nieuwe pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Hooi op de piste ligt er als drainage. Je kunt daardoor ook op een iets warmere onergrond besneeuwen en bij zware regen spoelt je sneeuwdek niet meteen weg, maar loopt het water meer onder het sneeuwdek door en makkelijker de grond in.

zoals ik gelezen heb hoef je niet gelijk links. Je kunt ook recht dan zit je gelijk weer op de kappe. Zo is het vertelt op alpinforum. De oude bergstation is helemaal weg en daar hebben ze de piste verlengd. Of dit echt zo word is afwachten. Ik weet wel zeker dat de uitstap niet rechtuit is.

Hopelijk kunnen we het over een paar weken gewoon in praktijk meemaken. Kom maar op met die sneeuw!

Ik was vandaag even in Willingen… Zo ziet de nieuwe lift bij Ritzhagen er nu uit…

null

Grußen aus dem Sauerland

mooi, het dalstation lijkt af ! bedankt voor deze foto @mikannika !

maar zie ik nou goed dat de oude Ritzhagenlift is blijven staan? ik dacht dat de stoeltjeslift hem zou vervangen?

Certified ski-boy, glijbewijs

mooi, het dalstation lijkt af ! bedankt voor deze foto @mikannika !

maar zie ik nou goed dat de oude Ritzhagenlift is blijven staan? ik dacht dat de stoeltjeslift hem zou vervangen?

Jorian op 19 nov. 2013 22:30

De kabel hangt al… De hele lift is eigenlijk af voor zover ik heb kunnen beoordelen. Wellicht nog ff de puntjes op de i. De sleeplift is ingekort en dient nu alleen nog maar de zomerrodelbaan. Je kunt nog net de nieuwe laatste paal zien, net boven de rodelbaan.

Grußen aus dem Sauerland

Ze zijn de kabel aan het plaatsen op de nieuwe lift bij de kappe, is op de webcam te zien

mooi, het dalstation lijkt af ! bedankt voor deze foto @mikannika !

maar zie ik nou goed dat de oude Ritzhagenlift is blijven staan? ik dacht dat de stoeltjeslift hem zou vervangen?

Jorian op 19 nov. 2013 22:30

De kabel hangt al… De hele lift is eigenlijk af voor zover ik heb kunnen beoordelen. Wellicht nog ff de puntjes op de i. De sleeplift is ingekort en dient nu alleen nog maar de zomerrodelbaan. Je kunt nog net de nieuwe laatste paal zien, net boven de rodelbaan.

Mikannika op 19 nov. 2013 22:36

thanks voor de info! :)

Certified ski-boy, glijbewijs

De lopende band richting de Kappe wordt ook weer opgebouwd zag ik op de webcam!! Laat de sneeuw maar komen, zou ik zeggen!!

The mountains shall bring peace to the people

De lopende band richting de Kappe wordt ook weer opgebouwd zag ik op de webcam!! Laat de sneeuw maar komen, zou ik zeggen!!

martijn-koevermans op 20 nov. 2013 23:50

Vandaag gaat het hier sneeuwen! Wel balen, want ik moet nog flink buiten klussen…

Grußen aus dem Sauerland

Super om te zien dat ook hier m’n videos steeds weer gevolgd worden. Speciaal ook dank aan m’n 75-jarige fan. :)

Maar ik begrijp dus goed dat er nu een nieuwe lift is geplaatst bij de rodelbaan. Die ligt toch nog een flink stuk af van de rest van het gebied in Willingen. Verbinden is daartussen ook echt niet een optie (of ze moeten een horizontale stoeltjes lift bouwen).

Rene op 18 nov. 2013 12:57

Zoals door Jorian terrecht aangegeven is er een verbinding tussen de Ritzhagen en de Sonnenhang. Deze is richting Ritzhagen goed te doen, richting de Sonnenhang moet op het laatste stuk wel wat gekleund worden. Vervolgens bestaat er een ‘verbinding’ tussen de Sonnenhang en de Köhlerhagen, welke onderdeel van het hoofdgebied (Ettelsberg) is. Daarvoor moet 3x een straat worden overgestoken. Richting de Sonnenhang is er een lopende band die wat comfort biedt, richting de Köhlerhagen moet er een klein stukje omhoog gelopen worden.

