Reismaatjes gezocht!

Hey hallo! Na een mooie positieve ervaring vorig jaar om via dit forum een week lang met reismaatjes te gaan skiën/boarden, dacht ik dat het wel aardig was iets in de groep te gooien. Lijkt me leuk om zoiets weer te doen en wie weet leidt dat tot een groepje. Niks staat vast! Wel heb ik wat suggesties… :)

In het kort, wie ben ik: 31, M, Breda, Werkzaam als exploitatiemanager bij de overheid, houd van een biertje, gezellige drukte, ouwehoeren… en lekker eten natuurlijk :).
Ik heb het afgelopen seizoen bijna vier weken op ski’s gestaan en na jaren ook weer wat gelest. Inmiddels aardig op weg dus met 10 weken skiën.

De week van 25-1 t/m 1-1 en de week van 8-3 t/m 15-3 heb ik al wat voorzien en vallen voor mij af.

De week vanaf 4 januari of 11 januari zou prima kunnen. Geldt ook voor de week van 8 februari. De twee weken daarna kunnen ook, maar mijd ik liever vanwege de Nederlandse voorjaarsvakanties, die drukker/duurder zijn.

Omdat ik graag in een wat ruimer gebied kom en ik niet graag ergens kom waar ik een jaar eerder ook al was, en ik bovenal Oostenrijk ook wel erg gezellig vind… 't volgende suggestielijstje, en dan bedoel ik :

  • Silvretta Arena Ischgl - Samnaun
  • Serfaus - Fiss - Ladis
  • Sölden - Ötztal Arena
  • Ski Arlberg (o.a. St. Anton)
  • Zillertal 3000

Maar ook:

  • Val Gardena (Italië)
  • Portes du Soleil (Frankrijk)
  • Espace Killy (Frankrijk)

Of een andere prima suggestie…

Kortom, haak aan of verwijs me door :) Groeten! Ralph

tja, kijk eens op bij Snowfriends, week van 8 februari naar Les Menuires

Die zit al vol zag ik net ;)

Hé Ralph,
Toevallig dat ik je berichtje tegenkom. Leuk dat je het initiatief hebt genomen om een groepje samen te stellen. Het is mij vorig jaar ook prima bevallen ondanks dat ik als enige snowboardster tussen jullie skiërs zat.

Hé Ralph,
Toevallig dat ik je berichtje tegenkom. Leuk dat je het initiatief hebt genomen om een groepje samen te stellen. Het is mij vorig jaar ook prima bevallen ondanks dat ik als enige snowboardster tussen jullie skiërs zat.

Hoi Ralph. Ik ben ook op zoek naar reismaatjes. Ideale week voor mij is 4 januari, want later wordt lastig i.v.m. zwangere vrouw. Mijn vrienden gaan allemaal later en kunnen moeilijk vrij krijgen direct na de feestdagen. Vandaar dat ik het langs deze weg wil proberen, ook omdat ik al een paar jaar zie dat wintersporters die elkaar niet IRL kennen samen een leuke vakantie tegemoet gaan.

Ik had mijn oproepje hier staan: https://www.wintersport.nl/forum/topic/121712
Als aanvulling: ik werk bij een fabrikant en leverancier van gymzaal/sporthal inrichtingen en speeltoestellen (voor buiten)…

Vervelende is dat ik nadat ik mijn 2e berichtje in bovengenoemd topic had getypt in de daaropvolgende voetbalwedstrijd mijn enkelbanden naar de haaien heb geholpen. Gaat me dus een paar weken kosten, maar wintersport komt niet in gevaar… :p

Mijn wens is om eens naar Italie te gaan. Combinatie van de culinaire hoogstandjes aldaar en het natuurschoon van de (voor mij onbekende) Dolomieten heeft een grote aantrekkingskracht op mij. Verder staat Tignes hoog (zo niet bovenaan) op mijn lijstje…

Kleine impressie van mijn tijdsbesteding op en rond de piste:


(ik heb grootste deel van de tijd de stok in mijn handen) ;)

Hey Ralph,
Ik sluit mij helemaal aan bij Oostenrijk! Zal mezelf ook even kort voorstellen. Vrouw, 28 jaar, organiseer evenementen, redelijk ervaren skier, wintersport is voor mij heel erg de combinatie van leuke dagen op de piste en na het skien lekker apres skien, lekker eten en lol maken.

