Welke vreemde spullen neem je altijd mee op wintersport ?

Zoals de titel al zegt. Wat neem je mee op je vakantie wat andere mensen mischien als vreemd zouden beschouwen.

Zelf zal ik aftrappen met een mischien vreemd voorwerp. Ik neem de laaste jaren mijn led tv mee + wii /ps4.

Waarom neem ik dit mee ? Vindt het wel leuk om af en toe filmpje te kijken of te gamen. Kinderen vinden het leuk om even met de Wii te spelen. Waarom dan die tv ? Had een keer dat de tv behoorlijk oud was en daardoor geen aansluitingen had. Bv HDMI

Laten we afspreken om geen kritiek te geven op de voorwerpen die je meeneemt.

May the ski force be with you !!

Ik neem, als we met de kerst gaan, altijd een kerstman mee met bungelbenen. Om alvast in de sfeer te komen denk ik ='D Op de foto de 2e van links, zoals je ziet vond er gezinsuitbreiding plaats tijdens wintersport…

null

Haha, leuk onderwerp. Wij nemen altijd een nespresso-machine mee, tenzij we zeker weten dat er in het appartement een staat (of een andere echt goede, bonenmalende, koffiemachine staat). Speciaal voor dat doel een keer in de aanbieding gekocht; klein apparaatje dat nauwelijks ruimte neemt. Een dag zonder goede koffie… Oh ja, voor mijn vrouw gaat dan ook nog de melkschuimer mee.

Verder hebben we inderdaad wel eens de Wii meegenomen en overweeg ik nu de Blu-ray speler en/of de Apple TV mee te nemen. Sinds ze in Zwitserland Netflix hebben is dat natuurlijk ook wel een handig item (mits internet voorhanden natuurlijk). Gevolg is dat er ook een heel arsenaal aan snoeren en kabels meegaat om zeker te zijn dat de boel ook aangesloten kan worden daar.

Oh ja, met kerst gaan inderdaad de nodige parafernalia mee.

Geweldig topic.
Meestal neem ik de mediaspeler mee zo ook dit jaar.
Maar dit jaar ook een Frituurpan.
En voor de rest is het een kwestie van wat er nog in de auto past.

Schnee hoort onder m`n ski en verder nie !

Leuk idd :).

Wij nemen ook een Nespresso apparaat mee.

Ik wilde mijn mediaplayer ook meenemen, maar bedacht me dat ik daar misschien helemaal geen puf voor zou hebben. Ik lag de hele week uiteindelijk om 20.30 te slapen :).

Ik neem al raar voorwerp men maat mee, daar is ne hoek af ze.
Wat steeds meegaat is men hoofdkussen omdat ik moeite heb op een ander kussen te slapen.
Duct tape en setje schroevendraaiers en tangen gaan ook mee. Heeft ons vorig jaar geholpen om de douchekop die half van de muur hing te “fixen” dat we ons terug konden douche.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Dit jaar ging er een draaitafel en een set speakers mee. Vond ik persoonlijk wel passen onder “Vreemde spullen”.
Maar het zorgde voor erg veel gezelligheid(vooral de pre-ski, we liepen soms smorgens al een polonaise door de woonkamer), dus wat mij betreft hoop ik dat ze de set volgend jaar weer meenemen.

Dit jaar voor het eerst maar eens een slaapzak meegenomen naar het appartement. Jaar ervoor slecht geslapen door het keiharde matras, en dit jaar was dit helaas ook zo. Door op de slaapzak op het matras te liggen toch heerlijk geslapen nu :)

Mandjes. Ik vind het namelijk bloedirritant dat wij steeds op zoek waren naar de juiste handschoenen voor de juiste kinderen. Nu zetten wij mandjes neer in de hal en iedereen heeft een eigen mandje voor muts en (droge) handschoenen.

In het verleden nog wel eens een tap en fust bier meegenomen…

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Wij nemen altijd een touw mee, wat houtschroeven en een kleine schroevendraaier.

De houtschroeven schroef ik dan op twee plaatsen in de houten wand van ons appartement en span het touw van de ene schroef naar de andere. Aan dit touw hangen we dan na het skieen onze brillen, handschoenen, mutsen, sjaals etc… Aan het stuk touw dat ook in het keuken hangt, hangen we dan een handdoekje.

In het verleden namen we ook onze eigen mokken mee, maar tegenwoordig zijn deze wel in de franse appartementjes aanwezig.

Laten we afspreken om geen kritiek te geven op de voorwerpen die je meeneemt.

CJAHulskamp op 18 feb 2015 09:05

Zeker niet, want ik lees alleen maar goede of leuke dingen!
Mandjes en drooglijnen, super praktisch! Kerstkabouters gezellig. Koffiemachines snap ik, en ook de Wii/PS.
Heb ik onlangs met een vliegvakantie meegenomen. Koffer moest nog open ook omdat alle draadjes nogal verdacht waren.
Op wintersport nemen we geen gekke dingen mee, maar dat is puur vanwege ruimtegebrek in de auto.
Jaren geleden namen we bier mee. Acht treetjes verdeeld over 3 auto’s. En dat was dan dinsdag al op. Sloeg nergens op want het bier was nauwelijks duurder in Frankrijk. Nu nemen we alleen nog vaatwasblokjes mee :)

Ik zou graag m’n eigen pc + monitor meenemen zodat ik 's avonds verslagen kan maken of wat kan gamen mja neemt teveel ruimte in. Laptop is trouwens erg langzaam vandaar dat ik liever pc heb.

