waar naartoe in 2015? Waar onze 3-jarige in een kinderski en speelklasje kan.

Zoals de titel het al zegt, zijn we op zoek naar een skigebied waar onze jongste (dan 3 jaar) in een ski- en speelklasje kan. Dit jaar zijn we naar See geweest, ons zoontje van 5 jaar heeft daar zijn eerste skiweek mogen beleven en had het enorm naar zijn zin. Maar onze jongste, die nu dus nog maar net 2 jaar is, wou ook skieën. De laatste dag hebben we hem wat laten glijden op latten, en hij vond het superleuk. Om écht les te nemen is hij natuurlijk nog veel te klein. Maar we vermoeden dat hij volgend jaar liever een beetje skiles krijgt dan een hele dag spelen in de kinderclub of met mama en papa. Daarom ben ik aan het rondkijken naar een leuk skigebied waar de combi spelenderwijs skieën en ook gewoon spelen binnen en buiten mogelijk is vanaf 3 jaar. Ik weet dat Serfaus hiervoor in aanmerking komt; maar daar lijk ik geen betaalbaar app te vinden (of zoek ik verkeerd?) Alle tips zijn welkom, land is van weinig belang, zolang onze kinderen maar goed ontvangen worden zijn wij ook tevrenden. Grootte van het skigebied hebben we liefst rond de 50-100km maar is van minder groot belang.

Je zou kunnen kijken in Damuls. Is heel kindvriendelijk en voor de kleintjes is er een kinderland naast de piste in het dorp waar ook de skiklassen 's middags weer allemaal aankomen. Dat kinderland is een soort sneeuwspeeltuin waar ze op skietjes kunnen spelen en glijden met ook een rolbandje.
Nu met aansluiting met Mellau is het een heel aardig gevarieerd skigebiedje geworden van een kleine 100 km.

Wij zijn in Januari in Berwang geweest en daar heeft mijn dochter van toen nog 3 jaar haar eerste skiklasje gehad.
Is ons prima bevallen, evenals het skigebied van de gehele Zugspitzarena voor onszelf.

Betreft Serfaus:
Ik weet niet of deze in jullie prijsklasse valt of dat het vrij is in jullie gewenste periode.
140-150 euro per nacht hoogseizoen
haus-notburga.com/top-angebote/index.html

Bedankt voor de tips, Berwang is interessant, maar het uurtje les voor de kleinste valt dan net tijdens de middagpauze van de oudste zijn skilessen. Wat toch wel lastig is vind ik.
140 euro per nacht in Serfaus vinden we idd te duur. Er komen nog zoveel extra kosten bij een skivakantie dat we liever een goedkoper logeeradres vinden.

Fieberbrunn, bij zowel Skischule Fieberbrunn als S4 Schischule. Onze kinderen hebben daar ook leren skiën toen ze 3 jaar waren. Het ene kind is er klaar voor met 3 en het andere niet en juist daarom organiseren ze ook andere activiteiten. Is ook qua appartement zeer betaalbaar.

In Berwang zijn de lessen voor de allerkleinsten van 10 tot 12.

In Berwang zijn de lessen voor de allerkleinsten van 10 tot 12.

Rogierhgv op 9 apr. 2014 18:34

Dit lees ik nochtans op hun site:

skiles voor kinderen van 3 – 3¾ jaar
vanaf 2 tot max. 3 kinderen per groep
1 uur dagelijks skiles
zondag´s – vrijdag´s. 12.10 – 13.25 uur

Lofer, Mauterndorf (grosseck.speiereck), Dienten (Hochkönig), Sonnenkopf-Klostertal, Damüls…

Hochfugen is erg mooi, skischule Total is een erg fijne skischool! Ik weet alleen niet zo goed hoe het daar zit met kinderen van 3 jaar, voor kinderen van ong 9 is het iig erg leuk! Met kinderen van 3 jaar heb ik daar geen ervaring

Ook erg mooi om te skien is Kaltenbach, dit is wel een wat groter gebied omdat het bij het Hochzillertal hoort. Hiervan weet ik dat ze ook een kinderpark hebben! (Skischule Optimal)

Van beide weet ik dat ze met groepjes kinderen de piste afgaan, en met beide heb ik hiermee goede ervaring!

Hochfugen is erg mooi, skischule Total is een erg fijne skischool! Ik weet alleen niet zo goed hoe het daar zit met kinderen van 3 jaar, voor kinderen van ong 9 is het iig erg leuk! Met kinderen van 3 jaar heb ik daar geen ervaring

Ook erg mooi om te skien is Kaltenbach, dit is wel een wat groter gebied omdat het bij het Hochzillertal hoort. Hiervan weet ik dat ze ook een kinderpark hebben! (Skischule Optimal)

Van beide weet ik dat ze met groepjes kinderen de piste afgaan, en met beide heb ik hiermee goede ervaring!

Obertauern, perfect, zijn hier met onze kinderen geweest, 4 en 7 prima lessen, prima skigebied, overzichtelijk en alles op loopafstand en of ski in ski out. Serfaus is perfect zijn er jaren geweest, maar voor jongere kinderen kun je beter een iets kleiner gebied nemen is mijn mening. Zelf kom je ook niet aan alle pistes toe dan. Tenzij je oppas hebt. Wij willen wel graag tussen de middag gezamenlijk eten en konden zelf heerlijk vrij skiën en waren altijd mooi optijd terug voor de lunch en einde van de middag.

