Mooiste afdaling

Wat is julie mooiste afdaling? :)
(piste en off piste)

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 15:49

Voor mij, zonder twijfel, de afdaling van Lagazuoi naar Armentarola in de Dolomieten. Zo mooi daar en zo stil.

De stilste afdalingen zijn vaak de mooiste. Hou persoonlijk niet van die overbevolkte pistes. @noblesse

null

De Coire Fionn en Glas Maol-pistes in Glenshee, alleen al omdat het zo anders is dan de Alpen en het op het skigebied na echt volledig onaangeroerd landschap is.

❄️

Lagazuoi staat ook bij mij bovenaan! Super rustig, fantastische omgeving en die ijswatervallen aan het eind…

De dalafdaling van Goldeck toch wel. Lekker hoogteverschil (1100 meter, 1500 als je van de top komt), strak geprepareerd toen, steile stukken afgewisseld met minder steile, slingerend tussen de bossen, smal en breed en ook een mooi uitzicht op Spittal :)

Ski route 56 Madloch-Joch richting Lech. In 2012 onder ideale omstandigheden geskied en pas op laatste deel 2 mensen tegen gekomen, fantastisch

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

De Gaboureaux in Chamrousse… Wát een schitterend gezicht. Tussen de bomen afdalen naar het dorp (Chamrousse) met constant Grenoble in het dal in de achtergrond.

Als ideetje, de gondel en de stad:

null

@Douwe veel vrienden van mij skiën de croix de Chamrousse 's nachts met toerski’s, geweldige foto’s met de stad op de achtergrond! Inderdaad een van de mooiste afdalingen!

Mijn mooiste tocht tot nu toe: http://www.antonmagazine.nl/chapter/14

Click. Click. Peace

@Rogier Schitterend!

❄️

@Peter30 Oeii jij had geluk zeg, toen ik er was, was die skiroute een en al buckels :P

Mijn favoriete is 34 b in Lech - Zürs

Gang is alles

Mijn mooiste afdaling is niet zozeer per sé de piste, maar wel het moment. Hier een kaartje van de Zillertal Arena.

null

Het was 2 jaar geleden rond kerst en in het Zillertal waaide het behoorlijk hard. Iedere dag was het twijfelachtig of de verbindingsliften in de Zillertal Arena vanwege de hoge ligging wel open gingen. Ik zat zelf in Gerlos, maar wilde vanwege vrienden en de pistes in Königsleiten daarheen. De verbinding was alleen dicht, dus ben ik in de bus gestapt. Na een dag prachtcondities moest ik weer terug naar Gerlos. De ligging van de Königsleitenspitze is hiervoor ideaal. Vanaf het hoogste punt van Königsleiten kun je namelijk wél terug naar Gerlos. Ik heb toen de rode piste naast de Falschbach gepakt. Hij was om half 4 's middags nog helemaal vers geprepareerd en het zonnetje stond er op. De sneeuw was niet te hard, maar ook niet te zacht. Door een verlaten volledig wit landschap waar ik om half 4! 's middags het eerste spoor mocht trekken maakte ik mijn afdaling. Ik heb van die afdaling zo op en top genoten! Dat is zeker de mooiste afdaling die mij is bijgebleven.

De A1 afdaling van bij Katschberg

Rogier wat is dat gaaf !! Daar kan toch niets tegenop.

Ik sluit me bij Ivo4 aan. A1 bij Aineck/Katschberg, prachtige afdaling.

@Rogier Als ik dat zie dat maakt er zich toch een nerveus gevoel van mij meester…

Mijn mooiste afdaling tot nu toe is in het Grand Massif geweest. Vanaf de top de dalafdaling doen naar Sixt via de route Les Cascades :)

2015: Val Thorens I 2016: Flachau | 2019: Ischgl | 2022:Tignes

Heeft inderdaad voor mij ook veel te maken met het moment dat je die piste gedaan hebt. Heb er zo wel enkele:

Silvretta arena: afdaling naar samnaun dorf. ELke avond deze rode afdaling doen, recht op de apres ski uitkomen en om 19u de skis terug aan om door het dorp tot aan de accommodatie te glijden.