Qua gebieden van jou geldt voor mij het volgende:

  • Silvretta Arena Ischgl - Samnaun (nog nooit geweest, maar heeeeel hoog op verlanglijstje)
  • Serfaus - Fiss - Ladis (jaren geweest en top locatie!)
  • Ski Arlberg (o.a. St. Anton) (al een tijdje niet meer geweest, maar altijd super tijd gehad in Mooserwirt) Ik ben zelf ook erge fan van Flachau en wil heel graag nog een keer naar Saalbach Hinterglemm.

Hoe klinkt het? Hebben we een macth haha!

Groetjes Femke

@GjH: Was een mooie vakantieweek 10 maanden terug!

Hoi Femke en Harm, leuk dat jullie reageren! Mooi dat jullie 't wel een interessant idee vinden! Vooralsnog geen hindernissen terug te zien in de reacties. Nog even een paar vraagjes dan:

Harm, zoals je al had gezien, zijn die Italiaanse en Franse gebieden voor mij ook geen probleem, maar voor de gebieden in Oostenrijk die Femke aanhaalt loop ik misschien net iets meer warm; ze zijn ook aardig van omvang. Niet echt een probleem voor jou?

Femke, Flachau ligt wel in een groot gebied, maar is niet verbonden met elkaar; weet niet of daar skibussen en/of auto’s dan nodig zijn? Saalbach is een aardig gebied hoor, maar ben ik al geweest in 2012… dus als 't even kan laat ik dat gebied even voor wat 't is :). En heb jij ook voorkeursweken?

En zo te zien genoeg ruimte voor gezelligheid :D. Wat zouden jullie verder voor voorkeuren hebben? Denk hierbij aan boeken via reisorganisatie, zelf organiseren, zelf rijden of bus (of langlaufend vanuit Holland kan ook ;-)), kleine groep, grotere groep (vaak geldt dat met meer mensen in één appartement het voordeligst per persoon is). Hmm, wat nog meer, brandt los!

gr. Ralph

Ik vind de bestemming dit jaar van ondergeschikt belang omdat ik gewoon graag op wintersport ga… :)

Oostenrijk ben ik nog maar 1 keer geweest (Kaprun, 3 dagen) dus ken er verder ook nog niets. Moet wel een beetje op de knaken letten deze keer met de kleine op komst maar met meer mensen wordt dat ook een steeds kleiner punt…

Voorkeuren heb ik verder niet echt. Ik ben van de laatste jaren steeds een grote vriendengroep gewend tussen de 18 en 23 man. Ik organiseerde dat steeds. Voorkeur voor vervoer is auto maar omdat ik die van ons dit jaar sowieso thuis laat schik ik mij naar de meerderheid. Als men met de bus wil vind ik dat ook prima.
Accommodatie is mij om het even, al ben ik wel de luxe van sauna en jacuzzi enzo gewend van de laatste jaren… :p
Grootte van de groep en de samenstelling ervan maakt mij niet uit. Met 3 kun je lol hebben, met 17 kan dat ook…

Enige waar ik aan vast zit is die week van 4 januari en het enige voorbehoud voor mij id dat het goed blijft gaan met mijn vrouw tijdens de zwangerschap… :D

Mijn enige eis voor een bestemming is een plek in Oostenrijk waar ze ook een beetje kunnen apres skien ;-) En ik zit graag een beetje in het centrum van het dorp.

