Waarmee reis boeken?

De tweede week van de kerstvakantie (26 dec tot 2 jan) willen we met een groep van ongeveer 15 personen waarvan 3kinderen van 3, 4 en 7jaar naar Oostenrijk. Eventueel kan Italie ook nog wel.

De voorbije jaren hebben we via neckermas, thomascook, jetair,… geboekt. Maar telkens was er wel iets wat tegenviel.

Ik ben ondertussen al enkele weken aan het zoeken naar een geschikt hotel binnen budget (max 500 eur pp). Maar er is wel altijd iets wat tegenvalt: skigebied met 14km piste, pistes op +25km, niet voldoende plaats voor onze groep,…

Het is nog vroeg om te boeken via organisaties maar als we nog lang wachten geraken we nergens meet binnen met dit aantal personen.

Dus wie weet er nog reisorganisaties, touroperators, reisaanbieders die niet zo voor de hand liggen maar toch toffe aanbiedingen hebben?

of wie rechtstreekse boektips heeft zijn dit onze vereiste:

ongeveer 100km piste
max 20 min rijden tot piste (zonder pas over te moeten)
liefst skischool op de berg (scheelt 's middags heel wat geregel)
half pension
gratis voor de (2 jongste) kinderen
eigen vervoer

Zou gewoon eens beginnen bij de websites van de vvv’s van gebieden die aan jouw eisen voldoen. Hier op de site kun je filteren welke gebieden groter zijn dan 100 km.

Via Bergfex (http://nl.bergfex.com/) zijn per bestemming altijd wel aanbieders van onderkomens te vinden. Vaak direct te boeken.

*bericht bewerkt door moderator op 25 jun 2015 08:23

Aftellen maar!

Zelf alle hotels aanschrijven zal de beste oplossing zijn vermoed ik.Gebieden hier op wintersporters.be filteren,daarna op de sites van die gebieden de accomodaties bekijken en beginnen mailen.
Het is natuurlijk veel meer werk dan gewoon bij een organisatie boeken maar zo kan je zelf bepalen wat je precies wil en veel gerichter zoeken.De meeste sites hebben ook een kaartje van het dorp zodat je kan zien waar je hotel ligt,als je het niet op de site vindt kan je gewoon googelen op het adres om zo de locatie tov het dorp te bekijken.
Op die manier heb ik altijd gevonden wat ik zocht en is de kans op onaangename verrassingen een stuk kleiner.

Ik probeerde het al met een link (kennelijk niet toegestaan??). Mijn vorige bericht is niet geplaatst.
Dan maar zonder link:
Op Bergfex kun je per bestemming vaak direct boeken. (in ieder geval zoeken)

Aftellen maar!

Bij de hotels rechtstreeks boeken is moeilijk die periode. Ze hebben enkel plaatsen voor vaste gasten en nog een paar kamers maar geen 6 of meer. Dat heb ik een paar jaar geleden geprobeerd maar na 10 hotels heb ik het opgegeven…
De vvv’s zal ik maar eens proberen.

Bedankt voor de tips!

Sunweb, bizztravel zijn bekende wintersport aanbieders die je niet zelf noemde. Wat viel er vorige keren tegen en waar was je toen?

  • Het hotel in het algemeen, slecht en veel te weinig eten, kleine kamers en in 3 van de 6 kamers geen warm water.
  • De afstand tot de skipiste (te laat geboekt, dus geen keuze meer) en te laag gebied.
  • De enorme drukte aan de lift in de ochtend. Tot 3 kwartier aanschuiven. (anders gingen we opnieuw naar dat hotel)
  • Skiles in het dal voor de kinderen, boven voor de mama wat enorm tijdsverlies gaf tijdens de middag, zeker in combinatie met de drukte.

Bizztravel heb ik nog niet bekeken. Zal ik zeker nog doen!

Dan denk ik eerder dat het lag aan de keuze van het skigebied. Dat kan je een touroperator niet verwijten natuurlijk.

