Zo groen als gras

Dit onderwerp gaat over de bestemming Portes du Soleil

De voorspelde 60cm aankomende week is inmiddels gehalveerd, maar ik zie met m’n roze bril op toch nog wel een kleine 50cm vallen. Op de webcams komen de bruine plekken alweer door het verse laagje van een paar dagen geleden, dus we kunnen het hard gebruiken.

Nu maar hopen (dansen) dat de modellen niet nóg negatiever worden de aankomende dagen en dat we het met alleen een cosmetisch laagje moeten doen. Spannend! :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@Sneeuwbaard ik hoop dat de 50cm (roze bril hoeveelheid) daadwerkelijk gaat vallen, was er van overtuigd dat de sneeuwdans zondag in de kast kon maar niets is minder waar. waar eerst de west alpen midden in de picture stonden moeten ze het nu doen met de restjes.
Aan een cosmetisch laagje hebben we niks, dumpen moet het!!!

"respect the mountains"

@Alke hoe staat het met het opspuiten van kunstsneeuw? is het al koud genoeg hiervoor, kunnen in ieder geval alle pistes weer open

"respect the mountains"

Helaas kan een groot gedeelte van PdS niet of slechts beperkt kunstmatig besneeuwd worden. Ikzelf kijk (keek?) erg uit naar het verkennen van de pistes rondom Barbossine en Torgon (Jorette). Hoop dat ze het voor elkaar krijgen met de geplande 30 cm sneeuw de pistes ook in deze uithoeken open te gooien.

''Powder to the people''

afgelopen twee dagen maar beperkt opgespoten, tot bijna niet. Vandaag geheel Les Crosets dicht ivm de wind? Kant Avoriaz - Lindarets -Linga wel open. Is idd hopen op een goede dump de komende 4 dagen. Ze hebben hier een 50cm dikke sneeuw (niet te licht zoals de zaterdag voor o&n) nodig om de pistes goed te preparen… dus duimen en dansen maar :-)

Life is fun, so enjoy it

@Amonives, zou niet zeggen een groot gedeelte, want met bijna 900 sneeuwkanonnen doe ze toch aardig hun best. denk dat nu bijna 40% tot de helft van de pistes toch wel van een kanonsysteem voorzien is

Life is fun, so enjoy it

900 sneeuwkanonnen op 650km pistes, da’s om de 720 meter een vlek sneeuw waar je met je jetpack maar hen moet vliegen :-)

Ach, komende dagen komt alles goed!

@matti die kanonnen staan natuurlijk niet overal, maar juist op de strategische verbindings en hoofdpistes, zodat je overal kunt komen! Ik hoop dat er vandaag al een mooi laagje valt al is het een cm of 15, met de sneeuw van vrijdag op zaterdag begint het toch wel ergens op te lijken.
@Alke kan je ons wat meer vertellen over de sneeuwval van vandaag?

"respect the mountains"

Zie ineens t/m maandag een leuk aantal cm’s op de voorspelling staan, hopen dat dat doorgaat :)

En op de cams is het een klein beetje witter inmiddels :)

Is er wellicht iemand die wat meer over de situatie kan vertellen door aanwezigheid? Die webcams geven toch veelal een slecht beeld…
Ga zelf over 1,5 week naar Les Gets, iemand die fysiek zelf weet hoe het er daar voorstaat?

@Pvdh: vanaf zaterdag zou ik updates kunnen geven, tot die tijd hoop ik maar dat @Alke zich geheel belangeloos inzet met updates voor ons :D

Denk trouwens dat jij wel precies goed zit qua timing van je vakantie :)

Dat had ik ook precies zo afgesproken. laten we hopen dat de sneeuw van komend weekend onderschat blijkt en een halve meter oplevert dan komen we toch een end lijkt mij…

Over 1,5 kan ik de updates overnemen maar voor nu kan ik er weinig meer zinvols over melden dan elke *** met een computer ;-)

Het begin is er! :D

“An accurate measure of snowfall at 1800m was impossible due to that very strong wind - with an estimation reached of approximately 15cm in total falling in the 2 main periods of snow early this morning and from mid to late morning.”

Zeker goed begin! 15cm is voor nu een goed resultaat! Vrijdag nog 20 tot 25 erbij en je kint lekker skiën of boarden!

