Sauerland's infrastructurele ontwikkelingen topic

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Het avondskigebied in Winterberg is al best uitgebreid. Ik ben er afgelopen seizoen 3x een avond geweest en dat was erg leuk. Als ze het verlichte gebied via de schneewitchen en de piste bij de nieuwe lift doortrekken zijn vrijwel alle interessante pistes verlicht. Ik had inderdaad ook al gezien dat de er lampen staan op de slalomhang en ik vroeg me al af of ze daar als los gebied vroeger en/of nu avondski aanboden.

Frank9 op 27 jul 2016 19:41

Op de Slalomhang werd tot enkele jaren geleden ook 's avonds geskied. Als je de weg in het donker kende, dan was de verbinding prima via het Grossraumparkplatz en terug dwars door het bos prima te doen ;-)

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

null

Op de Kappe vordert de bouw van de lift gestaag en er komt een heel brede en mooie piste bij. Ook is er in het onderste deel een weg aangelegd, zodat in de winter de afdaling ook op een makkelijker manier te nemen is.

Elders in het gebied is men bezig met wat pistecorrecties onderaan de Poppenberg en boven op de Sürenberg.

null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

null
null
null
null
null

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Leuke update, bedankt!

Grappig dat je het ‘dammetje’ waarop de rollenbaan lag nog ziet liggen op de foto’s. Leuke foto’s. Ze schieten goed op.

Genoeg gebieden in de Alpen zouden jaloers zijn op zoveel aanpassingen en investeringen…

Click. Click. Peace

Onder de nieuwe lift is een mountainbikeafdaling gelegd, dit geeft een bijzonder leuk en uniek funpark in de winter. Het viel me op dat aan de andere kant van de berg, bij de 6-zitter Kappe, de blauwe afdaling in het tweede deel verbreed lijkt te zijn. Er liggen heel wat boomstammen langs deze piste. Ook hier veel werkzaamheden, maar nu in verband met een nieuwe mountainbikeroute.

Misschien moeilijk te geloven: er staan in de zomer soms behoorlijke wachttijden voor het (fiets-)transport naar boven. Ook wat dat betreft is de nieuwe 4-zitter een echte aanwinst.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Wordt prachtig. En ik zie de hekken met SLOW! SLOW! al voor me… .

De eerste liftpaal voor de nieuwe 4-zitter op de kappe staat. Ze hopen in september de lift al te kunnen openen voor mountainbikers.

null

Born to Ride

Op de website van Willingen staat de Kohlerhagen Sesselbahn nu als project op de pistekaart. Dat was volgens mij eerder nog niet het geval.
Op Alpinforum wordt gezegd dat het om een 8-zitter gaat

null

Ook duidelijk te zien dat de baan verder doorloopt dan de Ettelsbergbahn. Lift moet zo’n 1500 meter lang worden. Dat is echt uniek voor het Sauerland.
Nu nog een direct verbinding van het dalstation van de nieuwe lift naar de top van de Hoppernkopf en je hebt een geweldig skigebied, voor middelgebergte begrippen. Een stuk interessanter dan Winterberg.

Oh en als het nog even kan een stoeltjeslift vanaf het ijsstadion naar de top van Ettelsberg ter vervangen voor de wilddieb liften. Dan krijg je de meest ideale carvepistes van het Sauerland.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Dit stond vorig jaar in december al op de borden hoor

null

Maar ja, er staat vermeld “projekt”. Dat project duurt nog wel ff, op zijn vroegst winter '17-'18

Nu officiëlere berichtgeving via het Alpinforum; vanaf lente 2018 de stoeltjeslift, dus winter 2018/19 (pas).

Deze folder geldt specifiek voor het fietsen; en gaat over de wensen en afdalingen voor de fietsers. Dit is voor de skiërs vrij duidelijk

En ook belangrijk. Het wordt een 8-zitter. Dit wordt toch wel een van de highlights van het Sauerland!

