Te koop: Salomon X3 120 CS skischoen, maat 27.0

Te koop: gebruikte skischoen Salomon X3 120 CS, maat 27.0

Vraagprijs: € 90,00 (excl. eventuele verzending). Bezichtiging mogelijk in Hilversum.

In zeer goede staat, niet verbouwd, met nieuwe binnenschoen. De schoenen hebben een nauwe fit: lage wreef en relatief smalle leest (98 mm). De witte vlakken aan de zijkanten zijn Custom Shell vlakken: door te verwarmen kunnen ze aan de voetvorm worden aangepast.

null

null

null

Up

Nog een keer omhoog

Nog steeds te koop. Doe een leuk bod.

up

Nog maar eens omhoog dan… Doe een leuk bod.

Ik snap dat 2e hands skischoenen kopen lastig kan zijn. Maar er moet toch iemand zijn voor wie deze jongens perfect zijn. Hier staan ze maar stof te vergaren (niet echt hoor, bij wijze van spreken).

Skischoenen proberen te slijten is HELL kan ik zeggen als ervaringsdeskundige, maar jij hebt tenminste nog een paar toppertjes te koop staan. Jammer dat nog niemand interesse heeft getoond.

When life gets too complicated.... SKI

Mss is dit iets voor mijn zoon. Die heeft de binnenschoen van z’n Nordica Grand Prix (27 - 27.5) versleten en zoekt een stevige schoen. Zal het aan hem doorsturen.

Wat is het precies voor schoen? Flex e.d. en hoe groot valt ie?

@hakke
Het is een vrij racy schoen (vandaar de nauwe fit), met een flex van 120. Waar woon je (of je zoon)? Ik ben vrij vaak op verschillende plekken in het land, dus wie weet kom ik een keer in de buurt, kan ie ze passen als het interessant lijkt.

Ik heb je een P.M. gestuurd

Al verkocht? @GiGi

Interessant! Misschien is de flex-waarde voor mij iets te hoog though. Hoe valt de schoen verder? Ik geloof dat ik een half maatje groter nodig heb :/

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Interessant! Misschien is de flex-waarde voor mij iets te hoog though. Hoe valt de schoen verder? Ik geloof dat ik een half maatje groter nodig heb :/

Quisa2 op 27 jan 2016 08:17

Dan heb ik wat voor je…

Nog niet verkocht…

@DSVier: interessant ;) wat is het?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2, weet je het zeker qua maat of leef jij op grote voeten ;) Voor jou als nog niet zo’n ervaren skiester zijn de schoenen idd niet zo geschikt, veel te stug.

Dienten Die Alte schule

@DSVier: interessant ;) wat is het?

Quisa2 op 27 jan 2016 09:18

De X3-10. Eigenlijk dezelfde schoen, maar dan wit. Maat 27,5.

Maar pas eerst die van @gigi maar, want ik breek in zijn draadje in… Als je dan een half maatje groter nodig hebt, dan laat het maar weten.

@Quisa2, weet je het zeker qua maat of leef jij op grote voeten ;) Voor jou als nog niet zo’n ervaren skiester zijn de schoenen idd niet zo geschikt, veel te stug.

Elly3 op 27 jan 2016 09:36

Dat is ook wel iets: een flex van 120 is hoog.

@Quisa2, weet je het zeker qua maat of leef jij op grote voeten ;) Voor jou als nog niet zo’n ervaren skiester zijn de schoenen idd niet zo geschikt, veel te stug.

Elly3 op 27 jan 2016 09:36

Dat is ook wel iets: een flex van 120 is hoog.

DSvier op 27 jan 2016 10:04

Voor de een is 120 hoog, voor een ander niet. Denk bv. aan het gewicht van de skiër en de meer of minder ontwikkelde ski-techniek en beenspieren.

Hoi allemaal, dank voor alle reacties (en sorry voor de inbreuk, Gigi (A))
@Gigi en @DSvier: ik denk eigenlijk dat een flex van 120 mij wel te veel is. Mijn skileraar raadde mij 80-100 aan. Ik ben dan wel lang (1.86), maar niet extreem zwaar (75 kg) en heb redelijk wat kracht, maar ben niet ook niet van zins me de hele dag het schompes te werken ;). Als ik wat zwaarder was geweest (meer eten volgende skivakantie ;)), dan was die 120 flex misschien wel goed geweest… ;)
@Elly3 en @CY325i: ik leef idd op grote, voet, helaas ;) ik ben dan wel 1,86 lang en heb schoenmaat 43 (echter, dat verschilt dus nogal per schoen/binnenschoen heb ik gemerkt… mijn vorige skischoenen waren geloof ik maat 44,5 (dat vond ik zelfs niet grappig meer ;)). Helaas heb ik dan wel weer erge ‘vrouwenvoeten’: lang en small, dus ik moet alle schnallen op standje extreem zetten, wil het genoeg strak zitten. Ik ben nu dus orienterend op wat een geode schoen zou kunnen zijn, aangezien het elke wintersport echt drama is met schoenen (tot blaren, bloeden en erg blauwe dikke enkels aan toe).

