Borstelbanen?

Is da wa? Ik heb recentelijk mijn snowboard (zelf) gefixt, en wil het een keer testen (voordat ik er in de Alpen achter kom dat het niet heeft gewerkt en ik daar alsnog een nieuwe plank kan kopen voor de hoofdprijs). Winterberg zie ik nu niet echt zitten, en de indoor banen zijn een stuk verder weg en een stuk duurder. Bovendien vermaak ik me er toch nooit zo lang. Was even aan het kijken, maar een uurtje op zo’n borstelbaan kost 8 euro… das nog wel te doen dacht ik zo. Wie heeft er ervaringen mee? Is het echt zo anders als sneeuw? En slijt je materiaal er extra van? Kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld je wax eerder van je board af komt? Uiteraard kan het de echte wintersport, Winterberg en zelfs indoor skihallen niet evenaren, maar wellicht is het “wel grappig” voor een uurtje. Vooral als ze er nog een sprongetje hebben ofzo. Graag jullie visie!

Op de meeste borstelbanen heb je grafietbelag of ander zeer hard nodig, anders gaat je belag er aan. Borstelbanen zijn perfect voor de techniektraining. In Bergschenhoek kan je ook op tapijt boarden dat wel geschikt is voor normale boards. In Huizen, Bergen, Nieuwegein, Bergschenhoek, Dordrecht (is die er nog?), Uden en Oss zijn mooie skipistes te vinden…

Ik woon in Druten… Wychen(Alverna eigenlijk) is het dichts bij, maar Oss en Uden zijn ook goed te doen. Wat is Grafietbelag? En hoe slecht is het precies voor je eigen spullen? Mijn board is niet gloednieuw, en ik ga zoveel mogelijk offpiste, dus hij heeft al het een en ander aan krasjes. Maar ik wens hem natuurlijk nog wel te kunnen gebruiken in echte sneeuw!

Teun, ff de A50 op richting Eindhoven en door naar Valkenswaard. Montana indoorbaan bij Center Parcs, dik uurtje rijden vanaf jou. Wel idd wat duurder dan borstelbaantje.

Montana is wel ERG kort. En dan geldt nog steeds het eerder genoemde: Ik vermaak me er altijd maar voor een korte tijd. 2 uur rijden is dan wel weer best ver.

De Schans Uden is een fantastische baan. 12,50 voor 4 uur inclusief materiaal gebruik… Check even de website van de Schans. Veel leuker dan Montana.

De Schans ziet er inderdaad wel leuk uit, maar op ander materiaal vind ik niet zo relaxt. Bovendien mag je niet springen met het materiaal van de vereniging. Dus dat schiet dubbel niet op. Vrees dat het toch een indoortje wordt ergens, of wachten op betere omstandigheden in Winterberg.

Plaats een reactie