skigebied gezocht !

hoi skifriends
wij zijn op zoek naar en skigebied met meer als 150 km piste rustige aprés ski
goede restaurants,cafeetjes sneeuwzeker als men daar tegenwoordig nog over kan spreken.liefst oostenrijk ,zwitserland,en eventueel italie als dit niet te ver rijden is vanuit belgie
wij zijn met 4 volw 2 licht gevorderde skiers,2gevorderde
graag jullie keuze
grtjs linda

Ik vind Ellmau een leuke ski plaats. ligt op 800m en je moet de grote lift naar boven nemen, enmaal daar boven heb je meer dan 250km aan pistes. Ellmua is een leuke familie dorp met enkele feest(apres ski) bars, veel restos/cafes.
Het is ongeveer 850km vanuit Leuven. De 2de afslag eenmaal op de oostenrijkse snelweg.

Of het sneeuwzeker is? wij hebben nooit zonder sneeuw gezeten, maar het is natuurlijk geen 3000m hoog. Wel heel leuke als allround ski gebied, veel lange blauwe en rode pistes. Heel veel zwarte pistes zijn er niet( 5 of zo ).
Ik moet wel zeggen dat het iets duurder is dan de meeste gebieden qua accommodatie. Eten en drinken valt goed mee en is vergelijkbaar als de rest van oostenrijk. wat voor ieders zijn keuze!

succes met je zoektocht

Finkenberg Zillertal.

Skiën. What else.

Gaschurn in het Montafon gebied. Ligt tegen Zwitserland aan en is niet al te ver rijden.
Het is een groot gebied met diverse mogelijkheden en rijkt tot 2400meter hoogte.

Corvara/Alta Badia in Val Gardena.

Zelf zaten we in Wolkenstein maar zijn daar meerdere keren langs geskied en zag er gezellig uit.
Het is in Italie dus eten is vaak heel goed en niet heel duur. Goede koffie ook, heel belangrijk :p.

Helaas wel iets verder rijden maar vanuit Belgie misschien wel in 1 dag te doen, wij kwamen uit het Noorden van Nederland en hebben in Munchen in een hostel geslapen.

Gardena is prima gebied en prijstechnisch zeker interessant.
Nadeel vind ik, zoals Carmina ook al aangeeft, de afstand.
Als je, zoals ik, geen verstand-op-nul-blik-op-de-DomDom-ik-mag-180-dus-zal-het-rijden-ook type bent, is het in een dag eigenlijk niet te doen, zeker als je verder het gebied in wilt (bv Campitello e.o.) en dus op het laatste moment nog even de pas over moet (en je kettingen om moet leggen).
Vandaar dat wij deze keer met de trein gaan.

Misschien is het Jungfrau gebied (Grindelwald, Zwitserland) iets.

Rob

Valt reuze mee die reis tijd naar val Gardena. Vanaf Amsterdam vrij makkelijk over brengenz in 11 uur. Campitello idd iets verder maar deze pas wordt goed sneeuwvrij gehouden.

May the ski force be with you !!

Moet je wel goed weer hebben, de laatste keer dat wij naar Campitello gingen kon ik voor de laatste afdaling de kettingen nog omleggen.
1100km in 11 uur … Ik weet uit ervaring dat je zelfs in de zomer daar behoorlijk wat moeite voor moet doen en geen tegenslag moet hebben.
Ieder heeft z’n eigen definities, maar een overall gemiddelde van 100 bestempel ik als “jakkeren”.

Rob

Dat is een gemiddelde wat goed te halen is. En zeker niet onder de term van jakkeren komt. Gedeelte in de nacht rijden kun je makkelijk doorrijden. Met twee stops er een comfortable auto ben je er zo. Dus uit ervaring weet ik dat het verantwoordt kan.

May the ski force be with you !!

Wij rijden naar Val Gardena ook in 1 dag. Komen uit Zuid-Holland. Als we s morgens om vijf uur vertrekken komen we meestal aan het eind van de middag aan. Geldt natuurlijk niet voor de zaterdag van de crocusvakantie. Wij gaan meestal op vrijdag weg.

Zo zie je maar, dat een ieder er zijn eigen definities op na houdt …

Rob

Het ligt er maar aan wat het uitgangspunt is. Wij zijn nu 2 keer naar Wolkenstein geweest. Prima aan te rijden, minder ver dan bijvoorbeeld Val Thorens en maar ietsje verder/langer dan Saalbach. Wij gaan dit jaar weer, ik vind het de moeite waard om een uurtje langer in de auto te zitten dan de Noordalpen.

