Winterberg volledig open tot en met 7 april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Winterberg

Alle skipistes (m.u.v. Nordhang) in Winterberg blijven bij optimale omstandigheden tot en met 7 april open. Daarna is het nog onzeker of er wat openblijft, omdat de duitse paasvakantie dan afgelopen is.
Zonder gekheid: als het niet snel opwarmt en hard gaat regenen deze lente, dan kan je moeiteloos een wintersportvakantie in het Sauerland beleven in de meivakantie! Ik durf nu al te stellen dat er dan voldoende sneeuw is, alleen verwacht ik niet dat er dan nog wat draait… hoewel…

Harry (Winterberg)

Ben vandaag voor 1 dagje op en neer gereden, de sneeuw is echt bagger zanderige sneeuw en af en toe stukken ijs

@gast153
In Winterberg??? Waar dan?

Snap ik ook niet, vorige week zondag heen geweest. Werkelijk perfecte omstandigheden. Lekker strakke en harde pistes met een klein laagje sneeuw en geen bult te bekennen…
Was best verrast…

Geld dit ook voor Willingen t/m 7 april?

Ja, geldt ook voor Willingen.

Ik wil misschien 7 april nog wel even gaan. Worden de omstandigheden nog steeds als goed ervaren?
Hoe zijn de vooruitzichten wat betreft verse sneeuw?

De verschillende sites zijn redelijk positief wat dat betreft!

@gast742
Tot en met zondag optimale condities. Bij zon in de middag op zonnige hellingen wat stroever en de sneeuw is aan de harde kant. De grip is echter overal gewoon goed. Slijpen dus, en genieten!

@Gast938

Dank voor je antwoord. Klinkt erg aanlokkelijk! Toch eens kijken of ik mijn vriendin net zo enthousiast kan krijgen :)

(p.s. Ik ben 742)

Ik wil graag ook nog een dagje erheen rijden om te skien, eerstvolgende dag dat ik kan is echter pas 14 april. Zou het dan nog open zijn?

Willingen gaat ook na het weekend door (beperkt)
Winterberg nog onzeker

Willingen sluit de gondel na a.s. zondag. Dat scheelt toch weer een aantal meters qua skiplezier.

Weet iemand of alle pistes zaterdag open zijn in winterberg, of slecht een deel?
En wie heeft er nog zin om zaterdag dagje te skien/borden? In mijn omgeving heeft iedereen helaas genoeg vd winter.

Misschein wil ik zondag…

@rmgb: Op de Nordhang na (daar zijn de ankers er al af) is alles open, pistekwaliteit zeer goed, maar wel wat hard.

Klinkt goed, nu nog medeskiers en of borders gezocht voor de zaterdag…

Plaats een reactie