Files Duitsland (krokus)

Op vrijdag 21 februari zullen wij rond 13:00 uur vertrekken richting Steibis voor onze allereerste wintersport vakantie. We reizen met kinderen en hebben dus gekozen voor een overnachting in Stuttgart ( Holiday Inn Airport) Wij gaan op zaterdag nog niet skiën en hebben dus alle tijd voor het laatste stukje. Nu willen wij wel op zaterdag al het materiaal regelen. Wat is nu wijsheid qua tijdstip om te vertrekken vanuit Stuttgart? Het liefst hebben we natuurlijk zo min mogelijk file. Of valt de file mee op dit laatste stuk? Is er eventueel een alternatieve route tussen Stuttgart en Steibis?

Alvast bedankt!

denk dat je weinig last van files hebt tot steibis ( tenzij sneeuw het rijden bemoeilijkt) , na Memmingen kun je ook nog kiezen of je Lindau (96) aanhoudt of Kempten (7)

Ik zou toch ook niet wachten tot 10u00 om te vertrekken daar er nog werken zijn op het stuk tussen stuttgart en Ulm. Hier kan toch wat file ontstaan. Mijn gevoel zegt me om toch te proberen om ten laatste om 7u30 te vertrekken in Stuttgart. Langs de andere kant duurt je rit op zaterdagmorgen maar ongeveer 2u20 minuten. Als je er niets mee inzit om binnendoor te rijden kan je gerust wat later vertrekken. Reken dan op een goed half uur extra maar vermoedelijk weinig file. Heb wel geen ervaring met deze route

Als ik me niet vergis is die week nog redelijk kalm, de week erna zal het veel drukker zijn omdat dan in zoe goed als alle landen vakantie is!

Klopt krokus begint toch pas op 28/2, als ik mij niet vergis?

Vint je ein spellings vout mag je tie hauten ;-)

Wij vetrekken meestal ook altijd de vrijdag en overnachten ergens rond stuttgart, de zaterdag ben je dan meestal wel voor de grote massa en kun je rustig rijden al moet je ook niet te laat vertrekken 9u30-10u is ideaal dan ben je er zeker voor dat de skiverhuur enzo sluiten en kun je alles nog mooi regelen.

No sweat no glory

Plaats een reactie