Les Sybelles 4-11 januari 2014

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Sybelles

Omdat vrouwlief inmiddels aardig zwanger is en mijn vriendengroep pas later op wintersport gaat was er voor mij de keuze om alleen op wintersport te gaan, of om gelijkgestemden te vinden die ook graag een weekje in de sneeuw wilden spelen. Via dit forum lukte dat waardoor wij op vrijdag 3 januari om 22:00 uur vanuit Arnhem vertrokken richting Franse Alpen. Na een rustige reis kwamen wij de volgende ochtend om 09:00 uur aan in Saint Sorlin d’Arves, alwaar wij een chalet hadden geboekt in complex Chalets de l’Arvan II.

Bij aankomst regende het pijpenstelen (zoals voorspeld). Ik besloot nog even te gaan liggen (na een nacht zonder slaap), terwijl de anderen alvast een paar afdalingen gingen maken. Toen de regen stopte (rond 13:00 uur ging het over in sneeuw in het dorp) heb ik een lekkere wandeling gemaakt, en die afgesloten met een goed glas wijn en een heerlijke houtoven pizza bij L’Avalanche, een leuk restaurantje in het dorp…

null

null

Na de eerste nacht natuurlijk de gebruikelijke ochtendwandeling richting bakker voor verse baguettes en pain-au-chocolat… :D

null

Na dit voortreffelijke ontbijt konden we voor het eerst écht de spullen onderbinden en de berg op… Een korte wandeling van ca. 500 meter bracht ons bij lift met veelzeggende nummer "1". Deze lift bracht ons van 1600 meter naar 2240 meter hoogte alwaar wij getrakteerd werden op een magnifiek uitzicht en een dik pak verse sneeuw…

null

Het mooie was dat de rode piste "Balme" niet geprepareerd was na de sneeuwbui, dus we konden heerlijk poeder rijden OP deze piste

null

null

De rest van de dag genoten van alles wat het gebied te bieden heeft, inclusief een mooie tocht naar Le Corbier.

null

De rest van de week hebben we regelmatig andere stukken van het gebied bezocht, maar de meeste tijd hebben wij doorgebracht aan de kant van het prachtige authentieke Saint Sorlin d’Arves. De sneeuw bleef daar verreweg het best (op enkele uitzonderingen na) en de pistes vonden wij daar het mooist…

Mooie sneeuwduinen langs de lange blauwe piste "Longe Combe"

null

Bijzondere wolk langs lift 25 boven Le Corbier

null

La Toussuire

null

Zicht op La Toussuire vanaf "Tête de Bellard"

null

Stilleven

null

In Saint Sorlin was het ook heerlijk lunchen op het terras bij "La Ferme"

null

null

null

Hoewel de pistes goed bleven (wel pap, maar als snowboarder vind ik dat prima) waren de zuidhellingen aan het einde van de week helaas bruin/groen

Zondag:

null

Vrijdag:

null

Nog een paar plaatjes van de omgeving tot besluit van deze leuke week. Toch leuk dat een forum als dit mensen bij elkaar kan brengen voor een leuke week snowboarden… :D

null

Kleine lawine op de vrijdag

null

De "blauwe" piste "Bouyans" richting het laag gelegen Saint Colomban

null

Vanuit de sleeplift langs de blauwe piste "Rouet" boven Saint Sorlin

null

In de verte de imposante Les Aiguilles d’Arves

null

Tot slot en kleine compilatie:

Net zoals vorig jaar weer een mooi filmpje !

Kijk, dat zijn de betere beelden! volgende week rond deze tijd ben ik onderweg naar mijn weekje wintersport,. Door deze prachtige foto’s krijg ik er NOG meer zin in, als dat nog kan :D

Heerlijk filmpje! Top!

Breast board ever!

Ziet er tof uit daarzo!! :D
Jaa inderdaad door zo een filmpjes wil ik ook zo snel mogelijk vertrekken! Eind deze maand nr Alpe D’huez en eind maart ook naar Les Sybelles!(daarom ook dat deze topic mijn aandacht trok)
Mooi verslag!

Mooie foto’s en mooi filmpje! Saint Sorlin blijft ook m’n favoriete deel van Les Sybelles. Vorig jaar daar ook fantastisch kunnen poederen op de piste :-D

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Mooi fotoverslag en filmpje!!! Ik ben er met een vriendengroep vanaf 14 februari! Steeds meer zin als ik dit zo zie! Maar eerst nog een weekje Oostenrijk :) hehe

Leuk hoor!

Mooie beelden , misschien volgend jaar toch eens richting Les Sybelles…

Je hebt het goed gehad, Harm! Mooi dat 't gelukt. Wij hebben 't uiteindelijk ook niet verkeerd gehad in Fiss. Geen verslag helaas :)

Leuk om te horen Ralph… :)

Moest nog aan jullie denken in de week voor vertrek met het gebrek aan sneeuw overal in Oostenrijk… Viel mee dus?

Bedankt, ziet er toch best goed uit! Ik mag in de carnavalsweek eens gaan kijken daar.
Ook goed dat er Jupiler is…

Lib tech met Flow my way in the snow

Er is ook Leffe… <3

Mooi verslag!

Gang is alles

Plaats een reactie