Bouw moet inderdaad volgend voorjaar beginnen. Er zijn al houten markeringen gestoken voor de uiteindelijke palen. Ondanks dat ik de sleeplift wel ga missen, ga ik absoluut niet het klauterwerk missen. De nieuwe lift wordt minimaal 1500(!) meter lang, wat zelfs voor Alpen begrippen gewoon echt lang is.
Super ontwikkeling. Hopelijk wachten ze met de Sonnenhang niet te lang.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Dan alleen nog een wildieblift 6er die vanaf de top doorgetrokken wordt tot het Sauerland Stern hotel met de ijsbaan (en nog wat verbeteringen aan de besneeuwing en het nachtskiën wat opzich al behoorlijk op orde is) en je hebt een gebied wat mogelijk interessanter is dan Winterberg :D qua pistelengte enzo sowieso al!

#proudtobepartofleswintersporters

Ik was vanmorgen even op de Kappe. De nieuwe lift is alweer een paar stapjes verder. Ik zag zelfs de kabel al klaar liggen. De uitgang van de nieuwe lift heeft prima toegang tot de slalomhang en op de terugweg hoef je waarschijnlijk niet meer te prikken. De fietsbaan is ook alweer deels hersteld…

null

null

null

null

null

Grußen aus dem Sauerland

@Mikannika

Bedankt voor de beelden! Dat schiet al echt mooi op zeg. Ook dit bergstation is weer op een kunstmatige heuvel gelegd, wat ze toch altijd wel erg slim doen in Winterberg.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

@Mikannika dankjewel voor de mooie beelden! Dat zal komende winter een hele verbetering zijn om richting de slalomhang. Nu had de sneeuwwitje het natuurlijk al een stuk makkelijker gemaakt om richting de kappe te gaan, maar de nu je ook daar nog fatsoenlijk met een stoeltjeslift op kan is het gebied steeds meer “af” al zullen ze daar in Winterberg anders over denken en het steeds blijven verbeteren en uitbreiden. Ook begreep ik afgelopen winter dat ze de bosafdaling van de Bremberg gaan besneeuwen om ook daar de drukte nog wat verder te spreiden.

Ik kan niet wachten tot eind januari om alles eens een paar dagen lang goed te testen :)

Born to Ride

Mooie beelden. Is er iets bekent wat er met de lopendeband gebeurt?
Ik heb weleens gehoord dat ze deze links op de Kappe wilde plaatsen voor de skischool en voor mensen die willen sleeën.
Weet iemand waar Frans is? Ik heb nog geen bijdrage gezien en ook niet op Facebook over de huidige ontwikkelingen in Winterberg. Even of topic ik hoor verhalen dat de a46 bij bestwig de komende jaren nog niet open zal gaan. Weet iemand hier iets meer over?

ja, dat vroeg ik me ook al weer af; Wo ist der Frans? Lijkt dat hij het hier heeft opgegeven…, .

Verwachting is dat de A46 voorjaar/zomer 2018 in gebruik genomen wordt, maar dit kan ook nog uitlopen naar begin 2019.

De verbindingsweg (zubringer) is bijna klaar. Alle grote projecten (bruggen e.d) zijn dan afgerond.

Zie voor meer info en foto’s

https://www.bauforum24.biz/forums/topic/36726-neubau-a46/?pa…

Ik zie de kabel al op de nieuwe lift liggen. Zal wel niet lang meer duren of ze gaan testen. Wat een verbetering dit. Laat de winter maar komen

Ik zie de kabel al op de nieuwe lift liggen. Zal wel niet lang meer duren of ze gaan testen. Wat een verbetering dit. Laat de winter maar komen

roelvossie op 30 aug 2016 11:32

Heb het ook gezien. Normaal zal de lift komende maand reeds de eerste mountainbikers vervoeren.

“Das bisherige Förderband findet im kommenden Winter keine Verwendung, wird aber ab der Saison 2017/18 auf dem Käppchenhang mit eingesetzt.”
bron: http://www.newsroom-wintersportarena.de/2016/08/30/vierer-se…

Veel nieuwe foto’s van de nieuwe lift;

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=100&t=55…

Worden de plannen in Willingen concreet? Eerst zien dan geloven! Maar het lijkt er wel op

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=12&t=201…

*bericht bewerkt door GvPuy op 13 sep 2016 00:30

null

*bericht bewerkt door GvPuy op 13 sep 2016 00:31

Beste lezers,

Weet iemand of het ooit de bedoeling is om winterberg te verbinden met kahler asten?

Groetjes Jos

Plaats een reactie