geschikt gebied oostenrijk

Wij zoeken een skigebied in Oostenrijk waarbij de kinderlessen in het dorp zijn en ook tevens de dalafdalingen in het dorp uitkomen met een gezellig zonneterras. (voor de opa en oma makkelijk om te kijken zonder dat ze met lift omhoog moeten met onze baby)

In st. Anton am arlberg komen dalafdalingen inzet dorp aan. Bij de Nasserein baan is een kinderland met een zonneterras. Ik zie daar wel vaker grootouders zitten met de baby.

Als je zelf niet per sé een groot gebied wil dan kan ik Seefeld in Tirol wel aanraden: dorp op 1200m en dus ligt daar zo goed als heel de winter voldoende sneeuw. Mooi en gezellig dorp waar de oma en opa zich goed kunnen vermaken en ook voor de kids is er heel wa te beleven naast het skiën: groot subtropisch zwembad met glijbanen, schaatspiste, sleeheuvel, …
Aan de Gschwandtkopf (weliswaar aan de rand van het centrum, maar op wandelafstand) is een groot zonneterras van waar je een groot deel van de berg kan zien.

Hoe groot (of klein) moet het skigebied zijn? Voor de criteria die je nu stelt zijn er tientallen mogelijkheden namelijk.

❄️

Ook belangrijk ivm drukte en beschikbaarheid/overzichtelijkheid van de terrassen: om welke periode gaat het?

Hinterglemm. De kinderweide is onder in het dorp. Daar ligt ook schwarzacher met een groot terras.

@david83 de grote van het gebied maakt niet uit. Minimaal 30 a 40km maar dat is al snel
@bennie periode zal februari begin maart zijn. We zijn daar flexibel in

Leuke (niet al te grote) kindvriendelijke gebieden met oefenweides tot/in het dorp zijn bv Lofer (Almenwelt Lofer) en Niederau (Skijuwel) of het iets hoger gelegen Konigsleiten.

Aequilater Nubila

Maakt het ook nog uit hoe ver het rijden mag zijn maximaal? (Aangezien je ook kinderen hebt)

@Francina nul weken lid en nu al zulke goede adviezen

@lisaB. Ja liever niet meer dan 1025km vanaf Utrecht

Lekker dichtbij en gezellig is bijvoorbeeld het Kleinwalsertal. Daar is zelfs een heel gebiedje in het dorp geïntegreerd. Leuk wandelen en goed busvervoer voor de grootouders, vele authentieke tentjes en prima ski-, snowboard-, en in mindere mate langlaufmogelijkheden.

Galtür al eens bekeken? Kinderpiste beneden aan straat/begin liften. Enkele hotels met mooie zonneterrassen.
Hotel Almhof regelmatig life muziek. Ideaal voor de niet skiërs.

Topgebied met weinig volk.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Filzmoos, klein en gezellig, pistes en skischool tot beneden in het dorp, van alles te zien voor opa en oma. En als je een dagje even wat meer wil skiën zit je zo in Flachau of Zauchensee.

Dienten Die Alte schule

@david83 de grote van het gebied maakt niet uit. Minimaal 30 a 40km maar dat is al snel

@bennie periode zal februari begin maart zijn. We zijn daar flexibel in

Ivo4 op 20 jun 2015 19:34

Filzmoos, klein en gezellig, pistes en skischool tot beneden in het dorp, van alles te zien voor opa en oma. En als je een dagje even wat meer wil skiën zit je zo in Flachau of Zauchensee.

Elly3 op 21 jun 2015 14:58

Volgens mij heeft Filzmoos maar 15 km?

❄️

Prive bericht gestuurd!

Als je een groot gebied niet erg vind maar kindvriendelijkheid hoog in het vaandel hebt staan: Serfaus-Fiss-Ladis.
Kleinwalsertal is ook een goede, ook mooi ‘‘dichtbij’’

Mocht je iets minder tussen de Nederlanders willen zitten (hoewel je door de grootte er weinig van merkt in S-F-L en Kleinwalsertal goed mengt) is bijvoorbeeld Katschberg of het iets verderop gelegen Mauterndorf (Großeck-Speiereck) een optie. Beiden wat kleinschaliger, maar skibaar op dezelfde pas. En voor €14,50 meer voor 6 dagen heb je de Lungo skipas en kun je ook nog naar Obertauern! Hebben opa en oma alleen wel een stevige oppastaak want je doet niet een paar uurtjes Obertauern ;)

Het gaat er niet zo zeer om de kindvriendelijkheid maar meer om het feit dat ze in het dorp op het terras kunnen zitten en naar de skiles en pistes kunnen kijken, zonder er de auto of gondel er voor te hoeven pakken. SFL zijn de skilessen niet in het dorp

Tsja, zodra de kinderen het kinderland zijn ontgroeid gaan ze toch al de berg vaak op.

