Kinderwagen

Wij gaan met een kleine met kerst een weekend naar winterberg en willingen.
Nu hebben we alleen een baby bij van 6 maanden.
Super handig kind, maar nu bedenken we ons hoe gaan we die kleine bij ons houden.
De kinderwagen al niet heel makkelijk door de sneeuw gaan.
Wel hebben we nog een dikke warme draagzak.
Iemwnd ervaring hiermee.
We gaan niet skieen maar willen wel de berg op enz.

Misschien dat een slee een optie is? Heel zwaar zal hij/zij nog niet zijn, echt zware wandeltochten zullen het ook niet worden en het lijkt me dat het kind een slee geweldig vindt.

Misschien dat je ski’s kunt kopen voor onder de kinderwagen te plaatsen?

https://www.reiswieg.nl/bestellen/kopen/kinderwagen_ski’s…

Ik denk dat 6 maanden nog te jong is voor een slee. In 1999 was onze oudste 2 maanden en daar hadden we in het auto vrije Belle Plagne een zgn maxi taxi (maxi così op rijdend onderstel) voor op skietjes. Die kon je daar toen speciaal voor bestellen. Lijkt veel op die waar @Sarah naar verwijst maar waren toen iets aantrekkelijker geprijsd

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ik denk dat 6 maanden nog te jong is voor een slee.

Peter30 op 21 nov 2015 08:16

Beetje creatief zijn: maxi cosi op de slee vastbinden?

Wij gaan elk jaar skiën met de kerst dus ook toen we kinderen kregen. We hebben een slee met een rugleuning waarop we de maxi cossi vast maakten. Zo gleed de maxi niet van de slee. De kap erover en je kan heerlijk wandelen.
We gebruikten ook een draag rugzak zowel voor als achterop te dragen.

Tip:
Kleed de kleine goed warm aan! Wanneer je ze aankleed en je denkt dit is warm genoeg nog een extra deken of iets dergelijks. Beter iets te warm dan te koud want dan zit je met een uur weer binnen.

Succes!

Waaromheeftnederlandgeenbergen:-)

Super bedankt voor jullie antwoorden.
Op die site kan je de skietjes huren voor onder de kinderwagen.
En dat zijn de kosten noet gaan we dat maar doen, werkt dat niet binden we inderdaad de maxi cosi gewoon op de slee inderdaad.

Wij deden een kruik in de voetenzak, was wel bij 10 graden onder 0.

s.boersma

Een normale slee is te gevaarlijk met kleine kinderen erop vind ik.
Ik heb het weleens gezien, ouders met touwtje in de hand slee erachter, komt er een bochtje
en hup, om ligt de slee en de kleine op de grond.

Ik heb een stukje hoekijzer achter op de slee gemaakt me 2 busjes erop (onder schuine hoek),
van een paar stukken buis een duwstang met wielrenstuurband mooie handvatten gemaakt.
Slee voorzien van zo’n rond rekje aan achterzijde.

Hup slee mee in de lift, en boven op de berg, je duwstang erin zetten, 2 splitpennen erin.
en lekker duwend wandelen met je kleine voor je.

Veel plezier met de kleine in de sneeuw !!

Bij ons wat het een kind van drie (ook supergemakkelijke kleine) …:

  • kinderwagen met grote banden gaat zolang bij (1) droge ondergrond of (2) harde/compacte ijzige ondergrond.
  • niet bij mullige/verse sneeuw
  • sleetje was een gedachte, maar bij kleine kinderen was het geen optie tenzij je een slee met rugsteun én goede opvulling voor ruggesteun/zijdelingse steun kon maken. Bij kind van één jaar geen/minder probleem.
  • duwslee gaat beter dan trekslee

maar vooral … superleuk om de verwondering in z’n oogjes te kunnen zien :)

Belangrijke tip is al door @ray-boers gegeven. Realiseer je dat bij een kind van 6 maanden de temperatuur nog niet volledig onder controle is, ze koelen dus veel sneller af dan oudere kinderen en volwassenen. Na een kwartier met een gewone jas kunnen ze al onderkoeld raken. Extra goed inpakken dus en dan gaat het goed.

Tweede tip: denk aan oogbescherming. Je wilt niet dat je kleine al last van de ogen krijgt op die leeftijd. Ze zijn nog sneller dan volwassenen sneeuwblind. Ook als het bewolkt is, de UV straling werkt toch wel. Dus buiten gewoon altijd een zonnebril of liever een goggle op. Google even op “babybanz”, die werken prima.

