Leuke wintersportbladen

Wil me abboneren op een wintersportblad

Welke zijn de beste ?

wintersport magazine van Nederlandse skivereniging
Snow
Verse Sneeuw

nog meer aanraders ?

als je lid bent van ANWB, kun/kon (afhankelijk voorraad en seizoen) je een gratis gids ophalen, wel leuk om in de stemming te komen en om door te bladeren

Voor (freestyle) skiërs: White en voor snowboarders is er Snowboarder Magazine.

Ik ben lid van Verse Sneeuw en vind het een prachtig blad om te lezen.

De We Powder gids; geniet ik het hele jaar van (is geen tijdschrift trouwens.

mama on a mission in the snow

Hoeveel keer per jaar verschijnt ‘verse sneeuw’… ik kan dit op hun site nergens terug vinden!

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Heb even in het colofon van een oud exemplaar (2010 nr. 4) gekeken maar daar staat ook niets in, gek eigenlijk, zou ze anders even bellen/mailen.

mama on a mission in the snow

Ben zo te lezen niet de enige die niet kon vinden hoe vaak versesneeuw per jaar verchijnt. Ben benieuwd …

Na lang zoeken vond ik het volgende:

Het magazine is verkrijgbaar bij de betere kiosken en boekhandels en kost €6,95. Maar beter sluit je een abonnement af! Dan betaal je slechts €12,95 voor twee nummers!

Twee bladen per jaar (seizoen) blijkbaar…

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Wat trouwens ook een mooi blad is: White Freeski Magazine, komt 2x/jaar. Kreeg laatst de 2 versies uit 2010 bij een info over de NSL en dat blad ziet er mooi uit!

mama on a mission in the snow

"White" is het mooiste blad. Kijk maar eens op website Soulonline.nl

Waarom is er eigenlijk geen Nederlandstalig(twee)maandelijks wintersportmagazine!?? Er zijn zoveel gebieden waar zoveel over te vertellen valt… er is vaak zoveel te melden over uitrusting, diverse testen.
Denk eens aan leuke (technische)reportages; bijvoorbeeld hoe gaat de bouw van 'n gondellift in z’n werk en wat voor 'n onderhoud komt er jaarlijks bij kijken! Of wat te denken van het volgen van hulpdiensten die actief zijn op de pistes… interviews, verhalen, ervaringen.
Ik denk nu even hard-op hoor!!..Er zijn zoveel leuke interessante mogelijkheden!
Ik weet zeker dat hier animo voor is als het, van het begin af aan, goed wordt opgezet!

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

Wanneer komen de nieuwe wintersport bladen voor het nieuwe seizoen uit??

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

@ Johan68: meestal in de tweede helft augustus cq begin september. Pas echter op, veel prijzen bij bekende touroper. komen langzaam aan op internet. Dus als je in hoogseizoen gaat is niet al te lang wachten 'n zinvolle tip lijkt me. Succ!

Ik zag vd week een reclame dat de nieuwe wintersport gidsen er weer waren…

Dus misschien kan je het vast proberen…

Ik heb de nieuwe boeken al in huis ;-)
Ik bedoelde echter de nieuwe magazines zoals hierboven beschreven… white, Verse sneeuw e.d.

Als het gaat vriezen dan warm ik op!

ik kreeg voorgaande jaren altijd 5 of 6 nummers van het Duitse SkiMagazin toegezonden bij het boeken van mijn ski’s (mietski.com)
de losse nummers bij elkaar opgeteld waren meer waard dan de hele skihuur ;)
blad ging eigenlijk alleen over extreem-duur materiaal, mooie skigebieden en hoe je je het beste kunt voorbereiden.
Ook de jaarlijkse skitest gaat als een rode draad door de 5 á 6 nummers heen. Wel handig als je van plan bent om ski’s te kopen…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Ik ben helemaal verslaafd aan boeken en tijdschriften en over wintersport. Heb de volgende tijdschriften en boeken;

Boeken:

  • ADAC Skiguide 2012
  • SNOWplaza Ski Atlas 2011
  • WEPOWDER Guide 2012
  • Wintersporters (boek van deze website)2011

Tijdschriften:

Vanaf vrijdag heb ik vakantie, en zal dan uitvoerig een review geven van elk boek en tijdschrift zodat ik jullie kan vertellen welk abonnement of tijdschrift je absoluut zou moeten nemen. Zal dit doen ook aan de hand van wat foto’s.
Hebben jullie daarnaast nog tips voor tijdschriften of boeken?

''Powder to the people''

@Reinier, de wintersportatlas is nou niet echt een aanrader als je er al één hebt. Elk jaar hetzelfde verhaaltje bij de gebieden, alleen een andere pistenplan. Best jammer!
Die bladen zijn inderdaad wel mooi!

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Pistenmaps zijn ook vaak hetzelfde. Ik heb zelfs 2 atlassen uit verschillende jaren waarbij bij de pistemap van Alpe d’Huez de pistemap van Garmisch Partenkirchen staat. Hoe knullig. Ben daarna ook gestopt met skiatlassen te verzamelen.

http://wintersportgids.be/

Bij onze zuiderburen, vers in de winkels

Plaats een reactie