Westendorf heeft als voordeel dat de babypiste erg beschut en laag ligt. Dit is voor de hele kleintjes een niet te onderschatten voordeel. Tevens ligt de crèche direct naast de babypiste. Ook het systeem met de magneet platen icm de hesjes zorgt ervoor dat de kleintjes in de lift veilig vastzitten.

Onze 2 meisjes hebben het er erg naar de zin gehad.

Waarom niet terug See of het iets verder gelegen Kappl? Ik ben een paar jaar terug in Kappl geweest: http://www.tschatschanova.at/tschatscha-nova.html.

In See starten de skilesjes pas vanaf 3,5 jaar en zelfs liever 4 jaar. En het gebied mag ook ietsje groter :)

Toen onze kinderen 3 jaar en jonger waren zijn wij vaak in Kaprun geweest en zijn ze bij skischool Oberschneider geweest. Bij de Bobo miniclub (2-4) skieen ze aan het begin van de ochtend en middag (halfuurtje) tot iedereen er flauw van is. Daarna of spelen in de sneeuw of binnen in de kinderhoek. Erg kleinschalig, erg gezellig en de kinderen vonden het echt super! Een aanrader.

Bedankt voor de tips allemaal. Nu is mijn oog gevallen op Nauders. Voor de kleintjes voorzien ze 2u les met daarna mogelijkheid tot spelen binnen of buiten bij de kinderopvang. Dat is wat we zochten. Ik vraag me nu alleen af of we er ook een appartement kunnen vinden op loopafstand van liften of piste… Iemand ervaring?

De gondel en piste van Nauders ligt zo’n 1,5km buiten het dorp
Skibus rijdt om de 10 minuten

Zoals Niekniek al zegt zijn er geen appartementen te vinden vlakbij de lift. Dit concentreert zich vooral in Nauders zelf, overigens redelijke prijzen. Wel opletten want de lessen beginnen om 10.00h boven in het skigebied dus iedereen met kinderen gaat rond 09:30h de lift in om op tijd te zijn. Kortom rekening houden met wachttijd (beperkt zich wel tot de ochtend).

Wij hebben 2 jaar in alpen royal gezeten in Nauders. Di appartement heeft 2 appartementen, en een betaalbare prijs en het is maar een paar jaar oud. En vlakbij de supermarkt. http://www.alpenroyal-nauders.at/. Misschien maar 5 minuten rijden naar de gondel, altijd plek gehad. Wij zorgden dat we uiterlijk om 9. 15 van het app. Wegreden. Nauders is echt een superleuk gebied.

Ik hoop dat de jongste tegen die tijd luier vrij is anders geen skiles.
Ik heb zelf goede ervaringen met saalbach hinterglemm.
Wel groter skigebied. 200km.

Harald2, bij welke skischool?

Jammer dat er bij Nauders geen verblijf mogelijk is waar we geen skibus nodig hebben. Dat vonden we in See wel makkelijk ;-)

In Gerlos bij Michi’s Schischule zou je een ideale combinatie hebben. De skischool bied daar combilessen aan 's ochtends skiën en 's middags in de crèche van de skischool. De crèche is boven bij de uitstap van de gondel, daar is tevens ook de oefenweide voor de kinderen. Skiles voor de oudere stopt om drie uur 's middags boven en zouden jullie met hele gezin nog wat kunnen doen of naar beneden gaan.

Fügen staat ook bekend als kindvriendelijk

Gang is alles

Miski, het uitbundige apres-ski gehalte van Gerlos maakt dat ik er wat twijfelachtig tegenover sta, heb jij hier meer ervaring mee?

Afgelopen carnaval ben ik een dagje in Gitschberg-Jochtal (italië ) geweest. Net over de grens na de brennerpas. Rustig, prachtig uitzicht, appartementen aan de piste in Jochtal. de beginnershellingen zijn breed en het kinderpark in Jochtal zag er heel leuk uit.
Zo’n gebieden lijken mij veel beter dan de drukke gebieden Hochzillertal en Gerlos

Skischule Fiss-Ladis. Vrij hoog aangeschreven als het om kinderen gaat! en wil je een ‘goedkoop’ appartement, zoek bijvoorbeeld eens in Ladis. Is over het algemeen goedkoper dan Fiss of Serfaus!

Let it snow

Snow and fun in hinterglemm eefken.
Hinterglemm ook beter en leuker voor kids vind ik.

Wij zijn dit jaar in het Hochzeiger skigebied geweest. Daar heb je een speel/skiklasje voor de allerkleinsten. De skiweide zag er erg kindvriendelijk uit. Ernaast is een sleepliftje waar ze gebruik van kunnen maken als ze al iets gevorderd zijn.
Bij het middenstation krijgen de kinderen vanaf 4 jaar les. Daar is ook een groot kinderland. De lestijden zijn op elkaar afgestemd. Alleen moeten de oudere kinderen boven opgehaald worden tussen de middag en de jongere kinderen beneden.
's Middags kunnen de kleintjes kiezen uit binnen of buiten spelen. Er wordt dan niet geskied.
In de buurt van de lift zijn een aantal appartementen complexen en hotels.

@Gast238, inderdaad, 2 weken geleden in Hochzeiger geweest. Ideaal, ook voor kleine kinderen!

Plaats een reactie