Verder is een goede drager altijd leuk (ik heb een paar jaar met zo’n Deuter rugdrager gelopen, betere bestaan niet) maar weet wel zeker dat je zelf goed en “trittsicher” kan lopen. je wilt niet vallen met de spruit op de rug.

Wij hebben een kinderwagen met 3 grote wielen met luchtbanden. Daarmee kun je heel goed over lastig terrein rijden zoals zand, modder of sneeuw. Met een standaard buggy is dat niet te doen.

Koop een veel te grote, lange winterjas. Deze kan OVER de draagzak heen gedragen worden. Werkt perfect!

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

er is in een nederland een bedrijfje waar je van die skietjes onder je wielen kan huren voor kinderwagens.
wij hebben de afgelopen jaren ook de kinderwagen meegenomen en dat ging prima. wij hebben ook drie wielen en luchtbanden.

zorg dat de kleine goed is aangekleed! Weet niet of jullie dat al hebben. maar een wollen ( wol zijde) romper en broekjes zijn echt ideaal en eventueel een wollendeken in de kinderwagen. Wij hadden voor onze jongste een wollendeken in de wagen en ze kwam er altijd warm uit. wij hadden een warm wollen vachtje er onder. Voordeel van wol is dat het de temperatuur reguleert. Als je in duitsland bent zal ik langs de DM ( drogist) daar hebben ze wollen rompers malloits en sokken en vachtjes voor een goede lage prijs van het merk Lana. rompers ( wol/zijde) kosten ongeveel 15 euro daar, voor wol is dat niet duur.

veel plezier alvast.

Ben je een beetje handig? het stoeltje zit met vleugelmoeren vast en kan zo uit elkaar. Doordat je de slee duwt heb je altijd zicht op je kind en het loopt veel makkelijker dan trekken.
! jaar en 4 mnd oud en met 2 mnd , een kussentje en schapenvacht er onder :D

null

null

Dienten Die Alte schule

Hahaha wat een leuke reacties allemaal.
Die tip van de dm is een goede mijn schoonouders komen daar wekelijks die ga ik dus mee laten nemen.
We gaan inderdaad maar die skietjes huren voor op de kinderwagen.
We hebben van kuka van die dikke zakken met teddy er in en een lekkere fleeche winterjasje voor dr dus dat komt helemaal goed.

Ik heb zelf de afgelopen drie jaar kinderwagenski’s gebruikt onder mijn Mutsy 4Rider kinderwagen. Die heeft grote luchtbanden, maar met verse sneeuw rijdt dat echt nog heel zwaar. Ik heb zoveel plezier gehad van de kinderwagenski’s! De kinderwagen reed dan nog lichter dan gewoon op straat. Je kunt ze hier ook huren: http://www.kidstravelservice.nl/kinderwagenskis-verhuur/…

Het eerste jaar had mijn vader zelf iets geknutseld van oude skis’ van de kringloop. Ski afgezaagd, binding naar voren gezet en met spanbandjes onder de wielen. Door het gewicht van de binding kantelden ze echter steeds naar voren als ik de wagen op moest tillen bij een stoeprandje.

Een Maxi-Cosi op de slee zou ik met 6 maand ook nog niet doen. In de kunststof bak raken kinderen ongemerkt onderkoeld omdat er kou vanaf onderen komt. En de houding in een Maxi-Cosi is niet echt goed voor een kind, wij gebruikten hem nooit buiten de auto.

Een draagzak is ook handig trouwens! Met 6 maand droeg k mijn dochter ook in de Manduca. Eventueel onder een warme draagjas van Lilliputi. Welaltijd snowsteps onder je eigen schoenen gebruiken als je in de sneeuw wandelt met een draagzak, dat voorkomt uitglijden.

Niet-skiënde wintersporter en mama van 2 kids. Geïnteresseerd in alles over wintersport met kinderen

null

Deze vond ik nog in mijn fotoarchieven. Lekker wandelen met de ski’s onder de wagen, en de slee in de draagzak op mijn rug ;-)

Niet-skiënde wintersporter en mama van 2 kids. Geïnteresseerd in alles over wintersport met kinderen

Er bestaan ook speciale slees voor baby’s. Waar wij naar toe gaan in Oostenrijk worden die verhuurd. Het zijn een soort bakjes met daarin een voetenzak om een klein kind warm te houden. Ik zou anders eens informeren bij verhuurders in Winterberg/Willingen

Plaats een reactie