Tips voor ideaal skigebied

Goedemorgen!

Ik ben bezig om de mogelijkheden te bekijken voor seizoen 14/15, in de periode om oud & nieuw. Nu hebben we (vriendengroep van ± 12 personen) een aantal eisen, als volgt:

  • Goede apresski
  • Fijn skigebied, voor zowel beginners als gevorderden ( >150km)
  • Enkele freeride mogelijkheden

Vraag?

  1. Welk skigebied
  2. Iemand bekent met appartementen (chalets o.i.d.)

Ik kijk uit naar jullie reacties, zelf denken we een beetje aan Saalbach - Hinterglemm - Leogang.

Zelf heb ik dit seizoen een week in Ischgl gezeten. Echt een aanrader. Goede, variërende, pistes. Mooie afdalingen. Hele goede aprés ski. Er zijn ook een aantal skiroutes en wat offpiste mogelijkheden. Er is sinds kort een hele grote nieuwe lift (Pis Val Gronda) gebouwd die de mogelijkheden voor offpiste enorm vergroot.

Echt een aanrader!

Thanks @degrr! Iemand anders nog suggesties?

Ja sankt anton is ook een mooi gebied is een beetje te vergelijken met ischgl

Nadeel van Ischgl is wel dat het iedere keer maar 300 meter hoogteverschil is. Dan zit je weer in de lift. Echte lange afdalingen zit er niet in. De dalafdaling is gewoon uitdrijven.

ik weet niet of frankrijk op je lijstje staat, maar Les 2 Alpes is ook een aanrader! Een gebied voor zowel beginners, gemiddelde skiërs en gevorderde plus het staat in verbinding met La Grave, een prachtig freeride gebied. Skiles is voorhanden in het nederlands voor de beginners (http://www.europeanskischool.eu vragen naar Nele of Erik) en om jullie buiten piste te nemen kunnen we ook iets regelen!!

St Anton, Ischgl en het Zillertal zijn geschikt
Misschien ook nog L3V en dan Val Thorens?

Gang is alles

@Jesper:
Je kunt echt niet St.Anton en Zillertal in één adem noemen.
Je zou toch wijzer moeten zijn ondertussen! ;-) ;-)

@Jesper:
Je kunt echt niet St.Anton en Zillertal in één adem noemen.
Je zou toch wijzer moeten zijn ondertussen! ;-) ;-)

Flexen op 5 apr. 2014 03:19

Hij wilde goede aprés-ski, groot gebied en enkele freeride mogelijkheden, daar vallen allebei toch onder ? :P
Kan moeilijk Lech/Warth gaan noemen, daar is niet zulke uitbundige aprés ski
In het zillertal kun je dan elke dag een ander gebied daar doen ofzo, heb je uiteindelijk 150+ km

En volgens wepowder zijn er veel mogelijkheden in het Zillertal :p http://wepowder.nl/playgrounds/zillertal

Gang is alles

@Flexen, Zillertal komt anders prima in aanmerking voor TS, mits de sneeuw een beetje beter meedoet dan dit jaar.

Zillertal was met afgelopen kerst en oud en nieuw ook al gewoon goed, dus volgend jaar ook. In Hochfügen heb je een aantal prachtige off piste mogelijkheden, après ski is er genoeg, en er liggen 3 grote gebieden dicht bij elkaar.

ik ben zelf ook op zoek en kan je alleen maar veel succes wensen.Ben al 2 weken mails aan het sturen om een appartement te vinden met oud en nieuw en alles is al volzet…

Plaats een reactie