Hotel o.i.d. in Duitsland laat aankomen en vroeg weg

Dit jaar met de Krokus-vakantie helaas op zaterdag de reisdag. Idee is om op vrijdag rond 18.00 uur vanuit Noord-Holland alvast een deel te gaan rijden. Ik reken op 100km per uur gemiddeld en wil eigenlijk 6 uur rijden.
We zouden dus in de buurt van Karslruhe of Heilbronn kunnen komen.
Wie heeft er ervaring met laat aankomen (rond 24.00 uur) en weer vroeg vertrekken (07.00 uur) en heeft er tips? Het gaat ons dus puur om de uurtjes rust die nacht. Anders vertrekken we zaterdagochtend vroeg en hebben we kans dat we door de drukte de hele dag moeten rijden.
Tips voor hotel, pension e.d. zijn ook welkom!

Piste riderrrrr

@Patrick71
ik zou niet verder komen dan het

http://www.ibis.com/nl/hotel-3179-ibis-budget-karlsruhe-ex-e…

deze hotels hebben toch wel vaak een 24uurs bemande lobby, als je je wensen aangeeft en netjes je factuur betaald moet dit wel mogelijk zijn.

ligt overigens nog vlak bij de snelweg ook, 3 km.

don't count the days, make the days count !

Bij Bruchsal (iets ten noorden van Karlsruhe) ligt aan de snelweg A5 een uitgebreide Rastplatz, met restaurant en motel.
Het ligt maar net iets ten zuiden (10 km of zo) van de kruising A5-A6, zodat je de volgende ochtend zonder veel omweg nog zou kunnen kiezen om desgewenst toch nog de A6 te nemen.

Wij vertrekken 's nachts vanuit Oost-Brabant om half vier/vier uur, het is altijd onze eerste koffiestop rond 8 uur, dat moet dus wel lukken in een uur of zes vanuit N-H, mits je geen last hebt van de avondspits.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Het hangt er natuurlijk ook vanaf naar waar je gaat …

Wij trekken vrijdag om 14 naar flachau en rijden via Passau, overnachten waarschijnlijk in Regensburg.
Wij bekijken onderweg hoe druk het is. Als alles redelijk vlot gaat rijden we meteen tot regensburg (6u30 min vanuit Antwerpen) en dan zaterdag morgen om 7u00 vertrekken (en over Passau rijden). Is het tijdens de spits erg druk dan rijden we van de autostrade om onderweg iets te eten. De rit zelf is duurt ongeveer 45 min langer dan via Munchen, ik rijd echter liever wat langer dan constant aan te schuiven. Vermits het praktisch onhaalbaar is om voorbij Munchen te geraken op vrijdag kiezen we voor deze optie.

Terug nog geen beslissing genomen

Ibis heeft 24/7 check in. Ibis budget ook, maar dan met nachtautomaat.

Zit daar geen axxe motel in de buurt?

Ibis budget is een makkie, de automaat laat je 24/24 binnen.

In alle eerlijkheid, 7 uur weg vanaf Karlsruhe/Heilbron heeft weinig tot geen zin. Dan kom je nog pas in de middag op bestemming, en bij beetje pech sta je toch nog dik in de file. Enige optie is vrijdag weg en rijden tot in Oostenrijk. Dan de volgende ochtend skikleding aan, ontbijten en een uurtje rijden naar eindbestemming en op zaterdag lekker skiën.

In alle eerlijkheid, 7 uur weg vanaf Karlsruhe/Heilbron heeft weinig tot geen zin. Dan kom je nog pas in de middag op bestemming, en bij beetje pech sta je toch nog dik in de file. Enige optie is vrijdag weg en rijden tot in Oostenrijk. Dan de volgende ochtend skikleding aan, ontbijten en een uurtje rijden naar eindbestemming en op zaterdag lekker skiën.

Gast147 op 13 jan. 2014 22:01

Is wel een beetje kort door de bocht. Het gaat er niet persé om te kunnen skiën die dag maar om de extra uurtjes rust.

Dit jaar met de Krokus-vakantie helaas op zaterdag de reisdag. Idee is om op vrijdag rond 18.00 uur vanuit Noord-Holland alvast een deel te gaan rijden. Ik reken op 100km per uur gemiddeld en wil eigenlijk 6 uur rijden.
We zouden dus in de buurt van Karslruhe of Heilbronn kunnen komen.
Wie heeft er ervaring met laat aankomen (rond 24.00 uur) en weer vroeg vertrekken (07.00 uur) en heeft er tips? Het gaat ons dus puur om de uurtjes rust die nacht. Anders vertrekken we zaterdagochtend vroeg en hebben we kans dat we door de drukte de hele dag moeten rijden.
Tips voor hotel, pension e.d. zijn ook welkom!

Patrick71 op 13 jan. 2014 10:17

Wat is je bestemming?

Vraag is inmiddels achterhaald. We gaan zaterdagochtend vroeg rijden en doen het in één keer.

Piste riderrrrr

Sterkte!

Succes idd! Wij gaan nu voor de derde keer in een hotel (nu Stuttgart) op 24-1. Bevalt prima. Na een week druk werken vind ik het wel prima om niet in een keer zo’n eind te moeten rijden, zeker niet omdat ik voor het werk per trein ga, maar goed, dat is voor ieder anders. Fijne vakantie!

heb nu ook een aantal keer vrijdagmiddag gereden, ibis budget neurenberg gepakt en zaterdag lekker op tijd weg. 24 uur check in/out en die in Neurenberg heeft een prima ontbijt !

Wij rijden altijd vrijdags tussen 22.00 en 23.00 uur weg uit de achterhoek. Onderweg een paar keer stoppen en wisselen van chauffeur. Zaterdag 's morgens tussen 8.00 en 10.00 uur inchecken op onze eindbestemming. Skies onder en fijn skiën. Bevalt mij/ons prima. Zelden vast gestaan bij München. …

Bij twijfel....Doen!!

Voor de Belgische vakantiegangers in de krokusvakantie (01/03/14 - 09/03/14):
Ik stel vast dat de vakantieperiodes niet samenvallen met de buurlanden, (wat de berichten van de touroperators en hun duurdere prijzen dus tegenspreken) uitgezonderd 2 delen in Duitsland, Saarland en Bayern.

http://www.schulferien.org/Schulferien_nach_Jahren/2014/schu…
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schoolvakanties/scho…

Zou dan de drukte dusdanig groot zijn? Uiteraard de drukte van Munchen en omstreken, maar verder?

Brabant en limburg ook pas begin maart vakantie ivm carnaval.

Brabant en limburg in nederland he.

Voor de Belgische vakantiegangers in de krokusvakantie (01/03/14 - 09/03/14):
Ik stel vast dat de vakantieperiodes niet samenvallen met de buurlanden, (wat de berichten van de touroperators en hun duurdere prijzen dus tegenspreken) uitgezonderd 2 delen in Duitsland, Saarland en Bayern.

http://www.schulferien.org/Schulferien_nach_Jahren/2014/schu…
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schoolvakanties/scho…

Zou dan de drukte dusdanig groot zijn? Uiteraard de drukte van Munchen en omstreken, maar verder?

RV2980 op 15 jan. 2014 09:47

Nederlandse scholen zijn redelijk vrij in het kiezen, er worden enkel richtdata aangegeven maar deze moeten niet exact gerespecteerd worden dacht ik. Verschillende scholen beslissen daardoor toch de carnavalsweek te kiezen.

Plaats een reactie