Welke skischool in Ellmau voor een 3-jarig beginnend skiërtje?

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Hallo,

Wij plannen om in januari 2016 naar Ellmau te reizen. We zouden verblijven in het Sporthotel. Zelf zijn we al meermaals in Ellmau geweest en het bevalt ons daar goed.
Nu zouden we dit jaar ons dochtertje voor het eerst op skiles willen sturen (halve dagen?). Ze zal dan 3 jaar zijn. Heeft er iemand ervaring/suggesties welke skischool te nemen? Zijn er Nederlandstalige skileraars beschikbaar?

Alvast bedankt!

Natascha

Ik wil geen moraal ridder zijn hoor maar 3 jaar is wel erg jong.
Hangt sterk af van het kind dat inderdaad wel.Kan je niet iemand van huis meenemen die oppast (Oma of Opa)
Echt skiles krijgt ze nl nog niet en moet al zonder luier zijn.
Het is meer spelen in de sneeuw moet je maar denken en daar is geen skileraar voor nodig.
Een halve dag is ook erg lang voor zo’n kleuter.
Als ze (hij) het niet leuk vindt dan adviseer ik je meteen te stoppen anders krijg je ze (hem) moeilijk op de ski’s in de toekomst.Succes!

Idd nog twee jaar wachten.

May the ski force be with you !!

Nog twee jaar wachten.

Als ze (hij) het niet leuk vindt dan adviseer ik je meteen te stoppen anders krijg je ze (hem) moeilijk op de ski’s in de toekomst.Succes!

Hooykaas op 15 jul 2015 14:39

Mij lijkt dit dan precies de verkeerde beslissing. Ik zou zeggen: of wel op skiles de hele week óf gewoon even een jaartje (of twee) wachten.

Ik ben zelf op m’n 3de begonnen en heb 2 of 3 dagen veel gehuild omdat het allemaal nieuw en vreemd was. Mijn ouders hebben toen expres gekozen om door te zetten. Aan het eind van de week wilde ik niets liever dan skiën (en dat heb ik nu nog steeds ;) ).
Als je meteen stopt als je ziet dat ze het niet leuk vindt, lijkt het me dat nou niet echt beter. Wellicht heb je het jaar er na precies hetzelfde probleem…

Over elmau kentik niks vertellen. Maar over het punt om je dochter met 3 skiles te laten volgen is zoals Hooykaas al aangeeft afhankelijk van hoe je dochter het zelf ervaart. Vorig jaar onze dochter van 3 op les geweest in Frankrijk en daar totaal geen spijt van (ouders niet en dochter ook niet). Het is dan idd meer een sneeuwspeeltuin dan skiles. Ons “geluk” was dat ze er enorm veel zin in had en al meteen door mocht naar de volgende groep omdat ze al goed op haar latten stond wat resulteerde in een week plezier op de latjes je kon duidelijk het verschil zien tussen haar en kinderen van 5 zodat ze wel de hele week heeft mogen skiën maar kwa kracht duidelijk onder deed! Tip: ga in Nederland alvast naar een indoorbaan met haar dan weet je alvast hoe ze het beleefd.

LA NORMA😍☃️

Bij ons is het uiteindelijk geen goeie keuze geweest om onze dochter al zo jong op skiles te doen.De eerste twee jaren is het goed gegaan maar daarna ging het helemaal fout en nu skiet ze dus nog steeds niet graag,ze is nu 17.
Ze is gewoon veel te jong al de berg op gestuurd en heeft daar een schrik gepakt waar ze nooit meer vanaf geraakt is.Haar nadeel is geweest dat ze het allemaal te snel oppikte en men er dus vanuit ging dat ze wel wat meer konden riskeren.

*bericht bewerkt door moderator op 16 jul 2015 09:51

Verwacht aub niet te veel van skiles van een kindje van 3. Ze zijn dan nog zo klein. En totaal niet gewend om les te krijgen. Ik zou het ook meer zien als spelenderwijs kennismaken met sneeuw.

Eerst in Nederland lessen volgen lijkt me heel verstandig, dan kun je een stuk beter inschatten of ze het leuk gaat vinden om les te krijgen in de echte sneeuw. Onze zoon heeft vorig jaar (toen 3,5) een paar lessen gehad in Snowwold Zoetermeer. Hij vond dat fantastisch om te doen. En ik moet ook zeggen dat de juffen bij Snowworld (er waren er 2 of 3 voor ongeveer 8 kids) het uitstekend deden.

De overgang naar les in de echte sneeuw was voor hem ook maar een kleine. Wat andere schrijven is ook zeker waar: verwacht er niet teveel van. Het is vooral wennen, spelen, balansgevoel krijgen en een beetje de basics zoals remmen leren. Plezier staat voorop. En ik denk wel dat als je dan 1 of 2 later weer gaat, het echte leren een stuk sneller gaat. Dus het heeft ook op lange termijn effect. Zoals ze in Oostenrijk zeggen: Windelfrei ist Schifertig :).

De meeste kinderen uit zijn groep, zowel in Snowworld als in St Johann, waren na één of twee uur les wel echt helemaal gesloopt. Dus halve dagen zijn meer dan genoeg. 's middags kun je dan lekker van andere dingen genieten. Het wordt zo echt wintersport ipv een skivakantie.

Hallo Tasch,

Ik heb zelf een tijdje 3 jarige skiles gegeven en ik kan je vertellen dat de meeste na een week nog geen pizzapunt maken… mijn dochter is deze winter 3,5 maar die laten we ook nog thuis.

Als je toch gaat doe dan idd halve dagen en kleed het kind GOED AAN. een degelijk skipak geen hema… en goede handschoenen en thermokleding is een must! Zorg ook voor een goed passende helm en bril.

