Shortski Chatel

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hallo allemaal,

Ik heb reeds de zoekfunctie gebruikt maar helaas niets gevonden. Moest mijn vraag toch al ergens staan, mag je altijd de link posten :).

Nu, ik vertrek deze avond richting Chatel om 3 dagen sneeuwpret te hebben in Portes du soleil. Vandaag was ik een beetje bezig met het plannen van de trip. Maar euh, wauw, nu zag ik dat Les Trois Vallees echt wel een groot gebied is! :D. (had gewoon rap rap via Outspot geboekt en niet echt gekeken :D ) Dat valt dus reuze mee.

Zijn hier mensen die daar al geweest zijn, en echt aanraders kunnen geven van pistes, of regios waar we zeker moeten gaan, en andere die de moeite niet zijn en we beter links laten liggen? Want op 3 dagen kunnen we uiteraard niet alles zien. Het zou natuurlijk jammer zijn moesten we 3 van deze dagen op pistes zitten die ‘minder’ zijn, en we de ‘toppers’ links laten liggen, puur omdat we te weinig tijd hadden ;S.

We gaan met 3 gevorderde Boarders, en 1 gemiddelde skieer.
Iemand ervaringen en tips die hij wil delen?

Alvast erg bedankt! ;).

Oohja, we zitten in Chatêl, dus als je hier een leuke bar kent, ook welkom ;).

Groeten,
Sibo

Ik denk dat Chatêl wel Portes Du Soleil is…

Go with the snow!

Ik denk dat Chatêl wel Portes Du Soleil is…

Mattz op 27 feb. 2014 10:37

:-) oeps

Excuses klopt :p
Als iemand van de mods de titel nog kan aanpassen is het weer helemaal goed :).

Maar nevermind, de vraag blijft hetzelfde! :D

Misschien kan @Alke je wel helpen (hij woont daar in het gebied namelijk!)

Go with the snow!

Chatel is zoals Mattz aangeeft niet L3V, maar Portes du Soleil. Is zo maar twee uur dichterbij. PdS is uitgestrekt, het gebied heeft veel pistekilometers, maar het is niet heel compact; bij uitstek geschikt om langere tochten van plaats naar plaats te maken.
Je kunt in het skigebied van Chatel (Super Chatel) zelf aardig terecht; daar vandaan (achterkant van de berg) kun je naar Torgon, maar ook de oversteek naar Morgins (Ch) maken. In Morgins kun je even door het dorp doorsteken en aan de andere kant omhoog en verder Zwitserland in.
Je kunt vanuit Chatel ook de skibus naar Pré-la-Joux nemen (ben je zo) en vandaar richting Avoriaz en verder gaan.

Een paar jaar geleden kreeg je overigens geen skimap voor het hele gebied, maar moest je in elk gebied de eigen pistekaart scoren. Ik weet niet of dat inmiddels anders is. Zorg anders voor een goede skigebieden-app.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Wij zijn net terug van deze minitrip. Kamer is op z’n Frans, klein en niet echt schoon. als je aankomt kun je in de sauna omkleden daarna ontbijten en de piste op ( wij hadden de skipas opgewaardeerd voor het hele gebied € 25 extra. )

Zondags is het einde van de dag wel wat prullen bij de douches (3 stuks voor 60man)

Verder niets te klagen eten goed, drinken zoveel je wilt.
Wij hadden geboekt met flinke actie korting € 170,15 p/p.
Voor deze prijs is het zeker een aanrader, ook prijzen gezien van in de 400, voor dat geld ga ik liever met de auto en boek een nacht extra. ( maar dat is mijn mening) Dan heb je iets meer rust, op deze manier is het wel wat gehaast allemaal.

Gebied is idd grootste van de wereld. Dit is ook het enige waar ze nog mee kunnen pochen.
Veel sleepliften en oude stoeltjesliften zonder kappen. Dit moeten ze geen 10jr meer volhouden. Ik was er al eens geweest dus ik was al op de hoogte.

Skimap is voor hele gebied dus dat is makkelijk.

Wij hebben top weekend gehad!

Veel plezier

Go with the snow!

Patrick, wij hadden idd ook die mooie prijs :).

was eerst ook van plan om met de wagen te gaan, maar voor dat geld, vond ik het wel oke :).
Zal idd, redelijk stressy zijn met 3 douches voor 60man, maar goed dat ik het nu weet, kan ik me dan wat haasten en zorgen dat ik als een van de eerste daar ben :D.

Die skipas opwaarderen, kan dat ter plaatse nog of moet dat op voorhand?

Alvast bedankt allemaal voor de respons!

Wij hadden dat op voorhand gedaan. Even bellen en het was geregeld. Ik weet niet of dat daar alsnog kan.

Hmm, ik heb het dit jaar niet geregeld maar over gelaten aan mijn broertje en dat is dus een fout geweest :p.

Nu ik veronderstel dat je je in het kleiner gebied ook wel zal kunnen amuseren? :D

Ik heb er alvast zin in :).

Ik begrijp niet goed wat de fout is, je hoeft zelf niets te regelen en je komt opeens voordelig in een mooi groot skigebied terecht. PdS is toch prima? Beter te veel dan te weinig piste!

(Volgens mij kun je die uitbreiding overigens ook bij de kassa regelen.)

Veel plezier :D

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Als je 3 dagen hebt om te skiën is het handig om het gebied in 3 stukken te verdelen. Dus een dagje in Super Châtel beginnen en dan via Morgins, Champoussin naar Les Crosets en dan terug. vergeet niet links en rechts de pistes te doen ipv wat veel mensen doen, zo snel mogelijk ergens naar toe en dan weer zo snel mogelijk terug. Om terug te komen kan je vanaf de Mossette in één keer naar Morgins gaan (voor boarders wel ff een uitdaging daar het een lang pad is wat niet altijd even lekker glijdt), daar pak je de bus naar de Pas de Morgins waar je overstapt op de bus naar Chätel, sluiten vlekkeloos op elkaar aan. Dag 2 pak je dan de bus naar Linga en stap je daar op en ga je via Plain-Dranse naar Lidarets en dan door naar Avoriaz. Zorg dat je uiterlijk om 16h30 de lift Chaux Fleuri in Lindarets hebt om terug te gaan naar Pré-la-Joux, vandaar kna je let de bus weer terug naar het centrum van Châtel. Dag 3 kan je dan of het rondje doen (Morgins, Champoussin, Crostes, Avoriaz, Lindarets, Plain Dranse en Linga) of nog een keer naar Linga en dan op pad zoals dag 2 (je hebt namelijk nog lang niet alle pistes daar gehad) of ja kan met de bus voorbij Linga naar Pré-la-Joux, dan gelijk door naar Avoriaz en naar beneden naar Les Prodains, daar de bus naar Morzine (gaat in de ochtend om de paar minuten) en dan skiën in Morzine en Les Gets; Terug via Super Morzine en zorg weer dat je op tijd bent voor de Chaux Fleuri lift om 16h30!

Veel plezier!

Alke

Life is fun, so enjoy it

Plaats een reactie