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Quisa2 geen probleem hoor, dat inbreken in dit topic. Ga op zoek naar een schoen in de flex-range die je skileraar aangaf. Ik zou dan wel kijken naar smalle schoenen. dat zijn helaas vaak race-schoenen (met dus ook wat hogere flex), maar ik geloof dat het merk Lange wel skischoenen heeft met een smalle leest en flex 100, zoals de RX 100 LV (=Low Volume) of de XT 100 LV (verschil is dat de XT ook een loopstand heeft). MK Skiservice in Bilthoven heeft in ieder geval de Xt 100 staan meen ik.

Voor de een is 120 hoog, voor een ander niet. Denk bv. aan het gewicht van de skiër en de meer of minder ontwikkelde ski-techniek en beenspieren.

CY325i op 27 jan 2016 10:50

Wat er staat en wat ik bedoel is dat het gewoon hoog is. Bij Salomon gaan ze maar tot 130.

Of iemand een hoge flex nodig heeft is dan weer een tweede.

@quisa2, de dames schoenen van Salomon (rush 8) en de Atomic Hawx w80/90 zijn voor de smalle voeten prima, ik heb wel een kleiner maatje maar smalle voeten en heb beide schoenen. De Atomic heb ik pas gehaald en heeft een goede gepolsterde binnen schoen zit je voet goed vast in.

Dienten Die Alte schule

Wederom bedankt @Gigi en @Elly3 Ik zal beide types opschrijven. Ik ga over een maand weer wintersporten en zal kijken of ik voor die tijd iets kan vinden bij MK in Bilthoven of tweedehands, anders ga ik aan het einde van de seizoen tussen de sales kijken.
Hebben jullie trouwens enig idee wat jullie modellen kosten? (Ongeveer?)

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Mijn Salomons zijn van 2008 en waren toen 345 euro. De Atomic Hawx heb ik in de week van oudjaar hier in Saalfelden gehaald met korting en zijn 249 euro. Als je budget hebt zou ik voor nieuwe gaan, die gaan 10 jaar mee.
Hebben er geen andere voeten ingezeten die ze al vervormd hebben, zit veel fijner als je nog een goede polstering hebt en ze zich naar jouw eigen voeten gaan vormen.
Die Hawx zijn trouwens de enigste schoenen die ik gepast heb en zaten gelijk goed :D
Mijn dochter heeft ze al een paar jaar en is ook tevreden.

Dienten Die Alte schule

@gigi Trouwens nog bedankt voor de service m.b.t. de schoenen. Jammer dat ze net niet lekker zaten.

@Quisa2 Ik heb geen idee hoe duur die Lange skischoenen zijn eigenlijk, maar ik gok niet zo goedkoop. Denk minimaal 300 à 400 euro. Wim Jaquet in Amersfoort heeft vaak wel aanbiedingen. Daar zie ik momenteel in maat 27 deze Salomon X Pro X80 voor 199 euro: http://www.wimjaquetsports.nl/salomon-allround-perf-skischoe…

Hij heeft een 100 mm leest (niet zo breed dus) en een flex van 80. Zou dus kunnen. Maar je moet altijd passen. Ze hebben daar verstand van zaken en nog veel meer schoenen, maar dan iets duurder.

Over die leestwijdte: iets om op te letten als je bovengemiddeld smalle voeten hebt. Het wil zeggen: de breedte van de skischoen in mm op het breedste punt bij referentiemaat 26.0 (een schoen met een veel grotere maat zal dus ook breder zijn dan de aangegeven leestwijdte). 95-98 mm zijn doorgaans race schoenen (ook wat hogere flex); 98-102 zijn ‘gewone’ skischoenen in flexen van 80 tot 120 te krijgen; 102-106 mm zijn brede skischoenen. Natuurlijk is de breedte maar één aspect van een skischoen, dus staar je er niet blind op. Maar het kan wel en goede indicatie zijn in je zoektocht. Zorg daarvoor wel dat je voeten allebei goed zijn opgemeten door iemand die daar verstand van heeft. Vij Wim Jaquet of MK Skiservice kunnen ze dat zeker voor je doen (bij de Perrysport, bijvoorbeeld, is die kans veel kleiner).

Heb mijn voeten even zelf opgemeten :)
Breedte 99/100mm (is 98mm leest dan echt geen optie of waar loop je dan eerder tegenaan?)
Lengte is zo goed als precies 27cm
Hoe meet je de wreef op? Wat is een hoge / lage wreef? Hoe kom je daar achter?

Meetlint over de wreef van het punt waar de voetboog de grond raakt (bijna recht onder de enkel-knobbel) naar hetzelfde punt aan de buitenkant. Als de lengte gelijk is aan de lengte van je voet, heb je een normale wreef. Ik heb een jaar of 2 geleden op dt forum een video gepost hierover, maar kan hem niet meer terugvinden…

Meetlint over de wreef van het punt waar de voetboog de grond raakt (bijna recht onder de enkel-knobbel) naar hetzelfde punt aan de buitenkant. Als de lengte gelijk is aan de lengte van je voet, heb je een normale wreef. Ik heb een jaar of 2 geleden op dt forum een video gepost hierover, maar kan hem niet meer terugvinden…

GiGi op 27 jan 2016 22:03

Poging gewaagd…
in ontspannen stand (niet gebogen) dan precies gelijk aan lengte voet…27cm
in gebogen stand (zoals actieve skihouding) zie je dat de pees tussen scheen en wreef aanspant en scheelt t tussen 0.5 en 1 cm… (tis ook maar net hoe precies je het meetlint houdt)
Dus weet niet of zulke kleine zaken veel uit (kunnen) maken.

Plaats een reactie