrijf…dus ik bepaal hoeveel ik werk.

@HeidiInTheAlps hoe bevalt zwitserland? Wij zijn nog zoekende voor de carnaval 2014, zie mijn eerdere bericht voor criteria.

De kerstweek naar Hochzillertal. 1e week februari wellicht naar het Alpbachtal. Laatst genoemde zou voor het eerst zijn. Wie heeft heeft hier ervaring mee ?

Henk

Een algemene vraag maar wel in de lijn van dit topic, veel gaan 2 á 3x per seizoen op wintersport maar gaan jullie daarnaast ook in de zomer een paar weken op vakantie???

michelr op 19 mrt. 2013 18:42

Ja hoor, in mei naar Spanje, deze zomer waarschijnlijk nog een weekje zomer Oostenrijk met de fiets mee en de nazomer weekje Portugal en dan begint het winterseizoen weer.
Wij hebben allebei (nog) een goede baan en hebben besloten de zuur verdiende centen aan onszelf te besteden, das beter voor de economie dan dat de staat of de bank er mee vandoor gaat :-)

Hoge bomen........lange latten!

Weten het nog niet, zijn pas terug beginnen skien.
Hebben geen vrienden die skien, dus onder ons tweetjes.
Gaan dit jaar naar Dienten ( Hochkonig ) Oostenrijk.
Als dat bevalt zal het waarschijnlijk terug naar daar zijn.

[mention="121734"]@HeidiInTheAlps[/mention] hoe bevalt zwitserland? Wij zijn nog zoekende voor de carnaval 2014, zie mijn eerdere bericht voor criteria.

rmgb op 19 mrt. 2013 19:55

Ik heb afgelopen krokus een week in Megeve, en een week in Zwizterland, en deed een trip report op snow heads, ik was te lau om alles in het nederlands te schrijven, dus heb ik het niet hier gepost…

http://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?t=98729…

Het hangt vanaf van wat je zoekt. Qua sfeer, Megeve is echt super…maar qua pistes, is dat minder uitdagend…

Ik ga met de paas naar Engelberg, maar in het algemeen, heb ik de idee dat Zwitzerland een plek is waar serieus skien hoort bij de cultuur, terwijl in Frankrijk, ben je nog steeds in Frankrijk, en alles is op het frans-stijl… als je snap wat ik bedoel…

@rmbg - kijk in Wengen of Murren, allebei auto-vrij dorpjes, en veel aan of naast de piste… de echt chocolate-box type van ski dorpje… niet al te goedkoop, dus ook niet al te veel fransen or nederlanders…toch wat engelse

Ik snap niet hoe je nu al kunt weten waar je volgend jaar gaat skiën: ik beslis dat pas een week voor ik vertrek, in functie van de sneeuwcondities. Maar los daarvan: zowel in de Valle d’Aosta als in St.Moritz ben ik al een paar jaar niet meer geweest, dus als alles goed zit dan liefst daarheen! Maar ik weet momenteel nog niet eens waar ik het seizoen 2013 zal afsluiten, in april…

Vier weken Mayrhofen!! Aaaah! Can’t wait!

Plaats een reactie