Wie gaat er 2 weken...

Zijn er hier die 2 weken op wintersport gaan?
De vakantie is weer veels te snel gegaan, en dan denk ik… ik zou wel 2 weken willen!
zijn er die dat ook daadwerkelijk doen?

*bericht bewerkt door moderator op 02 mrt 2015 14:14: Titel iets verduidelijkt

Twee weken op rij of twee weken verspreid in een seizoen?

Verspreid over het seizoen zullen er hier wel aardig wat mensen zijn die telkens een week gaan denk ik.

Ik probeer 2-3weken per jaar te gaan, is ook al meer of minder geweest. Heb wel nog geen kinderen en kan dan ook altijd in het laagseizoen gaan.

Op dit forum zijn er genoeg die meer als 1 week gaan! Na een week vakantie denk ik ook altijd “dat ging toch weer best snel die week”… Daarom elke dag alles uit de dag halen!

2 weken aaneengesloten… bedoel ik eigenlijk…
Wij hebben al een dochtertje, 2 weken gaan of tussendoor nog een lang weekend of een week is daardoor wel moeilijk…
toch iets minder vrijheid met een gezin en schoolgaande Kids…

Geloof dat het lichaam het best lekker vindt als het na die 7 dagen even wat rust krijgt, 2 weken achter elkaar zou inhouden dat ik voor het goede 1 of 2 dagen rustdag moet inlassen en dat vind ik dan weer zonde. Wij gaan dus meestal een lange week ergens eind januari en nog een lange week in maart, wat mij betreft prima!

Ben aantal keren twee weken aansluitend geweest. Maar niet twee weken in hetzelfde oord. Eigenlijk vindt ik losse weken leuker. In die twee weken waren we wel sneller geneigd om wat later op te staan of iets eerder te stoppen.

May the ski force be with you !!

Ik weet van mensen die al jaren elk jaar twee weken gaan, het bevalt hun uitstekend, skiën gewoon elke dag dat ze daar zijn

Ken er ook die twee weken achtereen gaan, vaak wel in verschillende gebieden. Bv week 1 l2a, week 2 Alpe d’Huez (zodat ze ter plekke niet ver moeten rijden).

Als je zelf de benzine en péage betaalt scheelt dat natuurlijk wel al gauw een paar honderd euro per jaar.

Al denk ik wel dat het niet evident is om twee weken achter mekaar te gaan skiën met (volledig) dezelfde groep. Met vrouw en kinderen lijkt me dat zeker doenbaar, maar twee weken met vrienden in eenzelfde appartement/chalet lijkt me moeilijker.

Dat hangt sterk van de soort vrouw, kinderen en vrienden af ;)

Yep … Gaan eigenlijk al jaren 2 volle weken achter elkaar. Meestal in januari en ‘snoepen’ in maart soms een lang weekendje mee. Als de trip de ’ plas ’ over gaat naar Amerika of Canada dan ook wel 3 weken heerlijk op de latten. Maar die 2 weken bevalt ons erg goed. Merk dat vooral de 2e week alles net ff wat relaxter is. Het is immers vakantie

De keren dat ik zoiets heb gedaan denk ik dat ik niet significant meer kilometers op of naast de pistes heb doorgebracht. Uiteindelijk begonnen we steeds later en als het weer niet fijn was nog even wat later en wat eerder stoppen. Wanneer ik 1 week ga dan maak ik langere dagen. Maar hangt er puur van af wat je wilt bereiken met je vakantie. Wil je heel relaxed zijn als je terug komt dan is 2 weken misschien fijner dan 1, wil je veel knallen dan is 2 weken te veel (voor mij).

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Ik ben 1 x 2 weken geweest. Naar Les menuires. Ik vond het helemaal fantastisch! Met mn toenmalige partner en een vriendin daar 10 dagen in n appartement en de laatste 4 dagen kwam haar vriend ook nog.

Ik heb het inderdaad ervaren dat er minder druk op zat om te gaan skien. Dat heeft effectief geresulteerd in 1 dagje tennis kijken ivm dichte mist. Wetend dat we nog een aantal dagen voor de boeg hadden, sloegen we even over. Eerst nog in afwachting van opklaringen, die niet kwamen. Maar de andere dagen hebben we heerlijk geskiet. Genieten van de rust op zaterdag. Ik zou zo weer willen!

(Nu alleen mn echtgenoot nog overtuigen van t feit dat wintersport gaaf is…)

Vorig jaar twee weken achter elkaar geweest. Eerst in Westendorf en toen door gereden naar Mayrhofen.
Is best leuk maar een behoorlijke aanslag als je ook graag nog even in de bar staat.

Dit jaar 11 dagen gegaan, 1e kerstdag tot zondag 4 Jan. Echt perfect, heenweg en terugweg lekker rustig op de weg. We zijn in 1 gebied gebleven, Hochkönig, en ons geen dag (9 skidagen) verveeld. In dit geval dus alleen met ons gezin waarbij de kinderen 11 en 8 jaar, beide skifanaat zijn dus voor hen is zelfs 11 dagen te kort. Volgende kerst gaan we 13 dagen, van zondag t/m vrijdag waardoor we weer rustig kunnen rijden. Verder zijn we wel van de “lange dagen” maken dus daar zit voor ons weinig verschil in.

Wij gaan altijd 2 weken aaneengesloten in Januari naar Les Trois Vallees en dat bevalt ons uitstekend. Wij hoeven dan niet zo nodig elke dag tot het uiterste te gaan, maar stoppen bij bijv heel slecht weer eerder omdat er nog genoeg dagen volgen. Ook ervaren wij dat het skiën in de 2e week een stuk beter gaat dan in de 1e week. Kortom, we doen dit al zeker 12 jaar en hopelijk volgen er nog vele jaren!

