Snowboard / ski films.

“Snowboarding: For Me” is nog tot morgen in de vooravond online te bekijken: http://www.oakley.com/en/snowboarding-for-me

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik zit al een tijdje op netflix en heb al vele films gezien. Tot mijn verbazing stonden er ook een aantal ski/board/alpinisme films bij. Wat me opviel is dat de hoofdpersonage in de films maar 1 echt doel in hun leven hebben Skieen/Boarden/Alpinisme. Zonder deze vorm van sport is er weinig wat hun honger naar adrenaline kan temmen.

The Crash Reel
Twee jeugdvrienden worden legendarische snowboarders in deze documentaire over Shaun White en Kevin Pearce, die 15 jaar aan filmbeelden bevat.
Rob: De documentaire begint met de situatie waarbij Kevin Pearce mogelijk Shaun White voorbij zou gaan streven in voorbereiding op de olympische winterspelen in Vancover. Echter komt Kevin hard ten val op zijn hoofd en vind er een lange revalidatie plaats. Het is erg mooi hoe je in de familie van Kevin wordt meegenomen. Kevin blijft maar 1 doel houden, professioneel boarden.

Mount St. Elias
Drie van 's werelds vooraanstaande toerskiërs gaan een onmogelijke uitdaging aan in een poging een wereldrecord te vestigen op Mount St. Elias in Alaska.
Rob: De top van St. Elias is erg moeilijk te bereiken door de steeds veranderende weersomstandigheden en de omstandigheden op de berg. Toch proberen een aantal skieers/alpinisten deze berg te bedwingen tot de top en naar 0 niveau van de zee te skieen.

Art of flight:
Curt Morgan volgt de iconische snowboarder Travis Rice naar verre oorden op zoek naar de perfecte omgeving om de meest buitensporige trucs uit te proberen.
Rob: Bekende film waarin professionele boarders op de meest extreme plaatsen hun tricks showen. Dit word in deze film met spectaculaire shots in kaart gebracht.

Steep
Extreem skiën wordt gedetailleerd in beeld gebracht, van de eerste wilde dagen in de Franse Alpen tot de huidige wilde activiteiten wereldwijd.
Rob: Het wordt erg mooi in kaart gebracht hoe extreem skieen is gestart en hoe het geëvalueerd is tot wat het nu is. Hierbij worden ook duidelijk de risico’s van het extreem skiën in kaart gebracht, maar het is altijd de vraag naar adrenaline die er voor zorgt dat skiërs steeds verder gaan en dit ook blijven doen.

Jake Blauvelt: Naturally
Op locaties over de hele wereld met adembenemende natuur laat een getalenteerd en stijlvol snowboarder zijn halsbrekende toeren zien.
Rob: Korte film waarbij Jake Blauvelt op verschillende plaatsen op de wereld off piste board een scala van sprongen die mij erg jaloers maken. Ook bij deze film vind een moment plaats waarbij de risico’s van de “sport” aan de orde komen.

Films die ik nog wil gaan kijken

Touching the void:
Twee vrienden dalen de Andes af: Joe breekt zijn been en Simon moet hem loslaten om zijn eigen leven te redden. Wat Simon niet weet is dat Joe de val overleefd heeft…

Into the Mind
Via deze verbazingwekkende beelden worden de kijkers meegenomen door een skiër die de berg der bergen probeert te bedwingen.

Kennen jullie misschien nog meer films die de mooite waard zijn om te kijken en die mogelijk op netflix of andere media op internet staan?

Into The Mind…wat een visueel spectakel is me dat. Wil je dikke actie zien is het absoluut niet de film die je moet hebben, maar wil je pure beeld magie waar elk shot echt schitterend in beeld is gebracht, dan is het aanrader!

Heb ook al aardig wat action sports films/docu’s via Netflix bekeken en bevalt goed! Where The Trail Ends is trouwens een toffe MTB film!

Yes! Red Bull heeft (buiten de zieke bekende lijn van Cody) het beste segment uit Days Of My Youth online gezet. Het segment dat ze gaan knallen in Revelstoke. Dit stuk geeft me elke keer weer zoveel stoke als ik het zie! Ongelofelijk lekker knallen en het allerbelangrijkste van allemaal; heel veel plezier hebben!

Een van de leukste filmpjes ever… hier spat zoveel lol vanaf! Werkt ook goed aanstekelijk.

''Powder to the people''

Idd echt vet, dit noem ik pas “spelen” !!

donderdagavond 29 januari is er een docu over marcel hirscher en anna fenniger op servus tv om 21 uur 15

Heeft iemand al “Der Streif - One Hell of a Ride” (eerder genoemd door Rogier) gezien?
Ben daar erg benieuwd naar.
Site: http://streif-film.at/aut/home/
Trailer:

Draait nu in Oostenrijkse bioscopen.

Aftellen maar!

Oude topics omhoog halen: SkiFi heeft weer een heerlijk filmpje gemaakt:

Zijn er eigenlijk alweer nieuwe films uit die afgelopen seizoen gemaakt zijn?

Aequilater Nubila

Heb al wel wat trailers gezien, maar meestal komen ze pas in het najaar uit.

Wie heeft er een adres om de wintersportfilms in Europa te bestellen?

Heb nu films gevonden van Matchstick en van Tetongravity welke ik graag zou willen bestellen. Echter als je ze uit de VS laat komen dan worden de verzendkosten tegenwoordig enorm hoog (bij Tetongravity zelfs $80.00).

Iemand een idee?

Weil Schifoan is des leiwaundste...

De absolute topper voor deze winter:

Wie heeft er een adres om de wintersportfilms in Europa te bestellen?

Heb nu films gevonden van Matchstick en van Tetongravity welke ik graag zou willen bestellen. Echter als je ze uit de VS laat komen dan worden de verzendkosten tegenwoordig enorm hoog (bij Tetongravity zelfs $80.00).

Iemand een idee?

Schifoan op 20 sep 2016 13:02

Downloaden een optie? ;)

Je kan natuurlijk ook gezellig aanschuiven op 4 november en meteen een heleboel nieuwe films meepakken. http://wepowder.nl/forum/topic/228910 ?

MAND!

Als TFF daar komt, bestel ik mijn tickets :)

Je kan natuurlijk ook gezellig aanschuiven op 4 november en meteen een heleboel nieuwe films meepakken. http://wepowder.nl/forum/topic/228910 ?

Yo-han op 21 sep 2016 12:15

Dat stond ook in de planning, helaas ben ik dan het hele weekend afwezig… Volgend jaar beter!

Weil Schifoan is des leiwaundste...

Op deze site zijn een hoop films die gratis te bekijken zijn verzameld. Als je van Snowboardfilms houdt, kan je wel een paar avondjes vullen.
http://www.snowboardingfilms.net/film/

Houd ook Redbull-TV in de gaten. Daar zijn vaak grote films tijdens de première 24 uur lang gratis te bekijken!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Zometeen om half negen de première van The Fourth Phase op http://www.redbull.tv

:D

Plaats een reactie