"respect the mountains"

Ben vandaag wezen sneeuwwandelen met gasten, op Col d’Ubine (1694m) lag een dikke 30cm vers op de oost helling, op de westhelling een 15cm, verschil als gevolg van de wind.

De freeriders hebben vandaag een heerlijke dag gehad, eigenlijk alleen maar bij Pré-la-Joux en Linga in de verse sneeuw gespeeld, iedereen mloe en met een big smile terug!

Life is fun, so enjoy it

goed nieuws! Alke! met de sneeuw die onderweg is wordt het volgende week vast een top week!
uiteraard doen we la pisa ook even aan om lekker te lunchen. verder nog gouden tips?

"respect the mountains"

Chez Babette in Plan Dranse en dan hopen dat ze in vorm is #entertainmentwhileyoueat, eten is er altijd goed en snel, wel reserveren. Lounge in de Mousseron bij Les Crosets;

Kwa ski, pistes Avoriaz, Lindarets, Pré-la-Joux, Linga en Les Crosets, de rest is waarschijnlijk nog iet goed genoeg. Off-piste, couloirs van de Mossette en de Cuboré.

Life is fun, so enjoy it

Spannend weer met het weer!! @alke wij zijn volgende week ‘als vanouds’ weer een paar dagen in Les Crosets, komen wellicht nog een avondje bij jou eten (tenzij ski nocturne of afspraak met vrienden aldaar). Keep us posted :-)

@Claire, zou leuk zijn als je langs kan komen :-) in elk geval veel plezier!!

Life is fun, so enjoy it

Vandaag ff de Mosette open voor 2 uur (daarna weer dicht ivm de wind), en gelijk alles gespoord :-). De Oost hellingen zijn ingesneeuwd, de west hellingen kaal geblazen. Piste zijn een stuk beter geworden, alleen diegene die vol op de wind liggen zijn kaal. Maar zelfs de coupe-du-monde was goed naar beneden te knallen vandaag.

Vanaovond en morgen werken aan filmpje, maar eerst nog ff een avondwandeling met gasten.

Life is fun, so enjoy it

Fijn nieuws, morgen de dump!

Ben ook benieuwd naar de filmpjes.

Hou ons op de hoogte Alke!
Goed om in de stemming te komen, ook al moet ik nog twee maanden wachten…

Filmpje van onze trip vorige week:

Travelreport met onze tips voor de 3 dorpen, die we hebben aangedaan: http://www.dailybits.be/item/snowtrip-portes-du-soleil-les-g…

Veel plezier wie er volgende weken heen gaat!

Leuk filmpje! Wat een wisselende sneeuwcondities zeg. Waar kan je dat sleeën doen? Ziet er leuk uit zo met verlichting. Krijg een goede indruk van het gebied zo. Waar is dat tunneltje te vinden?

''Powder to the people''

@amonives, tunneltje is denk ik de tunnel in Avoriaz, Ik gok dat het sleeën daar dan ook zal zijn. Inderdaad leuk filmpje!
@alke hoe staat het weer er voor? Hoorde dat het later vandaag pas los gaat mbt sneeuw-weer?

Leuk filmpje! Wat een wisselende sneeuwcondities zeg. Waar kan je dat sleeën doen? Ziet er leuk uit zo met verlichting. Krijg een goede indruk van het gebied zo. Waar is dat tunneltje te vinden?

AMONIVES op 16 jan 2015 11:24

slee’en -> Morzine (vraag er even naar bij de toeristische dienst) Het gaat door op de blauwe D-piste. Je ziet in het filmpje nog net een crash bij de eerste helling en de Engelse in de groep heeft de hele rit naar beneden met de tranen in de ogen gedaan. Best pittig in het donker. ;-)

Tunnel ligt boven in Avoriaz richting Chavanette. Paar jaar geleden viel ik op het paadje erheen steeds wat stil met snowboard. Dit jaar redde ik het steeds, dus ligt er beter bij. ;-)

thnx voor je filmpje! geeft een goed beeld hoe de condities nu zijn. Wij reizen vannacht af richting PDS. Met de sneeuwval van vanavond verwacht ik een top week tegemoet.

ik zal proberen hier af en toe een update te plaatsen!

"respect the mountains"

Jeuj! Het sneeuwt!

Dit topic kan straks gesloten worden ;)

Erg leuke aankomst in Morzine vandaag:

null

Morgen genieten van verse sneeuw!

Het sneeuwt hier nog steeds! (Morzine)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Plaats een reactie