Châtel --> Avoriaz: opstappen bij Linga?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

Zie ik het goed dat als je begint met de Linga-lift en je verder het gebied in wil via de L’echo Alpin-lift, dat je dan tussen beide liften verplicht een stuk zwarte piste af moet?

Met andere woorden, als je met familie richting Avoriaz wil vanuit Châtel, dat je dan enkel aan Pré la Joux kan vertrekken?

Of is het een eerder lichte zwarte piste?

Dat zie je niet goed. Hoewel ik me de namen van de pistes niet meer voor de geest kan halen, kun je Linga met 2 liften omhoog pakken, dan een/twee pistes naar beneden skieen, weer een lift omhoog en dan kun je via zwart (best pittig) of de zeer makkelijke en relaxte rode pakken om op Plaine Dranse uit te komen. Vanuit daar is het nog twee liften naar Avoriaz.

Portes du Soleil is sowieso een geweldig gebied waar zwart nemen nooit een must is!!

Sorry, ik zie nu welk stuk je bedoelt, tussen de 1e en de 2e lift bedoel je (wanneer je vanuit Linga start)??? Maar hiervoor geldt hetzelfde, dit kan gewoon via makkelijke pistes :)

Dat is niet moeilijk, dat stukje. Eerder blauw dan zwart vind ik.

Je hebt daar een zwarte piste (onder de lift door), een rode piste (rechts van de lift, van bovenaf gezien) en je hebt een blauwe piste (die loopt rechts van de rode piste). Om de blauwe piste te nemen ga je vanuit de gondel helmaal naar rechts/rechtdoor en passer je het eerste restaurant aan de rechterkant. je skied dan de blauwe piste met gelijk aan je rechterkant een sleeplift.

Het restauirantje wat trouwens naast de sleeplift zit is aan te raden :-) als relxed bij een vuurtje nog ff een biertje of vin chaud te drinken aan het einde van de dag en dan een verlaten piste naar benenden naar Linga ;-)

Life is fun, so enjoy it

Vergeten in te loggen bij het stellen van de vraag…ik was het dus. Op de piste kaart leek het alsof je enkel op de zwarte piste kon. Maar jullie reacties zijn duidelijk. Heel erg bedankt daarvoor. Overigens nog geen vakantie gepland voor komend winterseizoen. Maar in 2015 van plan om richting Châtel te gaan met vrouw en kinderen. Ik weet het, ik ben er vroeg bij…maar zoals bij zovelen hier kriebelt het zo erg dat ik zelfs de vakanties van 2016 al zou gaan voorbereiden :-)

We zouden voor Châtel gaan omwille van het makkelijk aanrijden vanuit België (en Nederland) en omdat het redelijk goed gelegen is in het skigebied of zie ik dat verkeerd? Zouden jullie eerder voor Les Gets kiezen voor een gezin met kinderen (7 en 10 jaar, wordt tegen dan hun 6e skivakantie) of volgen jullie m’n keuze voor Châtel?

Zou voor Châtel gaan, is iets meer centraal dan Les Gets en als je daar een dagje heen wil, kan je opstappen in Pré-la-Joux en zit je er zo. Als je kids een rode piste goed afkomen dan is het een fantatisch gebied om te skiën en dagtochten te maken.

Life is fun, so enjoy it

Als je Chatel voor 2015 aan het plannen bent en je hebt qua tijdstip nog een keuze, probeer dan een zo sneeuwzeker mogelijke periode te kiezen. De voor dagtochten aardige doorsteek van Chatel naar Morgins komt aan de Morginskant op een warme zuidhelling uit, die al vroeg (althans veel vroeger dan de rest van het gebied) niet meer skibaar is.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Maar je kan altijd met de Corbeau lift naar beneden als de piste naar Morgins niet meer skibaar is. In een normaal seizoen is ie skibaar tot begin maart. IN een erg geod seizopen zoals afgelopen jaar, tot begin april.

Life is fun, so enjoy it

Dat zou geen probleem mogen zijn: aangezien we vast zitten aan de schoolvakanties zouden we met krokus naar Châtel gaan. Met Pasen kiezen we voor een hoger skigebied (Les 3 Vallées of Breuil-Cervinia/Zermatt).

Dat zou geen probleem mogen zijn: aangezien we vast zitten aan de schoolvakanties zouden we met krokus naar Châtel gaan. Met Pasen kiezen we voor een hoger skigebied (Les 3 Vallées of Breuil-Cervinia/Zermatt).

steven9 op 8 nov. 2013 22:44

Dan hoef je gelukkig niet in de corbeaulift :). Omhoog geen probleem, naar beneden spannende instap!
Veel plezier, leuk gebied. Ik heb eens erg lekker gegeten in Le Vieux Four. Alke kan je nog veel beter informeren en zelfs aan verblijf helpen, ik meen in Abondance!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Thanks Frank :-), Kan zeker een verblijf regelen Steven ;-). Ik zit in La Chapelle d’Abondance op 250m van de Panthiaz Gondel. Als je tzt intresse hebt, mail me maar even.

Life is fun, so enjoy it

Heb verleden jaar in Chatel gezeten. Ter plaatse kan je skieen en ook richting Zwitserland. Maar voor Avoriaz moet je toch eerst skibus nemen en dan een paar liften en afdalingen nemen voor je Avoriaz bereikt.

Had op verkeerd topic gepost maar kan mijn post niet verwijderen :-(

Plaats een reactie