camping aan de piste

wij zijn op zoek naar een camping gelijk aan de piste. Al jaren gaan we naar Fieberbrunn in Oostenrijk, maar willen nu eens een ander gebied gaan bekijken. Wie heeft voor ons een tip voor een andere camping in een leuk gebied, maar wel direct aan de piste?

Ik ben niet zo bekend met winterkamperen. Zelf ga ik altijd skien in de Dolomieten. Hier zie ik dan een camping liggen onder een stoeltjeslift. Je moet nog wel een stukje lopen/glijden naar de lift, maar je hebt er zeker geen auto nodig.
De camping ligt in Alta Badia. Ik weet alleen niet zeker of het Colfosco of Corvara is. Zou je even moeten zoeken.

Wat gebied betreft leent de Dolomieten zich prima voor lange tochten en lekker eten. Er is al veel over geschreven hier op het forum.

Camping in Mauterndorf in Lungau in het zuiden van het Salzburgerland

In Zwitserland zijn er diverse campings die direct aan de piste gelegen zijn. Voorbeelden zijn Lenzerheide en regio Gstaad/Zweisimmen.

In Winterberg heb je zelfs dat een piste en stoeltjeslift dwars door het midden van de camping heen loopt.

In Grindelwald (Berner Oberland) ligt een grote camping aan de piste. Het skigebied (Jungfrau) behoort tot mijn favorieten.

http://www.pradafenz.ch, echter snel vol. Wij konden daar vorig jaar niet meer terecht, dus toen maar in Fieberbrunn gereserveerd. Wij zijn nog wel met kleine kindjes (4 en 7jaar). Dit jaar weer naar Fieberbrunn. Jabo

@Marelene en Jan: de camping die je bedoelt ligt in Corvara (aan de rand van het dorp) en de lift die een belangrijke schakel is in de Sellaronde, gaat er overheen. Colfosco ligt iets hogerop in het dal richting Selva (Wolkenstein).

@Marlene en Jan: de camping die je bedoelt ligt in Corvara (aan de rand van het dorp) en de lift die een belangrijke schakel is in de Sellaronde, gaat er overheen. Colfosco ligt iets hogerop in het dal richting Selva (Wolkenstein).

Dat klopt allemaal Sietske,heb mensen gesproken die daar altijd staan met hun camper,en volgens die personen is het prima daar op die plaats.Natuurlijk een voordeel kan de auto laten staan en het licht heel centraal.

wij zijn op zoek naar een camping gelijk aan de piste. Al jaren gaan we naar Fieberbrunn in Oostenrijk, maar willen nu eens een ander gebied gaan bekijken. Wie heeft voor ons een tip voor een andere camping in een leuk gebied, maar wel direct aan de piste?

jan op 24 feb. 2011 13:18

Wij willen een keer naar Fieberbrunn ,hoe is uw ervaring daar ,gaan al jaren naar krimml maar moeten iedere dag met de camper naar boven willen hem nu eens laten staan .
mvg jeroen

Moeilijk iets te adviseren want ik weet niet wat jullie leuk vinden. Maar bieberwier heeft een camping direct aan de piste. Het gebiedje is wel heel erg klein, vandaar. Het totale niet aaneengesloten gebied is wel wat groter met Lermoos,ehrwald en berwang om de hoek. Dit gebied in Oostenrijke ligt zo en beetje het dichtst bij Nederland.

het heet biberwier…

Wij staan op camping Kastenhof in Sankt Johann im Pongau (bij Salzburg).
Niet aan de piste, maar met de skibus ben je in 3 minuten bij de piste.
Prachtig gebied Ski Amade.

Camping is prima.

Guido

Ik ben zojuist terug van mijn vakantie in de dolomieten. We hadden daar een appartement op camping Sass Dlacia in Armenterola (bij San Cassiano).
Deze camping ligt niet aan de piste, maar er is een busje wat je naar de piste brengt en weer terug naar de camping. Is maar een heel klein ritje,

In Champery, aan de Zwitserse kant van Portes du Soleil, komt de dalafdaling bij de camping uit en de stoeltjeslift vetrekt net naast de camping. En om de zeggen dat Portes du Soleil nu een klein gebiedje is… nou nee.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Heb ervaring met de volgende campings in Oostenrijk:
Eurocamping Wilder Kaiser in Kossen:
op loopafstand van de liften van skigebied(je) Unterberg.
Camping Brixen im Thale: oefenlift direct naast de camping, op 1 km grote skigebied.
Camping Michelnhof in St. Johann (Tirol):
liften op 2 km afstand
Eurocamping Wilder Kaiser in Kossen is een echt luxe wintercamping met veel faciliteiten !
Bovendien kun je vanaf daar snel naar de grotere skigebieden in Waidring, St. Johann en Kitzbuhel/Kirchberg.

De camping in het Sella Ronda gebied ligt niet in Corvara, maar in Colfosco en is ook te vinden als Camping Colfosco. Wij komen hier al jaren met veel plezier. Enige nadeel is dat in het hoogseizoen (kerst, nieuwjaar, carnaval) het er erg druk kan zijn. Een plekje aan de rand van de camping biedt dan wat meer uitzicht, anders sta je camper aan camper. Je moet 100m omhooglopen om bij de lift te komen en kunt naar de camping glijden. Goed sanitair en met broodjesservice en kleine campingwinkel.

Wij willen mogelijk naar de camping in Champery (heet Gran Paradis), maar lees nu op forums dat daar een apres ski bar naast staat in de winter die zo luid muziek speelt dat je elkaar niet meer kan verstaan. Navraag gedaan bij de locale VVV en die geeft aan dat die apres ski bar er ook dit jaar weer staat.

Iemand nog suggesties voor een camping bij de lift in een groot gebied?

Plaats een reactie