Het blijft zonder meer een feit dat de Ritzhagen een eigen deel van het skigebied blijft, aangezien het helemaal ‘achteraan’ ligt, wanneer je rond de Ettelsberg (hoofdgebied) begint. Deze problematiek heb ik ook in m’n laatste video genoemd.

de uitstap komt richting kappchenhang. Hier moet inderdaad nog veel grond voor worden verplaatst. Ik denk dat ze het bergstation expres zo hoog hebben gemaakt zodat je niet hoeft te klunen om weer terug naar kappchenhang te komen. Ook denk ik dat het bergstation overdekt word net zo als het dalstation.

roelvossie op 18 nov. 2013 13:33

Inderdaad zal er een 90-graden uitgang komen richting de Käppchenhang. Je kan straks links en rechtsaf slaan om terug naar de Slalomhang te komen.

De kapotte Steilhanglift wordt dus volgend jaar pas weer aktief? Is dat nog steeds zeker? Het lijkt toch een verbindingslift! Anders komt alles alleen bij de Westfalenhanglift uit en zijn twee pistes niet meer skieend te bereiken als ik dat zo zie.

Gast123 op 18 nov. 2013 16:42

Klopt, de Steilhanglift zal eerst weer in het volgende seizoen (2014/2015) in gebruik genomen worden. De verbinding naar de Westfalenhang blijft via het dal (bospad) bestaan. De Steilhanglift bood als het ware een tweede verbinding aan.

En in Willingen moet er dus een pot met geld komen voor een verlengde Kohlerhagen stoetjeslift en een skibrug; als verbindingslift- en piste. Maar kan dat ook planmatig?

Gast123 op 18 nov. 2013 16:42

Nee, er zit een sportveld in de weg. En die zal ook zeker niet direct gaan verhuizen. Een verbindingslift (zonder piste) zou een mogelijke oplossing voor het probleem kunnen zijn. Het dalstation van de geplande Köhlerhagen zetellift (6-CLD) zal op ongeveer dezelfde locatie komen als het huidige dalstation van de Köhlerhagenlift 1.

Vandaag gaat het hier sneeuwen! Wel balen, want ik moet nog flink buiten klussen…

Mikannika op 21 nov. 2013 08:07

En later weer onder de 800 m grens dooien… :( Hoogstends valt er voorlopig +/- 5 cm sneeuw.

Ik zie op de witte :-) webcam dat de liftkabel van de Slalomhang op de rollers gelegd wordt! Die lift is dus gewoon op tijd klaar. De sneeuwval gaat tegen vallen, sneeuw zit meer richting Oost-Duitsland komende dagen. Wel wordt het koud genoeg om te besneeuwen met de kanonnen, echter nog beperkt bij -3 tot -6 graden in de nacht en overdag toch tegen het vriespunt (en dat laatste is te warm)

Harry (Winterberg)

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

null

kijk eens hoe mooi!

The mountains shall bring peace to the people

Genieten dat plaatje :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

De kabel hangt dus bijna zo te zien… ff kijken van het weekend :-)

Grußen aus dem Sauerland

@ mikannika

Als je toch even langs gaat graag nog wat foto’s van de lift.
Alvast bedankt

Ik was zojuist in Willingen én daarna in Winterberg. Ik heb even wat foto’s voor jullie genomen. In WIllingen ligt 4-5cm sneeuw en in Winterberg 2cm. Genoeg om het wit te maken, maar totaal nog niet genoeg om op te skiën. Op de Kappe mogen ze wel opschieten om het over een maand af te hebben. Het ziet er naar uit dat het erg krap wordt. Ze hebben hier echter al vaker wonderen verricht.

null
Ettelsberg - Willingen

null
Ritzhagen - Willingen

null
Sonnenhang - Willingen

null
Bergstation Slalomhang/Kappe - Winterberg

null
Bremberg - Winterberg

null
Poppenberg - Winterberg

Grußen aus dem Sauerland

Ziet er mooi uit bedankt voor de beelden. Denk wel dat ze op tijd klaar zijn op de kappe lift is zo goed als klaar. Waren ze nu met de overkapping bezig aan het bergstation. Zie dat er weer steigers om het station staan. Misschien heeft iemand daar nog info over.

