sneeuwhoogte en condities in le Grand Massif

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Omdat mening wintersporter afreist naar besneeuwde bergen, is het wel fijn om te weten hoe het skigebied er momenteel bij ligt.

Op dit moment ligt er in het Grand Massif:

op 2500m zo’n 300cm
op 1600m 120cm
op 1100m 50cm

Alle dalafdalingen zijn geopend!

De komende dagen weer (zoals de hele winter tot nu toe) een zuidwestelijke stroming die relatief hoge temperatuur brengt en wisselend wat zon en wat neerslag met een sneeuwgrens rond de 1200m

Dat is wel iets andere info dan sneeuwhoogte+ en sneeuwhoogte.nl maar ik doe het er voor!!

Verschil met sneeuwhoogte.nl valt wel mee trouwens

Gisteren (zaterdag 21 feb) weer 20cm er bovenop en op dit moment sneeuw het ook weer.

Samen met een gids ‘sondeerden’ we gister 170cm op 1600m hoogte :)

ik zag de foto voorbij komen ja op facebook :)

nog 3 weken en 6 nachtjes!

Na de 40 cm van afgelopen 2 dagen, nu:
330cm op 2500m
130cm op 1600m

Cascades en dalafdalingen open!

Veel plezier!!! :)

Hmmm houd t nog even vol… 22 mrt is nog ver weg en ook dan wat sneeuw zou lekker zijn :-)

euh... doen!?

en ze voorspellen voor maandag/dinsdag nog is een dikke 30cm :)

@arno5, wat is een goede plaats om te zitten in de week van 29mrt-5apr? Gezien de hoogte zullen de dalafdalingen dan mogelijk een probleem gaan worden, denk ik?

We hebben elk jaar in de week van de snowtrip dus rond 22 maart nog verse sneeuw gehad. Ronddie tijd van het jaar ligt er over het algemeen ook de meeste sneeuw daar.

Afgelopen jaar hebben we meer sneeuw gehad dan zo’n

@jeffrem, en waar adviseer jij een appartement (2pers) te zoeken?

@jefrem, that was ;)

ligt er een beetje aan wat jullie willen.

kort op de pistes kort op de kroegjes en maakt het verder niet veel uit dan flaine.

authentiek dorp dan samoens maar dan moet je wel met de gondel het gebied in en uit.

morillon weet ik niet heel veel van af maar daar zijn volgens mij ook wel wat appartementen te vinden kort bij de pistes.
@Arno5 weet daar wel meer van denk.

@Userd; Gezien het feit dat de sneeuw onder de 1000m heel dun is (al het hele seizoen), zijn de dalafdalinen in april redelijk kansloos. Maar tot Morillon 1100m en Les Carroz 1250m, gaat doorgaans dan nog prima.

Zoek je een appartement voor 2p, dan zou ik zeggen Flaine

@arno5, @jefrem,

dank, ik ga eens kijken. Flaine is zo lelijk, volgens mij…?

Ti’s zeker niet het mooiste dorp hahaha. Maar wel lekker kort bij de pistes en jestaat gelijk midden in het gebied.
Met ze tweeën een week zou ik ook flaine kiezen een week met een man of 6 dan een chalet ergens in samoens.

@jefrem, @arno5, Flaine vanwege de prijs of de ligging?

@Userd:

Wij zaten vorige week hier in een studio: http://wintersport.sunweb.nl/frankrijk/le_grand_massif/samoe…

Is niet luxe, maar wel prima voor elkaar en inclusief skipas dus eigenlijk heb je voor 219 euro pp het app gratis in de week dat jij wilt!
Is 200m van de lift en samoëns is echt een leuk dorpje op 5 min lopen

Don`t eat yellow snow

flaine vanwege de ligging idd.bij mij is het vaak toch zo als ik met me maat ga dat we vaker in de kroeg hangen dan als we met 6 man zijn.dan zitten we lekker in het chalet happie eten en dan gezellig thuis met ze alle.biertje spelletje dvdtje kijken of zo.

nadeel van samoens is ook wel omdat het maar op 600m ligt dacht ik en het is niet al te koud sta je daar in een groen dorp en sneeuw op de berg is dan regen in het dal.maar goed dat weet je ook niet van te voren.tis dus zelf kiezen wat je wil.

Of je zit zoals begin vorige week na het skiën heerlijk in alleen een korte broek op het balkon van de namiddag zon te genieten ;)
Het is inderdaad net waar je van houdt!

Don`t eat yellow snow

Ik ga zelf de 21e van maart richting morillon 1100. Benieuwd of er nog sneeuw ligt :-)

Wij vertrekken nu zaterdag voor een weekje naar Flaine. Ik hoop dat condities doenbaar zijn en de pistes er nog goed bij liggen.

FF een kleine update:

Ondanks de hitte (net 17gr in Samoëns op 700m) houden de pistes het wonderlijk goed; vooral de noordhellingen (bv Samoëns) en hoger gelegen pistes (Flaine) zijn nog steeds prima.
Vandaag (met chaletgasten) en gister 2 heerlijke dagen gehad :)

Meer info (en het bewijs) waarschijnlijk in een blogje vandaag of morgen…

Thanks Arno5 voor je update. Nog een weekje en dan vertroefen wij weer een week in Morillon. Hoe is de sneeuw in Morillon 1100?

De sneeuwgrens schuift langzaam maar zeker naar boven op en Morillon 1100 gaat naarmate de zon hoger gaat staan, steeds meer zon pakken, waardoor het smelteproces versnelt. De sneeuwkanonnen moeten hard werken de komende week ben ik bang gezien het feit dat het zonnig en warm blijft…

Check ook: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/4332/Warm-en-zon-i…

Pfoe ik zal maar genoeg zonnebrand meenemen voor begin April.

Voor komend weekend geven ze weer 40 cm op

LIKE :) laat maar vallen die 40 cm…!

Zaterdag met de kettingen om omhoog flaine in

haha optimist :)

Update: Zojuist aangekomen in Morillon 1100. De boomtoppen vanaf ons appartement (Les Eterlous) zien er wit uit dus dat is een goed teken. Vannacht verwachten ze nog een plukje vanaf 900 meter ofzo. Ben zeer benieuwd morgen…én de komende week.

Plaats een reactie