Voor de rest heb ik niet echt vreemde dingen die ik meeneem

Laten we afspreken om geen kritiek te geven op de voorwerpen die je meeneemt.

Was dit de bewerking van de moderator?

Gang is alles

Wij nemen altijd een bak met specerijen (kruiden) mee, omdat ik wel graag kook er daarvoor wel de juiste kruiden wil gebruiken (indien nodig). Ook zitten er altijd een paar klerenhanger in de bagage, aangezien deze niet overal aanwezig zijn en dit wel handig is om spullen te drogen.

naar Frankrijk altijd een douchegordijn en wat touw, 9 vd 10 apartementen hebben dus geen douche gordijn en als ik ergens een hekel aan heb is dat wanneer de vloer 1 zwembad is, ik net met mijn schone sokken binnen kom gebanjerd omdat degene voor je niets heeft opgedweild.

en een masker van de lokale verkleedwinkel voor de nodige schrik momenten, werkt ook nog iedere keer weer.

don't count the days, make the days count !

Ik zou graag m’n eigen pc + monitor meenemen zodat ik 's avonds verslagen kan maken of wat kan gamen mja neemt teveel ruimte in. Laptop is trouwens erg langzaam vandaar dat ik liever pc heb.

Voor de rest heb ik niet echt vreemde dingen die ik meeneem

Laten we afspreken om geen kritiek te geven op de voorwerpen die je meeneemt.

Was dit de bewerking van de moderator?

Jesper op 18 feb 2015 15:12

Nee, dan zou dat erbij hebben gestaan! Wij editten nooit onzichtbaar!

Click. Click. Peace

Laten we afspreken om geen kritiek te geven op de voorwerpen die je meeneemt.

Was dit de bewerking van de moderator?[post] Jesper op 18 feb 2015 15:12[/post][/quote]

Zie net dat @Rogier me voor was. (Edit)

Heb ik er zelf bij gezet. Meer om te verkomen dat het van onderwerp veranderd. Bv iemand neemt vaatwasblokjes mee en voordat je het weet gaat het over of je kunt waxen met vaatwasblokjes.

Verder al mooie en handige voorwerpen zien voorbij komen.

May the ski force be with you !!

@Rogier Hmm wat hebben jullie dan wel ge-edit? :P
Want er staat onderaan bericht bewerkt door moderatorhttp://gyazo.com/7da910db6a6c3987dbfc3b75dc015a85…
@CJAHulskamp Haha ja begrijpelijk, dat moet je ook niet hebben

Gang is alles

In het goede subforum gezet

Click. Click. Peace

De afgelopen jaren ben ik heb ik met kerst op een wintercamping gestaan. Wat daar meegaat aan ‘vreemde’ spullen: Frietuur voor oliebollen. Nespresso/ Senseo etc. Tuinsets en party tent. Hout en gas terrasverwarmers. Muziekinstallaties, discoverlichting. Allerlei kerstdecoratie tot volledige kunstbomen. Tuinfakkels.
Best gezellig op een camping!
J

Goed idee, die Nespresso!
Ik neem altijd (teveel) boeken mee. Dat zijn van die dingen met papier en letters erin.

Bij ons gaat de Senseo mee voor de latte en een wok

Laptop gaat altijd mee voor elke dag de beelden van de goor te checken, en het weerbericht van Roel natuurlijk :)
Verder… ehm zuurvlees, halve liter motor olie voor de auto (na ooit een keer nodig maar niet bij de hand), divers gereedschap voor wat het ook van pas mag komen (tywraps zijn menige keer van pas gekomen!), alle wax en slijp spullen terwijl ik ze eigenlijk nog nooit gebruikt heb op vakantie (op de diamant vijl na) maar toch gaat het nog elke keer allemaal mee.

Wat een plezant topic. Soms toch vreemde dingen :p
Ikzelf neem altijd (regenereer) zout mee voor de vaatwasmachine, ook glansspoelmiddel en de tabletten.
In alle franse appartementen zijn die nooit gevuld en ik heb moeite met die lampjes die dan blijven branden :p

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

foutje

De laatste keer dat ik op wintersport was hadden we trouwens een drumstel, gitaren, basgitaren, keyboards, versterkers, een trombone, een trompet, een saxofoon en microfoons bij ons. En nog een podium gevonden om het op neer te zetten ook!

null

In het goede subforum gezet

Rogier op 18 feb 2015 16:13

Aha top

Gang is alles

Een kookwekker.

… voor ronddraaiende time lapses :-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Wij nemen altijd iets leuks van thuis (Nederland) mee voor de verhuurder van het appartement. Dan moet je denken aan een plaatselijke kruidenbittertje of een leuk beeldje. Het gaat vooral om het gebaar…

Als het mag wil ik graag een vraag toevoegen aan dit topic: Welke spelletje nemen jullie mee voor 's avonds? Het hangt natuurlijk van de grote van de groep af, maar ik ben benieuwd!

Wij nemen altijd UNO mee. Kan gespeeld worden met groepen van drie tot tien personen ofzo, gegarandeerd lachen geblazen en het neemt nog eens erg weinig ruimte in beslag!

Laten we het maar op vreemde voorwerpen houden voordat het een spelletjes topic wordt. Misschien idee om hier over een topic te starten.

May the ski force be with you !!

Hoofdkussen, gourmet stel (altijd 1x gourmetten op de wintersport :-) en kadootje voor de kinderen, om de feestvreugde te verhogen. As weekend is het weer zover. Zin in!

Plaats een reactie