Vliegen vanaf Eelde en dan?

Wij willen in februari (Krokus :() voor het eerst gaan vliegen. Met 3 man vanaf Groningen Airport (evt. Rotterdam) en dan dus richting Salzburg of Innsbruck, maar nu hebben we wel ons vervoersmiddel gekozen, maar hoe dan verder?

Ik heb wat gekeken naar de bestemming die vorig jaar in een weblog langs zijn gekomen, maar ik ben er nog niet echt er uit wat nu een goede bestemming is en wat makkelijker is qua verder reizen (taxi, trein, etc).

Ik had bijvoorbeeld Brixental of Kirchberg in gedachten, maar misschien hebben er andere mensen nog tips.

Gegevens:
Datum: 14-21 feb.
Personen: 3
Ervaring: Licht gevorderd tot erg ver gevorderde skiërs.
Gebied: Genoeg kilometers en uitdaging
Après-ski: Aanwezig, maar hoeven geen onuitputtelijke hoeveelheid feesttenten.
Kosten: Behapbaar

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Houdt ook in het oog dat de openbaar vervoer verbindingen in Oostenrijk over het algemeen goed, maar niet zo frequent zijn. Vaak maar 1 trein per uur, en bovendien is het vliegveld van Innsbruck weer wat kilometers verwijderd van het station. (Salzburg weet ik niet)
Sommige grotere skioorden hebben betaalbare shuttlebussen, maar ook die gaan lang niet altijd direct aansluitend op de landingstijd van jouw vliegtuig.
Om echt van de tijdwinst door het vliegen te profiteren ben je -zo is onze ervaring- toch vaak aangewezen op een taxi, en dat loopt aardig in de papieren. Zo kost de taxi van Innsbruck naar St.Anton of Ischgl al snel richting de 200 euro (enkele rit). Deze liggen op ruim een uur rijden van Innsbruck, maar dat geldt voor veel dorpen al snel.

Het is iets om ook in overweging te nemen bij de keuze van je uiteindelijke bestemming.

Rondom Innsbruck ligging verschillende kleine deelgebieden die als het goed is onder een skipas vallen. Ik ben er zelf niet geweest maar heb er wel een artikel over gelezen, ik denk zelfs op deze site. Je zou dan gewoon in Innsbruck kunnen verblijven.

Als je op Salzburg vliegt, zijn er bussen die rijden naar Saalbach-Hinterglemm

http://www.saalbach.com/en/winter/service/arrival/arrival-by…

Die shuttle naar Saalbach is best duur… ( €84 pp retour)

Maar uiteindelijk hadden we ons vergist in de week en zitten we gebonden aan de week 21-28 februari en die is qua vliegen onbetaalbaar, of je moet op maandag vliegen. Dus gaan we toch maar voor een andere oplossing en qua tijd maakt het inderdaad ook weinig uit.

Dus trein of toch die vervloekte bus wellicht. Maar bedankt voor de tips, kunnen het voor een volgende keer in het hoofd houden.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Ik betwijfel of je voor die week nog plaatsen in de skitrein kunt reserveren.

❄️

@FrankW, kijk is bij de Duitse Bundesbahn daar heb ik net een ticket geboekt van Salzburg naar Amsterdam voor 39 euro moet alleen 2x overstappen in Munchen en in Frankfurt.

Dienten Die Alte schule

Vanaf Innsbruck Airport ben je in 20 minuten op Hauptbahnhof (Bus F, 2€) Van daaruit kan je alle kanten op b.v. naar Jenbach (Zillertal) of Wörgl (Wildschoenau of Alpbachtal) 2 a 3 x per uur of naar Sankt Johann (Wilder Kaiser) Of de andere kant op naar bv.v. Oetztal of Lechtal ook 2 x per uur.

Skiën. What else.

Vanuit Innsbruck is Axamer Lizum maar 20 minuten met de taxi of pendelbus (als je overdag aankomt)… Geen groot gebied (40 km), maar wel erg gaaf. Zit ook een heel betaalbaar hotel (Olympia), dus wellicht nog een optie?
Ben hier afgelopen maart geweest en vond het super. Vanuit het vliegtuig zit je binnen een uur in de sneeuw:)

Dat bedoelde ik met verblijf in Innsbruck, axamer lizum.

Er zijn ook complete pakketjes voor Axamer Lizum: dan zit je in een hotel in Innsbruck met bv ontbijt en diner en kun je met de skibus dagelijks naar Axams of met een Olympia Skiwelt pas naar veel meer gebieden (9!) in de omgeving.
's Avonds zit je lekker in de stad met alle uitgaansmogelijkheden tot je beschikking.
http://www.skihotels-innsbruck.at/index.html

Aftellen maar!

Vanaf Innsbruck Airport ben je in 20 minuten op Hauptbahnhof (Bus F, 2€) Van daaruit kan je alle kanten op b.v. naar Jenbach (Zillertal) of Wörgl (Wildschoenau of Alpbachtal) 2 a 3 x per uur of naar Sankt Johann (Wilder Kaiser) Of de andere kant op naar bv.v. Oetztal of Lechtal ook 2 x per uur.

JohnZillertal op 20 okt 2014 18:23

En als aanvulling, bij NS internationaal in NL kan je al je treinkaartjes kopen. Ik reis al jaren via Rotterdam Airport naar Innsbruck en dan met de bus en trein verder. Kosten voor een treinkaartje Innsbruck- Worgl is 14 euro. Kijk maar eens op http://www.oebb.at daar kan je je reis vanaf Innsbruck plannen.

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Hoi, ben een transfer aan het regelen voor 5 personen. Salzburg vliegveld naar Kirchberg en retour. Optie 1: shuttle, airport, vvv’s en reisburo’s rekenen €33,00 per persoon per rit! Optie 2: ben je met meer personen beter plaatselijk taxibedrijf (austria taxi Kirchberg, in ons geval) regelen. Zij berekenen alleen de afstand. Optie 1= €330,00 en optie 2= €278,00. Trein OBB enkele reis gemiddeld €30,00, hangt van het tijdstip af. Keuze hangt dus af van het aantal personen.

Er zijn verschillende gebieden per trein bereikbaar, zoals Mahrhofen. Als je bijvoorbeeld Gerlos kiest kan een lokaal taxibedrijf je met een busje van het vliegveld ophalen, kost € 140,-, dus voor 4 pers is dat € 35,- pp

Vanaf Salzburg rijd Taxi Huber voor 50 euro retour pp naar alle dorpen in de Salzburger Sportwelt.

Genève ook wel eens overwogen? Vluchten erheen zijn niet duur en de transfer naar bv. Portes du Soleil is ongeveer 40,-

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik ga redelijk vaak met het vliegtuig richting innsbruck vanaf schiphol.
Je doet er ongeveer 1.5 uur over in het vliegtuig. half uurtje op je bagage wachten.
Hierna pak je bus F of H en deze komen bij het Bahnhof.
Vanaf het station kan je alle windrichtingen uit.
Zo kan je binnen 2 uurtjes in Mayrhofen zijn.
Heb je al gedacht aan Alpbachtal of wildschonau? In innsbruck zit je zo centraal dat je overal vrij snel kan zijn.Dit kan je thuis opzoeken door naar de website van de öbb te gaan.
Van Innsbruck naar zell am ziller is ongeveer 12 euro voor een enkeltje en een buskaartje van 1.70.

Plaats een reactie