Winter is coming

Mijn vrouw en ik zijn verslaafd aan de winter. In de zomer zitten we in Frankrijk 3 weken in een klein tentje, maar in de periode januari t/m maart gaan we meerdere keren een week en soms meer dan 2 weken op stap. Totaal 3 à 4 weken per seizoen. Als we langer dan een week gaan dan bezoeken we altijd meer dan één plaats/land. Zo vinden we de combinaties Åre/Trysil (Zweden/ Noorwegen) en Selva/Lech erg leuk. Om de paar jaar steken we ook de grote plas over. Dan trekken we 6 tot 8 weken langs wintersportbestemmingen in Canada en de VS. Het zal duidelijk zijn dat je dan niet iedere dag op de latten staat. Je hebt in ieder geval reisdagen, maar ook op de andere dagen wil je wel eens iets anders, zoals bijvoorbeeld een snowshoe-wandeling, een National Park bezoeken, een snowmobile-tocht of gewoon wat lummelen. Per dag bepalen we wat we gaan doen. We kopen daarom bijna nooit weekpassen. We onderschrijven dus het gevoel dat de druk om te skiën afneemt als je langer dan een week onderweg bent.

@Ronaldski: lijkt me geweldig om dat te kunnen doen! Heb in totaal 5 weken vakantie per jaar, dus dat gaat hem niet worden. Voor mij ook de reden om de vakanties te spreiden ipv 1keer wat langer, dan heb ik weer wat om naar uit te kijken.

Wij gaan 2 weken,tussen kerst en nieuwjaar.al 20 jaar naar het zelfde hotel.
Arzl in pitztal.

Ga altijd meer dan een week, soms een week maar dan is die week altijd van vrijdag t/m zondag. Ben voor en met de Kerst hier 18 dgn geweest en in jan/febr 4 weken. Voor ons is het makkelijk om vaker en langer te gaan omdat we een eigen huis hebben in Dienten am Hochkönig. En vanwege werk en leeftijd heb ik veel oudelullendagen dus kan ook veel vrij nemen.
Vindt het heerlijk relaxt als je langer gaat, je hoeft dan niet elke dag zo nodig de piste op, vindt het ook heerlijk om te gaan sneeuwschoen lopen. En om tussendoor weer gasten te mogen ontvangen.

Op het moment sneeuwt het weer heerlijk hier :)

Dienten Die Alte schule

Mijn ouders houden een week al amper vol, laat staan 2 weken :P

Zou dan beter zijn om 2 losse weken te gaan ja… niet dat we dat doen maar toch

Gang is alles

Wij gaan het liefst 2x 1 week. Wij proberen altijd eind januari een week te gaan en dan weer begin of half maart.

Tijdens de week willen we als de weersomstandigheden het toelaten zoveel mogelijk skieen. We vertrekken vroeg in de ochtend en maken vaak lange dagen met weinig pauze. Ik heb het idee als we twee weken achter elkaar zouden gaan dat we dan 's morgens wat later zouden vertrekken en 's middag wat eerder zouden stoppen omdat je toch ‘tijd genoeg’ hebt. Volgens mij maak je bij twee aaneengesloten weken minder ski-kilometers als dat je bij twee losse weken zou maken.

Het is niet zo dat we geobsedeerd veel kilometers willen maken, maar we genieten zo veel van het skieen dat we het zonde van de tijd vinden om tussen de middag langer dan een uur op een terras te zitten om te eten en te relaxen. Relaxen doen we in de zomer wel op het strand :)

Een ander voordeel van twee losse weken vind ik dat we in januari vaak koud weer met verse sneeuw hebben en in maart vaak meer zon hebben (met harde of gedeeltelijk zachte pistes) Op die manier hebben we ‘best of both worlds’.

Het liefst ga ik twee aaneengesloten weken omdat ik dat veel relaxter vind. De laatste jaren is dat ook steeds gelukt. Dan doe je ook nog eens wat anders dan skiën en zie je vaak meer van de omgeving.
Helaas kon ik dit jaar maar 9 dagen vrij krijgen en daar baalde ik al van…veel te kort!
Het is voor mij ook goedkoper dan twee losse weken.

Wij zouden met de kerst wel twee weken willen gaan. Dan hoeven we ook echte niet elke dag te skiën. Met de voorjaarsvakantie gaan we sowieso ook. Mijn ‘bezwaar’ zit hem vooral in de kosten. Als je niet elke dag gaat skiën, zit je al gauw dagkaarten te kopen wat in verhouding natuurlijk een stuk duurder is en bovendien elke dag in de rij bij de kassa enzo.
Grootste probleem is voor ons echter steeds geweest om een passende accomodatie te vinden voor twee weken aan een stuk. Dus tot op heden is het er nog niet van gekomen. Wel al een keer van zaterdag t/m de volgende week dinsdag. Heerlijk hoor inderdaad minder druk.

Ik ga al ruim 20 jaar het liefst 2 weken achter elkaar, voorheen met mijn ouders mee en nu zelf. Ik vind het heerlijk! En tegenwoordig doe ik dan 2 verschillende gebieden. Ga ook elke dag de berg op. Het levert een extra dag op de piste op en scheelt je 1 ritje op en neer naar de Alpen. En als het dan nog lukt pak ik nog een derde week mee ;-)

Wij gaan ook altijd 10 dagen voor de kerst en 2 weken in begin februari op ,meestal 2 verschillende locaties , niet te ver uit elkaar kun je op de wisseldag s,middags alweer skiën. Je hoeft dan maar 1 keer te rijden, en je heb altijd wel een aantal mooie dagen.Ook je skipas kan dan goedkoper zijn als je tenminste in het zelfde gebied blijft bv. het Zillertal.

Plaats een reactie