Een paas lesjes indoor in NL lijkt me een goed idee! en nog een TIP… ook al is ze al zindelijk, kinderen van 3 jaar moeten vaak plassen als het zo koud is en dat is een ramp voor een skileraar met 10 kinderen… die een luierbroekje aan voor als de juf toch niet meteen naar de wc kan.

Zorg ook dat je een NL skileeraar hebt… en als je geld over heb,., doe lekker prive les, weet je zeker dat er genoeg aandacht is voor je kindje!

Groetjes Nathalie!

Kijk @nathalie89 dit is nu een mooi voorbeeld uit de praktijk! Prima
Zo eenvoudig is het allemaal niet met een 3 jarige.

Onze kleinzoon van net 3jr ging vorige Kerst een weekje op les, spelenderwijs heeft hij het daar geleerd in de tuin in het dorp. Aan de carrousel gehangen, op de lopende band en naar beneden glijden. Aan het eind v/d week kon hij remmen en ging hij de laatste dag naar de sleeplift en een oefenhelling, hij kwam daar zelf naar beneden glijden. Mijn dochter heeft hem een middagje thuis gehouden, verder ging hij de hele dag.
Met Pasen ging hij weer een weekje naar de skischool nam de blauwe pistes met de skiklas met oudere kindjes, ook de hele dag.
Een dag werd ze door juf gebeld tussen de middag, hij wilde naar mama, mijn dochter dacht ik breng hem naar bed hij is moe ;) Ha ha nou meneertje wilde nog skiën, maar had geen zin om op de kindjes te wachten het ging hem te langzaam :)
Van de zomer was hij weer een weekje in Oostenrijk en vroeg zich af waar de sneeuw was want hij wilde skiën.

Hij is natuurlijk een van de weinige die het zo volhouden, het is een heel sterk mannetje. Ouders kunnen zelf inschatten of hun kind dit aan kan, maar het moet geen must worden, hun eigen plezier staat voorop.
Wat @HenriS zegt haal haar niet de eerste de beste huilbui daar weg, even doorzetten is geen punt. Kids weten heel goed wanneer ze huilen iets niet meer hoeft, dus houd het dat dagdeel vol en laat haar de andere dag weer spelen.
Ps mijn kleinzoon is wel genetisch behept, en gaat ook het liefst bij Maria ALm door de funslope. ;)

Dienten Die Alte schule

Met Pasen en heerlijke verse sneeuw

null

Dienten Die Alte schule

Het topic dwaalt een beetje af, maar @Tascha Ellmau en het Wildenkaiser heeft altijd zoveel Nederlandse gasten dat er vast wel skischolen zijn die Nederlandstalige skileraren hebben.
Je kan ook een mail sturen naar de skischolen in Ellmau en er naar vragen.

Dienten Die Alte schule

Onze smurfinnetjes zijn ook met 3 op skiles gegaan, geen centje pijn, ze vonden het geweldig. Een stukje zit in het vooraf goed enthousiasmeren, via het passen van de schoentjes, het helmpje, de kleren en de skietjes. Ondertussen zijn ze 8 en 10. De oudste gaat overal vanaf, de jongste verwacht ik dat dit jaar goed rood onder de duim krijgt.

Of het met 3 jaar al op les kan is echt afhankelijk van het kind, dat kun je als ouders waarschijnlijk zelf het beste inschatten.

Een voorbeeldje:

http://www.zapiks.fr/auguste-3-ans-saison-2-.html

Uiteraard is het wel vermoeiend voor het kindje, dus voor en na de skiles veel rust pakken.
Bij de skischool zou ik gewoon eens informeren, meestal hebben ze wel een groep voor de allerkleinsten.

Veel plezier!

-dubbelpost-

Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor jullie reacties! Eerst en vooral wil ik iedereen gerust stellen dat we echt niet verwachten dat ze ineens gaat leren skiën, uiteraard staat haar plezier voorop! Mijn ouders gaan trouwens sowieso ook mee als oppas, dus als het haar niet ligt of ze is moe dan zijn zij er direct…! Ze is vorig jaar ook mee geweest en is toen af en toe gaan kijken bij het kinderland en vraagt zelf constant wanneer zij dat nu ook mag leren, vandaar dat we haar willen inschrijven…

Ik heb ondertussen contact gehad met 1st ellmau skischool (vlak bij ons hotel) en daar hebben ze uitgebreid en vriendelijk geantwoord en werken ze vaak met 3-jarigen. Ze kan dan eerst een proefles gaan doen en dan beslissen of we haar inschrijven voor de groepslessen…Ze hebben daar inderdaad NL skileraren.
Ze brengen kindjes daar ook naar een rustkamer als ze even moe zijn of kou hebben en dan krijgen ze een warme chocomelk, dus het klinkt allemaal wel goed!

@nathalie89 bedankt voor de tip van de luierbroekjes. Ze is inderdaad al een tijdje zindelijk, dus daar zou ik niet zo snel aan gedacht hebben, maar ik kan mij voorstellen dat het nuttig kan zijn!

Ha Ha @Hessel waar heb je dat leuke filmpje vandaan! Die is “einheimisch” dat zie je zo.

@Hooykaas filmpje is al eens voorbijgekomen, volgens mij kwam @Rogier er vorig jaar mee.

En als einheimischen van 3 het kunnen, waarom een Almeerse peuter dan niet? :) (nou ja, niet direct het niveau zoals het filmpje misschien)

Mijn dochter is ook met drie op skiles gegaan. Niet dat ze veel geskied heeft toen, vooral gespeeld in en om de iglo, maar wat was ze trots op haar roze helmpje…Belevingswereld van die kids is toch wat anders, maar ze heeft wel lol gehad.

Plaats een reactie