Lessen in Lermoos of Ehrwald

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Dit jaar gaan onze kinderen voor het eerst skiën. We hebben een hotel in Lermoos. Waar kunnen ze het beste op les gaan? Ik twijfel tussen Ehrwald en Lermoos. Graag advies.

Als je in Lermoos verblijft lijkt het me vanzelfsprekend om daar je lessen te regelen.
Ehrwald is toch telkens even rijden hoor. Bus 15 à 20 min.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Gewoon in Lermoos blijven voor de les. Geef 's ochtends minder stress en onze ervaringen met de skischool daar zijn ook goed. Heb er zelf ook als kind leren skiën, net als mijn ouders, en dat ik ons allemaal goed bevallen.

Hoe oud zijn je kinderen, oftewel is het bedoeling dat ze de piste op gaan of in de kinderweide vertoeven?
Voor beide zou ik Lermoos aanbevelen als je toch in Lermoos verblijft, is goed geregeld hier.

zeker lermoos doen als je daar verblijft. Ik werk zelf vaak voor de skischool in ehrwald en in het hoogseizoen is het erg druk in de ochtend als het hele dorp naar boven moet voor de les, het verzamelpunt van de skischool is namelijk op de berg en niet in het dal. Als je dan ook nog uit Lermoos moet komen is dat niet ideaal. Verder is de skischool wel de beste kinderskischool uit het dal dus ik zou volgend jaar een huisje in ehrwald nemen ;) veel plezier!

Onze kinderen zijn de skischoolleeftijd al even ontgroeid maar voor wat ik in Lermoos gezien heb dit jaar en vorig jaar lijkt me de skischool echt wel goed.Het enige nadeel van de skischool in Lermoos is de verzamelplaats,die ligt echt helemaal aan 1 kant van het dorp dus als je toevallig een hotel aan de andere kant hebt is het best wel een eindje lopen met de kinderen.In welk hotel zitten jullie?

Bedankt voor de reacties!.Ik ben overtuigd! We blijven lekker in Lermoos. De meiden zijn 10 en 11. Ik denk dat ze het skiën vlot aan zullen leren. Hebben jullie nog tips voor aanschaf van de skipassen? Hebben de kinderen de eerste dagen voldoende aan een puntenkaart?
En waar kunnen we het beste materiaal huren? We komen op zondag aan in de voorjaarsvakantie, dan kunnen we toch nog wel materiaal huren? Of zouden wij dit al moeten reserveren via intermet?
We verblijven in Klockerhof.

Als je verwacht dat ze het vlot leren zou ik een skipas aanschaffen, het is een klein gebied.
Wij hadden vorig jaar bij sport2000 aan de hoofdstraat gehuurd, was prima. Jaar ervoor vlakbij de kerk gehuurd, was ook prima!
Het is een klein dorp, ik zou ter plekke huren.

Da s inderdaad aan de andere kant van het dorp.Ik denk dat je dan best skimateriaal huurt aan de skischool,denk dat die sport Mader heet maar ben niet meer zeker.Je kan daar dan best meteen ook een locker proberen te huren zodat je niet elke ochtend met de ski’s moet sleuren en dat de kinderen met hun snowboots naar daar kunnen wandelen ipv met hun skibotten.De kortste weg naar de skischool is door het dorp en dan de doorsteek nemen aan hotel Loisach.
Jullie zitten wel vlak bij de beste apresskibar,de Lahme Ente :)

Je zou ook kunnen denken aan Biberwier. Veel rustiger met de lessen en overzichtelijker. Nadeel is dat je daar dan ook zelf moet gaan skiën om de kinderen te brengen en op te halen (ook tussen de middag). Mijn ervaring met de skischool in Lermoos is in 1 woord te vatten: SUPERDRUK

Piste riderrrrr

Dit jaar gaan onze kinderen voor het eerst skiën. We hebben een hotel in Lermoos. Waar kunnen ze het beste op les gaan? Ik twijfel tussen Ehrwald en Lermoos. Graag advies.

Brigitte68 op 27 jan 2015 06:44

Dit jaar gaan onze kinderen voor het eerst skiën. We hebben een hotel in Lermoos. Waar kunnen ze het beste op les gaan? Ik twijfel tussen Ehrwald en Lermoos. Graag advies.

Brigitte68 op 27 jan 2015 06:44
martin-libbrecht op 8 dec 2015 08:05

in ehrwald is het beste om te leren skieen

Zeker in Lermoos lessen boeken, het gedoe om 's ochtends nog van dorp te veranderen is verloren moeite. Onze kids zijn 2 weken op les geweest aan de “Familienjet” . Deze bakjeslift ligt vlakbij de oefenweide van de school en je kan hier als beginnend skiër mooi een stukje naar boven met een bakje, en vervolgens een kleine leuke afdaling. Zo moet je als 10-jarige niet constant op het rolbandje en krijg je al snel het gevoel dat je “echt” aan het skiën bent. Vanuit jullie hotel is dit de grote bakjeslift voorbij, dan een paar 100m nog. Allemaal héél lieve en bekwame leraren en leraressen, ook héél véél nederlandstaligen.

Succes!

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

De kinderen hebben les gehad in Lermoos, helemaal leuk! Dit jaar gaan we gewoon weer.

Wij zouden ook weer met ons kind naar Lermoos gaan, maar zijn helaas verhinderd. Mocht iemand interesse hebben in 3 goedkope 3-daagde skipassen voor Tiroler Zugspitz Arena stuur dan even een reactie

Is dat verbonden aan een periode ?

Bas,
Wat stom, ik lees nu pas jouw reactie. Maar heb je de kaarten nog? Ik hoor het graag.
Groet,
Brigitte

Plaats een reactie