Serfaus-Fiss-ladis: De Frommes abfahrt 's morgens vroeg als eerste met nieuw wit laagje sneeuw van 10 centimeter.

Lagazuoi naar Armentarola

De A1 afdaling van bij Katschberg

Ivo4 op 5 dec 2014 10:56

Ik sluit me bij Ivo4 aan. A1 bij Aineck/Katschberg, prachtige afdaling.

ErikP op 5 dec 2014 11:39

Dat menen jullie toch niet? Iedereen respect voor zijn mening, maar dat is toch echt geen mooie piste. Lang dat wel, maar nauwelijks hellingsgraad (in het begin veel prikken). Rode kleur snap ik ook niet goed en pistekwaliteit is altijd slecht omdat iedereen erover gaat.

De mooiste piste in Katschberg vond ik de zwarte dalafdaling onder die tweezitter naar Sankt Margarethen (piste nr. 21).

De mooiste:

  • de Trujeabfahrt in Serfaus. Eerste deel een prachtige “Gratabfahrt” met schittende uitzicht. Dan het bochtje om en een donkerzwart stukje. En om af te sluiten een mooie “Wellenbahn” naar de Cervosa Alm/lift.

Ook mooi:

  • de Sache in Tignes.
  • piste Olympique in Pra Loup
  • Schneekar in Mayrhofen
  • Peynier in Vars
  • Slalomhang Kappe in Winterberg

Piste nr 11 in Sölden.

Skiën. What else.

Drie kleurtjes dan:
De zwarte 6 in Hochfügen is er wel een iig, bij voorkeur met een klein laagje Neuschnee.
De rode Grande Combe overlopend in de Bois des Coqs in Termignon (Val Cenis) is een andere favoriet.
En blauw, de 1 in Damüls bijv

Er zijn overal wel mooie afdalingen, hangt er ook af hoe de sneeuw is.
Op nummer een staat zeker Lagazuoi --> Armanterola
De 80 Bij Ischgl, de 7 vindt ik ook aardig.
De Pfrommes in de ochtend.
H2 van helemaal boven naar het dorp bij Bad hofgastein.
Pakken sneeuw gehad in VT en vond toen de Ventura (of zoiets) ook een heerlijke afdaling.
Bij Zauchensee buiten om van boven de 9 helemaal naar beneden.

Dienten Die Alte schule

Rauher Busch, Winterberg.

Nee grapje ;)
Bijzonderste is toch wel of Cassonsgrat, in Flims:

null

null

Of de Muggengrat in Zurs:

null

Even a bad day skiing is better then a good day at work

*** stevig aan het klooien, excuus***

Val Cenis/Termignon in maart:

null

null

De mooiste afdaling … da’s toch gewoon de volgende?

Maar als de volgende één van dit lijstje is, wordt m’n glichlach natuurlijk alleen maar groter:

  • Hohe Mut in Kühtai, zwarte kant. Niet bepaald voor het vergezicht maar voor het gevoel dat je in het stuwmeer wegvalt.
  • Cortina (Busc tot Stries). Begint mooi hoog (gletschergevoel) en gaat langzaam over in een héél rustieke (jaren '70-'80, zie ander topic) dalafdaling door bos en herinneringen aan de Olympische spelen.
  • Alta Badia (Pralongia tot Armenterola (zuid)). Glooiend, niet gecoupeerd… speelterrein voor mensen die lang carven.
  • Lagazuoi & Cinque Torri tour

@Thomas Die in Zürs moet ik nog een keer doen met mooi weer :P

Gang is alles

De Sportabfahrt in Zell ’s morgens als een van de eerste nemen vind ik zalig.

Ik vond de aguille rouge in Les Arc helemaal naar beneden toe de mooiste afdaling ooit voor mij een de langste die ik ooit heb gedaan

@rogier mooi!!

  • Sportabfaht zell am ziller
  • Mephisto flaine
  • Mont Vallon Meribel
  • 1, rood Tuxergletscher
  • Faust Flaine

Hoppa, nog 5 weken en dan gaan werken weeer !!!

Plaats een reactie