5 daagse skivakantie

Ik ben bij de bekende reisorganisatie aan het zoeken geweest voor een short ski van 4-5 dagen inclusief busreis (8 meiden die liever niet met de auto gaan) met de volgende wensen:

  • Oostenrijk
  • Mayrhofen of Sölden
  • Vertrek 16 januari
  • Liften snel bereikbaar met eventueel een skibus. Dus geen accomodatie op 30 minuten.

Nu is bijna alles alleen te boeken voor een week of maar 3 dagen skiën. Een week is te lang en 3 dagen is te kort. Heeft er iemand een suggestie waar we dit wel kunnen vinden/boeken?

Indien je een georganiseerde busreis neemt dan kan je slechts kiezen uit een 10-daagse reis (maximaal 8 dagen skien), of een 5 daagse reis (3 dagen skien). Daarnaast wordt heel beperkt maar een midweekski van 7-8 dagen aangeboden (6-7 dagen skien). De midweek reizen vertrekken vaak niet op vrijdagavond maar op zaterdag of zondag. De (combinatie van) keuzes die jij hebt aangegeven zijn voor zo ver ik weet niet mogelijk. Dus je bent genoodzaakt ergens op toe te geven. Trein? Vliegtuig? Frankrijk (meer keuze voor short-ski mogelijkheden met bus)? Andere vertrekdatum?

''Powder to the people''

Easy:
Zelf boeken via de eigen site van Mayrhofen of Solden, of via booking.com
Bus naar Oostenrijk zal lastig worden gezien de incourante dagen, maar je kunt waarschijnlijk zeer gunstig vliegen op Innsbruck met Transavia. Vandaar taxibusje naar bestemming

140 euro voor een retourtje Rotterdam/Innsbruck, heen op 16 januari retour op woensdag 21 of donderdag 22 januari, en 30 euro voor een retourtje met de trein van Innsbruck naar Mayrhofen. Dus ipv met de bus gewoon gaan vliegen dan ben je voor 170 euro pp in Mayrhofen!

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

170 pp is natuurlijk flink duurder dan de bus.

Maar als je met de bus wilt dan zou ik voor een midweek kiezen. Zaterdag vertrekken vanuit Nederland, zaterdag erop weer terug in Nederland (6 dagen de piste op).

Volgens mij is van zaterdag tot zaterdag een week en dat willen ze niet. Met de bus ben je lang onderweg, met vliegen en transfer Max 4 a 5 uurtjes

een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

zoveel duurder dan de bus is dit niet scheelt 25 euro

Beste skizoeker,

Kijk hier eens of het past?

http://www.clubalpina.be/met-de-bus.html

Groeten,

Bernard

Volgens mij betaal je bij touroperators nog geen 100 euro extra voor de busreis (inclusief bagage). Scheelt toch behoorlijk.

Maar qua reisduur is het dus beperkt tot 3 dagen op de piste (5 daagse reis) of 6 dagen op de piste (8 daagse reis)

Verbazingwekkend hoeveel mensen zich hier blijkbaar nog steeds beperken tot reisorganisaties.
We zijn in de 21e eeuw!

Volgens mij betaal je bij touroperators nog geen 100 euro extra voor de busreis (inclusief bagage). Scheelt toch behoorlijk.

Maar qua reisduur is het dus beperkt tot 3 dagen op de piste (5 daagse reis) of 6 dagen op de piste (8 daagse reis)

Sjoerd87 op 27 okt 2014 20:07

Dat was toen brandstof nog goedkoop was, volgens mij is het 110€ minimaal nu voor een busreis.
@Flexen Pakketreizen zijn gewoon veel goedkoper. Soms is de complete reis (incl. verblijf en skipas) zelfs goedkoper dan alleen het kopen van een skipas voor dezelfde week.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

@FrankW Kan best zijn maar welke touroperators bieden pakketten aan naar Sölden of Mayrhofen met een 4-slaapkamer appartement zoals de dames willen inclusief vervoer?

Skiën. What else.

Bij Sunweb zijn de prijzen voor busreizen komende winter doorgaans nog geen 100 meer tov. eigen vervoer.

http://wintersport.sunweb.nl/oostenrijk/zillertal/mayrhofen/…

Die prijzen vallen volgens mij toch heel erg mee. Vervoer, hotel met halfpension en skipas.

@FrankW Kan best zijn maar welke touroperators bieden pakketten aan naar Sölden of Mayrhofen met een 4-slaapkamer appartement zoals de dames willen inclusief vervoer?

JohnZillertal op 27 okt 2014 20:23

De eerste de beste hit op Husk… €499,- p.p. incl. busreis en skipas (6 dagen) en een 5-kamer chalet… Enige probleem is dat het 10 dagen is. Vertrek 16 jan terug op 25 jan.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Bij Sunweb zijn de prijzen voor busreizen komende winter doorgaans nog geen 100 meer tov. eigen vervoer.

http://wintersport.sunweb.nl/oostenrijk/zillertal/mayrhofen/…

Die prijzen vallen volgens mij toch heel erg mee. Vervoer, hotel met halfpension en skipas.

Zillertalwintersport op 27 okt 2014 20:27

Ik zag het ook, twee jaar geleden was het 110€ nu is het inderdaad weer 80-90 euro.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Die 100 euro is korting die je krijgt als je via hen een reis boekt en met de auto gaat. Ik heb een paar jaar geleden eens een losse busrit geboekt bij Husk ( was enkel op aanvraag toen) en ik dacht dat het toen 90 euro was voor een enkele reis en 140 retour.

Snowmania biedt wel iets aan in die periode. Niet naar de gebieden die jullie willen, maar wel naar gelijkaardige skigebieden (Iets te beleven en goed skigebied). Prijs in een 600 euro, half pension. Snowmania is trouwens een héél goede reisorganisatie.

Bij Snowtime te kust en te keur.

Heel veel egocentrisch-niet-lezend gezwets hier over goedkope pakketreizen terwijl de topicstarter toch duidelijk vraagt naar een reis van vrijdag 16 januari tot dinsdag 20 of woensdag 21 januari naar Mayrhofen of Solden, zonder aan te geven dat het goedkoop moet.

Argh!

Dus Snowtime… zeg ik toch?

@Flexen wees dan constructief, we zijn benieuwd naar opties die jij mogelijk kan aandragen. We proberen te helpen. Overigens heeft @Skizoeker niet meer gereageerd, dus ik weet niet of een verdere zoektocht (nog) nodig is.

''Powder to the people''

We zijn andere opties aan het bekijken. We zijn met 8 dames dus iedere keer komt er wel iemand met aanvullende eisen/wensen. Ik denk dat we de groep moeten inkrimpen om uiteindelijk een geschikte reis te vinden. Iig bedankt voor de reacties.

Huur een 9p busje met zijn allen en breidt je 8p groepje uit met 1p die bereid is te rijden. Plaats een oproep hier op het forum.

Ga je naar mayrhofen (ben ik nog nooit geweest) dan meld ik mij aan als chauffeur ;-) als jullie startlocatie een beetje bij mij in de buurt is.

De rest is zo geregeld via internet, lijkt mij zo.

Plaats een reactie