Ik vind Italie ook geweldig… veel tenten die lekker koffie aanbiedt voor minder dan 2 EUR…dat vind ik pas gezellig

Al eens gedacht aan de Jungfrau Region? Natuurpracht, lekker eten en mooie pistes. Het is ook een eenvoudige rit naar daar en vanuit België ben je er echt wel snel.
Nadelen: prijzig, toeristen die enkel komen om op de Jungfraujoch te staan en de treinen bevolken, Zwitsers zijn niet altijd even gastvrij…

Alleen afgaande op de openingspost: Ski Arlberg en Hochzillertal

@Niels322 Hochzillertal heeft toch maar 76 km aan piste?
@TS Wanneer wil je gaan skiën? Een gebied kan nog zo sneeuwzeker zijn, maar als er geen sneeuw ligt heb je er niet zoveel aan.

Over de restaurants / cafeetjes weet ik niet zoveel maar hier wat skigebieden met veel piste km die redelijk sneeuwzeker zijn:
Arosa - Lenzerheide
Val Gardena
Ski Arlberg
Les Quatre Vallees
Laax-Flims-Falera
St. Moritz
Zermatt - Cervinia
Jungfrau regio

Je kunt op skiresort.de kijken bij het testbericht onder het kopje gastronomie over de eetgelegenheden en hoe die zijn. Alle gebieden zijn 150+ km en zijn over het algemeen sneeuwzeker. Er zijn nog meer gebieden die sneeuwzeker zijn en veel km hebben maar dit komt vooral door kunstsneeuw.

Gang is alles

Maar je kan ook de skipas voor het hele dal nemen als je daar zit :)

❄️

Om het lijstje van @Jesper nog aan te vullen:
Samnaun (het rustigere dorp in het gebied van Ischgl, in Zwitserland)
Davos Klosters (deze laatste is aaneengesloten, wel veel km)
Misschien nog Hochgurgl-Obergurgl? Weliswaar “maar” 110 km piste, maar voor €10 de man (en minder voor kinderen) kun je ook een dag in het iets grotere Sölden (20 minuten per bus) gaan skiën. Zéér sneeuwzeker, gebied begint,op 1900 meter.
En nog een niet aaneengesloten gebied, wel weer groot, het Montafon.
Veel succes met je keuze!

❄️

@Niels322 Hochzillertal heeft toch maar 76 km aan piste?

Jesper op 17 dec 2014 18:15

150 met Hochfuegen erbij

Zeggen ze althans :p

@Niels322 Hmm maar op skiresort staat ‘‘gesamt’’ bij Hochzillertal/Hochfügen 76,8 km
HMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Gang is alles

@Niels322 Hmm maar op skiresort staat ‘‘gesamt’’ bij Hochzillertal/Hochfügen 76,8 km
HMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Jesper op 18 dec 2014 22:50

Dan zou het maar even groot zijn als Pitztal ofzo… Ben er geweest en het is wel wat groter hoor ;)

@Niels322 Hmm maar op skiresort staat ‘‘gesamt’’ bij Hochzillertal/Hochfügen 76,8 km

HMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Jesper op 18 dec 2014 22:50

Dan zou het maar even groot zijn als Pitztal ofzo… Ben er geweest en het is wel wat groter hoor ;)

Niels322 op 19 dec 2014 11:19

Het is echt 78,6 kilometer hoor. Skistations als Sillian of Sankt Jakob zijn bijvoorbeeld herleid naar 21 kilometer aan skipistes (sinds de fraude aan het licht kwam) (+ zelfde uitbater!!!). Er zijn natuurlijk nog wel veel skigebieden die hun oude kilometers houden (die niet kloppen).

@Niels322 Hmm maar op skiresort staat ‘‘gesamt’’ bij Hochzillertal/Hochfügen 76,8 km

HMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

Jesper op 18 dec 2014 22:50

Dan zou het maar even groot zijn als Pitztal ofzo… Ben er geweest en het is wel wat groter hoor ;)

Niels322 op 19 dec 2014 11:19

Het is echt 78,6 kilometer hoor. Skistations als Sillian of Sankt Jakob zijn bijvoorbeeld herleid naar 21 kilometer aan skipistes (sinds de fraude aan het licht kwam) (+ zelfde uitbater!!!). Er zijn natuurlijk nog wel veel skigebieden die hun oude kilometers houden (die niet kloppen).

Mathijs! op 19 dec 2014 18:07

Dat moeten ze pitztaler gletsjer ook wel herleiden naar maximaal 30

/

Gstaad, Grindelwald (Jungfrau-region), Zermatt, Zell am Ziller

Plaats een reactie