Ziet er mooi uit bedankt voor de beelden. Denk wel dat ze op tijd klaar zijn op de kappe lift is zo goed als klaar. Waren ze nu met de overkapping bezig aan het bergstation. Zie dat er weer steigers om het station staan. Misschien heeft iemand daar nog info over.

roelvossie op 22 nov. 2013 13:17

Zal wel voor het aanbrengen van de buitenbekleding zijn… Ik vind het wel een kolossaal gebouw trouwens!

Grußen aus dem Sauerland

Het bergstation op de Kappe wordt dus overdekt. Wat een reusachtig gebouw zeg!

Even a bad day skiing is better then a good day at work

In Willingen zit er dus alleen een voetbalveld tussen twee pistes als ik dat zo zie op Een echte gemiste kans als hier twee delen skipistes niet samen gevoegd kan worden, zo blijven ze dus achter bij Winterberg.
Hopelijk kan er snel een goede foto komen hoe het straks gaat met het hoe uitstappen op de Kappe;de lift draait tegen de klok in werd hier eerder gemeld, maar hoe kun je dan rechtsaf uitstappen?
Altastenberg zal het wel stil houden dat er een lift buiten gebruik is.

Ziet er goed uit!! Ze moeten inderdaad wel flink door werken. We houden het in de gaten

The mountains shall bring peace to the people

@Gast123 Heb ik toevallig vandaag ook even naar gekeken. Als je bovenaan de nieuwe lift uitstapt uitstapt ben je dermate hoog op de berg dat je naar de Käppschen afdaling kunt glijden. Bij de uitgang van de sleeplift daar ligt echter een enorme berg grond (vermoedelijk voor de toekomstige nieuwe lift daar). Daar kun je niet zomaar omheen (links lift en rechts de weg). Hoe ze dat daar een doorgang maken is me vooralsnog een raadsel, maar ze zullen er wel wat op vinden, wellicht via de andere kant van de sleeplift… Oh ja… deze foto heb ik daar gemaakt… Je kijkt hier vanaf de Käppschen naar de achterkant van het bergstation van de nieuwe Kappe-lift

null

Vwb Altastenberg Steilhang lift: De Schwedenhang is nu niet meer bereikbaar, dus het is de vraag hoed dat opgelost gaat worden. En of bezoekers de Schwedenhutte nog weten te vinden. Je zal maar uitbater zijn daar… Klinkt mij als een behoorlijk catastrofe voor het ski-gebied.

Grußen aus dem Sauerland

Hopelijk kan er snel een goede foto komen hoe het straks gaat met het hoe uitstappen op de Kappe;de lift draait tegen de klok in werd hier eerder gemeld, maar hoe kun je dan rechtsaf uitstappen?
De lift draait met de klok mee zoals ik begrepen heb. Daardoor is het ook een 90graden uitstap

heeft er iemand ook nog foto’s van het nieuwe restaurant bij de skibrug?

Ok, Frans (SnarsVlog?) meldt dat de lift met de klok meedraait. Ik wil niet moeilijk doen maar het wordt nu wel spannend; zoals ik eerder schreef houdt dat dus in dat aankomende skiers met zijn allen een draai van 90 grdn. in het dalstation moeten maken om goed voor de stoeltjes uit te komen. Lijkt me niet gemakkelijk met zes tegelijk. Echter, dan kun je boven inderdaad rechts uit stappen en dus blijkbaar volgens de berichten zowel dan linksaf als rechtsaf om weer bij de Slalomhang komen. Vice versa betekent het dat het beneden makkelijk gaat maar dan klopt het boven weer niet met Ach waar maak ik me druk om. Hopelijk doet Frans dat wel en laat het horen en zien op zijn volgende video.

Nieuwe foto’s van Frans SnarfVlog via het Alpinforum waarbij veel duidelijk wordt qua Kappe. In het dalstation moet en kan een ruime bocht worden gemaakt.

de sneeuwkanonnen draaien.

hier de nieuwe live video van onze reporter ter plaatse Frans.
ziet er weer mooi uit Frans complimenten.

Ziet er inderdaad goed uit! Bedankt Frans!

De Kappe is echt gaaf geworden. Ik hoop echter wel dat er echt geen rijen meer komen, al vrees ik toch dat ze beter een lift met nog wat capaciteit hadden kunnen nemen…

Grußen aus dem Sauerland

Plaats een reactie