Overigens is er vaak makkelijk te reizen naar nabijgelegen liften/dorpjes. De skibus is bijna altijd inbegrepen.

Wil je zekerheid wbt makkelijk bereikbare oefengebiedjes, leuke terrasjes en goed busvervoer, dan benadruk ik mijn eerdere advies van Kleinwalsertal nogmaals. Overal oefenweides onderaan, overal leuke terrasjes en ook prima te betalen. Goede busverbindingen en altijd gratis busvervoer met de gästekarte die je standaard bij je verblijf krijgt, dus niet met de skipas. Zoek bij voorkeur iets in Hirschegg of in de buurt van de Kanzelwandlift. Dan zit je het meest centraal en het meest dichtbij de hoofdlocaties van de skischolen. Mittelberg kan natuurlijk ook prima, maar heb zelf een voorkeur voor een centrale ligging (dwz, dichtbij het Walserhaus).

Pertisau, lofer, bramberg, Soll, hoch fugen, Ellmau, sankt Anton etc etc… Misschien is het ook handig om aan te geven wat ± uw budget is, waarschijnlijk vallen er dan wel wat af of komen er weer hele andere bij…

Pertisau, lofer, bramberg, Soll, hoch fugen, Ellmau, sankt Anton etc etc… Misschien is het ook handig om aan te geven wat ± uw budget is, waarschijnlijk vallen er dan wel wat af of komen er weer hele andere bij…

gerald88 op 22 jun 2015 19:17

Bramberg heeft juist veel lessen boven, Pertisau is te klein en het meeste andere is al genoemd.

❄️

@david23, als klein kind heb ik er eind jaren 70 in het dorp leren skieen, moet er wel bij zeggen dat ik er sindsdien ook niet meer ben geweest, maar volgens mij ben ik maar vrij weinig met “de grote lift” naar boven geweest.

Pertisau is idd klein (15 of 20 km ofzo) maar wel erg mooi gelegen en heeft buiten de weinige piste km wel redelijk veel offpiste voor zo’n klein gebied en ik denk dat je als je die km mee telt toch ook wel aan de 30 km zult komen…?

*bericht bewerkt door moderator op 22 jun 2015 23:49

Is berwang geen optie? Ben er zelf nog nooit geweest maar lijkt me wel aan de eisen te voldoen?

Berwang is hiervoor denk ik een echte aanrader. Alles echt rond het dorp gebouwd met ook afdalingen die direct in het dorp uitkomen. Wel uitkijken met de sneeuwzekerheid, ze hebben het daar de laatste tijd niet helemaal getroffen.

Berwang idd, 2 jaar geleden prima bevallen met opa en oma erbij.
Sneeuwzekerheid zit wel goed hier over het algemeen, 2 jaar terug met 15 graden in de plus prima kunnen skiën hier.
En anders pak je een van de andere gebieden in de buurt, Lermoos, Ehrwald of bij mooi weer dagje Zugspitze.

@Rogierhgv Was het een beetje gemakkelijk om tussen de gebiedjes te pendelen? En zit er nog een beetje lengte in de afdalingen?
Wil daar ook eens een keer heen in het kader van een familie skivakantie, hoewel ik iets meer hoogte verschil prefereer (lees: niet te snel weer onder bij de lift staan).

Pendelen was voor ons geen probleem.
Wij zaten in Bichlbach, met de auto van 10 tot 20 minuten bij de liften van overige gebieden.
Garmisch Partenkirchen was een half uur.

Het zullen niet de langste afdalingen zijn, maar in Lermoos en Ehrwald toch leuke pistes en helemaal doorlopend tot het dalstation.
Ook in Garmisch mooie afdalingen gedaan.
In Berwang pistes iets wat kort, maar wel leuk gebied vanwege alle pistes die centraal in het dorp en bij de kinderweide uitkomen
Dalafdaling naar Bichlbach op zich aardig om te doen,daar gaat een combibaan terug het Berwang gebied in.
Zugspitze is leuk om te doen bij mooi weer.
Geen skigebied voor de echte freak, vondt het wel heerlijk relaxt skiën en verschillende gebieden maken het afwisselend.

Plaats een reactie