hoe een board te verven??

Ik wil de bovenkant van mn board een andere kleur hebben, gewoon mat zwart denk ik (het is nu fluo oranje met figuurtjes) hoe kan ik dit het beste doen? Het is een heel flexibel board dus wil niet dat het na een weekje al los begint te raken. Eerst schuren en dan autolak erop spuiten? Ik heb echt geen idee dus hoop dat iemand want tips voor me heeft:)

waar is de sneeuw?!

Cool idee, ik ga het volgen.

best veel over te vinden op google, schijnt best vaak te gebeuren.

laat je hier wel even weten doormiddel van een klein “blogje” stap voor stap met (voor/na) foto’s hoe je te werk bent gegaan en je resultaat natuurlijk, ben ook erg nieuwschierig naar de uitkomst van jou boardje :)

link:

https://www.google.nl/#q=paint+my+own+snowboard

don't count the days, make the days count !

Informeer eens naar wrapping.

Dan plakken ze een soort sticker(in veel kleuren verkrijgbaar) over het hele oppervlak, dit gebeurt veel bij auto’s en scooters. Ik weet zeker dat er bedrijven in je buurt zijn die dit willen doen of kunnen leveren zodat je het zelf kan plakken. Het is zeer stevig materiaal en voordeel is dat het niet barst met buiging. Spuiten met autolak kan ook maar als je dit niet goed voorbewerkt (schuren, primeren etc.) en goed beheerst word het niet mooi en kandelaars kans op afbladderen etc. groter.

🏂

of je kijkt op: http://www.yourboardwrap.com/snowboardwrapsall.html… ;)

wellicht kun je iets met plastidip ? wordt momenteel vele gebruikt voor velgen dus heeft daadwerkelijk wel wat te hebben.

edit: zijn dus ook gewoon nederlandse aanbieders voor de snowboard wrap.

http://www.wrapsolutions.nl/snowboard-wrap-info

en nog best betaalbaar.

don't count the days, make the days count !

oke dankjewel voor alle tips! Das wel een goeie! ik ga eens langs wat winkels vragen en zoeken voor dat wrapping en waar ze dat eventueel voor mij erop kunnen leggen, want als ik dat zelf ga doen gaat niet mooi worden vrees ik haha. en anders toch maar bestellen en zelf proberen denk ik
I’ll keep you updatet ;)

waar is de sneeuw?!

oke dankjewel voor alle tips! Das wel een goeie! ik ga eens langs wat winkels vragen en zoeken voor dat wrapping en waar ze dat eventueel voor mij erop kunnen leggen, want als ik dat zelf ga doen gaat niet mooi worden vrees ik haha. en anders toch maar bestellen en zelf proberen denk ik
I’ll keep you updatet ;)

Mireille op 15 dec 2014 13:22

bij de 2e link doet men het voor je, bij de prijs inbegrepen.

Prijs voor het ontwerpen, produceren en monteren €75.- incl 21% BTW

hoef je zelf niet voor te gaan liggen rotzooien toch :)

don't count the days, make the days count !

oke dankjewel voor alle tips! Das wel een goeie! ik ga eens langs wat winkels vragen en zoeken voor dat wrapping en waar ze dat eventueel voor mij erop kunnen leggen, want als ik dat zelf ga doen gaat niet mooi worden vrees ik haha. en anders toch maar bestellen en zelf proberen denk ik
I’ll keep you updatet ;)

Mireille op 15 dec 2014 13:22

Zelf doen! :D
Al is je board al cool genoeg! :p

Bij de gemiddelde online drukwerk leverancier, koop je voor 15 euro een zelfde sticker. Nadeel van folie is en blijft, dat het tijdelijk is. Mocht je puur mat zwart willen hebben, stuur even een berichtje, ik heb nog wrapfolie liggen nl, wat je mag gebruiken om te proberen.

Ga voor een sticker! Een beetje goed geplakte kwaliteitssticker overleeft een aantal seizoenen en kost je met een eigen ontwerp ongeveer 50,-. Folie, dat ze gebruiken om auto’s te wrappen, is ook erg geschikt. Het is op auto’s goed bestand tegen steenslag en de ruwe behandeling in een wasstraat. Het zal alleen makkelijk beschadigen als er iemand met z’n staalkanten in snijdt. Al zal dat met verf ook snel gebeuren. Gelukkig is het dan weer relatief eenvoudig te herstellen als je een stukje over hebt ;)

Een bijkomend voordeel is dat je altijd terug kan naar het origineel en dat je theoretisch elk seizoen een “nieuw” board kan hebben :P

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Naar aanleiding van dit topic, vanochtend even mn eigen board geplakt met een sticker. Nadeel is, dat het erg makkelijk is en je nu snel een custom board hebt :D.
Moet er wel bijvertellen, dat ik wel vaker stickers plak (wat de opdruk verklaart) en het daarom redelijk snel en makkelijk te doen is.

null

als je wil dat het langer blijft zitten dan een paar dagen zou ik spuiten. Wrappen heb ik meerdere keren gedaan maar als het goed koud is en je bent niet heel voorzichtig breekt de sticker op de randen…bij drukke liftjes beschadigd het ook erg makkelijk.

Spuiten blijft veel mooier en beter. Gewoon goed schuren, grondlak, kleur spuiten + stickers, blank aflakken. Kan je verzekeren dat deze methode vaak nog beter is dan wat je standaard op je board hebt.

Spuiten is inderdaad langer houdbaar. Mooier/beter hangt af van degene die het aanbrengt ;). Het grote voordeel van een sticker vind ik juist dat het tijdelijk is en daardoor snel en simpel een nieuwe look op mn snowboard heb.

Plaats een reactie