Dat men nu al niet meer wil boeken (direct) of alleen voor vaste gasten is volgens mij een Oostenrijks fenomeen. Maar ik weet uit ervaring dat als je in september nog eens gaat zoeken - gewoon op de websites van de skigebieden zelf, via het plaatselijk VVV dus - er genoeg te vinden is. Momenteel hebben veel accommodaties hun beschikbaarheid en prijzen nog niet doorgegeven, dus is het aanbod niet te vinden. Vanaf het einde van de zomervakantie zal dat anders zijn. Ik heb afgelopen jaar in november nog mooie deals gevonden in Serfaus in de kerstvakantie.

Ik zou dus eerst eens concrete suggesties vragen qua gebied (je hebt al criteria genoemd), en daarna eens gericht zoeken. En beperk je ook niet tot Oostenrijk, is mijn tip. De rest van de Alpen heeft zo veel te bieden qua sfeer, skigebied, eten, omgeving…

En nog een tip: kijk eens naar een catered chalet. Als je het geld hebt en niet zelf wil koken is dat wellicht een optie. http://www.wenschalets.nl/nl/catered-chalets en http://www.skichalets.nl/ zijn twee grote aanbieders.

het probleem met het eten kan je al proberen te voorkomen door recensies van het hotel te bekijken vooraleer je boekt.En niet stoppen na 10 hotels,ik heb er vorig jaar denk ik wel een 50 aangeschreven vooraleer ik gevonden had wat ik zocht :D

Of je boekt niet half pension en gaat in het dorp op zoek naar leuke restaurants. Geeft ook wat meer diversiteit denk ik. En dan kan je ineens dus ook terecht in een appartement of B&B, pension, Gasthof - hoe men zichzelf zich ook noemt.

@Goeleg,
Buiten de skischool op de berg (volgens mij) en als je na het diner geen Apresski behoefte hebt is Aschau een optie. Dan zit je in skigebied kirchberg/kitzbühel met meer dan genoeg km. En je kunt met de skibus naar de piste.

LA NORMA😍☃️

Ondertussen is de reis nog niet geboekt. Met voornaamste reden dat ik niks vind. Ons budget is al opgetrokken naar 600 pp en de groep bestaat nog ‘maar’ uit 8 volwassenen en 2 kinderen van 4 en 7 jaar.
Waarom wij opteren voor half pension is voornamelijk uit gemakzucht met de kleine kinderen die toch op een redelijk uur hun bed in moeten en omdat het meestal ook gewoon goedkoper is in half pension.

Apres ski beperkt zich bij ons tot gezellig iets drinken na het skien. 's avonds kunnen ze het beetjes apres diner noemen. ;-)

Misschien niet het meest spannende skigebied, maar kwam deze tegen met onbijt ruim binnen je budget:
http://www.booking.com/hotel/at/alpina-regina.en-gb.html?sid…;

Op hun eigen site noemen ze ook HP prijzen, maar niet echt actueel. Je zou eens contact met ze kunnen opnemen.
Voordeel van de Zugspitze Arena is wel dat bussen heel regelmatig tussen de deelgebieden rijden, gletsjer aanwezig en niet ver rijden vanuit NL.

Dus wie weet er nog reisorganisaties, touroperators, reisaanbieders die niet zo voor de hand liggen maar toch toffe aanbiedingen hebben?

of wie rechtstreekse boektips heeft zijn dit onze vereiste:

ongeveer 100km piste
max 20 min rijden tot piste (zonder pas over te moeten)
liefst skischool op de berg (scheelt 's middags heel wat geregel)
half pension
gratis voor de (2 jongste) kinderen
eigen vervoer

Goeleg op 24 jun 2015 19:03

Nog gekeken naar Aschau?

LA NORMA😍☃️

Probeer deze eens: http://www.winklalm.at/appartements-flachauwinkl/appartement…
Verschillende zeer nette appartementen en midden op de piste! Dus geen wachtrijen in de ochtend. Ik weet niet of half pension kan, maar het eten in het restaurant is goed en een gezellige plek. Vanuit hier start ook de rodelbaan.
Een erg leuk skigebied met veel mogelijkheden.

http://nl.bergfex.com/sommer/oesterreich/unterkuenfte/?searc…

Alle hotels die beschikbaar zijn in Oostenrijk de periode die je wenst. Keuze genoeg zou ik zeggen. :-)
Veel zoekplezier.

*bericht bewerkt door moderator op 05 aug 2015 07:20

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Plaats een reactie