Zelf organiseren is naar mijn idee prima te doen en kom je ook vaak goedkoper uit.
Qua vervoer maakt het mij niet zoveel uit. Auto, trein, bus of vliegtuig. Ik heb zelf geen auto, dus daar kan ik niet in bijdragen.

Voor mij zijn de kosten geen probleem. Ik geef liever iets meer uit aan iets wat ik leuk vind dan op de centjes letten en dan iets doen waar ik niet helemaal achter sta.

Qua weken voor mij het liefst in januari. Daarna word het voor mij lastiger.

Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch! Dus hoe groter de groep hoe leuker denk ik. Kans dat daar iemand inzit waar je een goede klik mee heb is ook groter.

Groetjes Femke

Goedkoper bij zelf organiseren? Die ervaring heb ik juist niet, maar da’s misschien omdat je in Frankrijk bijna altijd van die pakketreizen hebt waar je (omgerekend) voor de skipas geen moer betaald… Ben nog nooit meer dan 450,00 per persoon kwijt geweest voor een mooie accommodatie, inclusief skipas van een groot gebied (Grand Massif, Paradiski Illimitée, Trois Vallées)…

Zouden jullie in een hotel of appartement willen? Want daar zit ook nog een prijsverschil in. Ik geef de voorkeur aan een appartement. Dan heb je je eigen leefruimte er ook bij, kan je af en toe zelf koken etc.

Maakt mij niet uit. Wintersport in een hotel ken ik niet. Wij hadden altijd luxe villa’s waar we alles zelf deden, inclusief koken voor de hele groep in toerbeurten… :D

Denk dat ik meer zou zien in een appartement, inderdaad vanwege de vrijheid die je dan hebt…

Ralph, wat zijn jouw wensen?

Ik heb wel een auto, echter (nog) geen winterbanden, maar zeker nog geen dakdrager+skibox. Dat is ook wel met slim inpakken en 3 reizigers in een auto te doen. Ik ken zowel Frankrijk als Oostenrijk; de après-ski is in Frankrijk wel beperkt, maar een pilsje drinken kan vast wel; in Oostenrijk is dat natuurlijk een feestje, doe 't graag :). Verder heb ik zowel met hotel als appartement ervaring; appartement lijkt me voor deze situatie wat meer geschikt en ja, zo kan je zelf ook nog eens wat klaarmaken en het is goedkoper over het algemeen. Hoeft natuurlijk ook niet heel spartaans… Er mogen natuurlijk nog meer mensen melden :). Overigens lijken we er wel over uit te zijn dat we zoeken naar mogelijkheden voor die week van 4-1!

Week van 4 januari is mijn enige voorwaarde, dus wat mij betreft akkoord… :)

Femke haar enige eis is dat het Oostenrijk wordt, prima toch? Ik ken Oostenrijk verder niet dus voor mij is alles nieuw wat dat betreft (m.u.v. Kaprun, maar daar hoef ik geen week te zitten want dat vind ik te klein). Ik ben voorstander van een appartement op loopafstand van lift/piste. Eerst met een bus of auto vind ik zonde…

Met 3 in een auto is zeker goed te doen. Doe ik al jaren (in een 626 station) en dat gaat prima. En dan hebben we ook altijd nog een hele zooi boodschappen mee… :p

Hoeft zeker niet spartaans van mij. Wat ik zeg: ben behoorlijke luxe gewend op wintersport, maar waarschijnlijk door de grote groepsamenstelling van de laatste jaren wel altijd vrij goedkoop. Een appartement zonder sauna en jacuzzi kom ik voor 1 seizoen ook wel overheen hoor.

We kunnen eens rondkijken naar wat verschillende opties (in verschillende gebieden). Eens kijken wat er zoal te krijgen is. Wat mij betreft hoeft er absoluut nog niet geboekt te worden: in die periode is er natuurlijk zát te krijgen en we kunnen afwachten waar de condities tegen die tijd het best zijn. Sunweb heeft in de Outlet namelijk altijd hele mooie aanbiedingen die ik tegenwoordig al in mijn mailbox krijg. Die aanbiedingen worden alleen maar mooier de komende tijd dus die kan ik zeker in de gaten houden.

Hebben jullie wel eens gehoord van de Rijnlandse Skivereniging. Ben zelf paar keer meegeweest en het is altijd erg gezellig. Er zijn altijd wel mensen van hetzelfde skiniveau te vinden en het is een leuk afwisselen aanbod

Nee, maar da’s ook geen optie gezien de data e.d.

Boeken hoeft van mij ook nog niet meteen. Lijkt me beter eerst te proberen meer mensen te enthousiasmeren om mee te gaan! Een gerichte oproep te plaatsen voor mensen die die week mee willen naar … Misschien goed om die … ook ingevuld te hebben ;-)

Ik vind het ook wel prettig om de mensen waarmee ik op vakantie zou gaan eerst een keer ontmoet te hebben voor ik op vakantie ga (en voor ik ga boeken). Ik wil wel even kijken of er een beetje een klik is. Ik weet niet hoe jullie daarover denken?

Eens voor wat betreft het ontmoeten Femke… Dat lijkt me sowieso verstandig aangezien je toch een week bij elkaar op de lip zit gedurende de vakantie… :D

De … zal mogelijk wel een beetje afhankelijk zijn van de groepsgrootte tegen de tijd dat er geboekt moet worden.

Hallo allen,

ik heb heel veel vrienden die niet willen gaan skiën, maar ik dus wel. Ik kwam vannacht jullie overleg tegen en het lijkt me wel wat om op deze wijze eens een week weg te gaan. Hoe concreet zijn jullie al?
Ik (33 jaar jong uit Utrecht) heb al veel ski-ervaring op, maar ook zeker naast/onderaan, de piste ;). Ben niet gewend aan appartementen (lees:wel hotels), maar kan me overal op aanpassen. Ik ben twee jaar geleden in Flachau geweest, een erg mooi gebied, maar daar ben ik in principe uitgekeken, want niet erg groot. Saalbach Hinterglemm is mooi (heel vaak geweest) en voor de rest ben ik niet erg bekend met Oostenrijk (en andere landen) dus flexibel!!
Met mijn auto (Picanto 1.0) willen we echt niet weggaan, dan is dat vast uit de wereld. Van te voren ontmoeten vind ik ook geen verkeerd idee. Als er inderdaad een groepje is gevormd, zijn er genoeg websites met accomodaties (idd zoiets als Sunweb) waarop leuke aanbiedingen te vinden zijn. :)
Mochten jullie groepsuitbreiding willen, bied ik mezelf hierbij aan.
Gr Jarno

Ow, om even een update te kunnen krijgen (nadat ik weer ontwaak zel ik me inschrijven op deze site) moest ik nog een berichtje tikken.

Nou, deze gast heeft een naam gekregen. :)

Edit: never mind, komt qua tijdsplanning toch echt niet handig uit doordat ik kort daarna weer ga.

Ik moet wel op mn werk nog even regelen dat ik die week weg mag. Kunnen we al wat concreter worden over de locatie, evt verblijfsplaats etc? Hangt uiteraard een beetje af van de kosten etc.
Zijn er nog meer vrouwen die mee willen?

Zijn jullie ook een beetje apres skiers trouwens?

Ik normaal gesproken absoluut niet. Althans, ik ben gek op een biertje (of vijf) na het boarden maar hou absoluut niet van dat carnavaleske gehos… :p

Zal wel komen omdat ik de muziek verschrikkelijk vind… Neemt niet weg dat ik mij niet zal vermaken hoor, maar ik zou het zelf niet opzoeken… :D

Ik wel, ben fan van beide!

Jullie willen per se een week hè? Of is een weekend shortski ook een optie?

Plaats een reactie