Sneeuw op Areitbahn

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zell am See

Na een paar koude dagen wanneer de sneeuwkannonen hier voluit draaien is Areitbahn zo goed als wit (snelle foto vanochtend tijdens mijn boodschappen rondje).

null
. Ook Maiskogel (Kaprun) ziet er zo uit.

Haus Gassner in Niedernsill

Zouden ze dit weekend open gaan dan? En hoe is de situatie in Saalbach precies?

Carnas on Tour

Areitbahn en transsXpress moeten as vrijdag opengaan, maar Schmittenhohebahn en Sonnenalmbahn staan gescheduled pas voor 10 december. Wellicht wordt het nog aangepast.
Ook in Saalbach vriest het overdag en spuiten ze zich ongeluk.

Haus Gassner in Niedernsill

Okee. Heb je toevallig een foto vanuit Saalbach? Ben er erg benieuwd naar, omdat ik over 23 dagen daar ben :)

Carnas on Tour

Nope, helaas. De info over Saalbach is van vrienden - ze hebben helaas geen foto gemaakt. Kijk anders of je iets leuks vindt tussen de webcams: http://www.bergfex.com/saalbach-hinterglemm-leogang/webcams/…

*bericht bewerkt door moderator op 25 nov 2015 16:33

Haus Gassner in Niedernsill

Nee, helaas. De info over Saalbach is van vrienden die geen foto hebben gemaakt. Net wilde ik een link naar bergfex webcam copieren maar dat bericht wordt als spam gezien.

Haus Gassner in Niedernsill

@svennoo, volgens mij zitten we weer in het zelfde schuitje, lichte stress of er de 19e wel genoeg ligt.
Daarnaast hoop ik dat de reiterkogel ook flink bespoten kan worden, anders kunnen we de goasstall niet eens bereiken!

@Romana Aah jammer. Dan blijft het maar de webcamboy uithange, haha! :)
@JesseHuijers Lichte stress? Pak een biertje en ga onderuit hangen! Slechter dan vorig jaar kan echt niet. De laatste dag hebben sommige van mijn school zonder bovenkleding gesnowboard en geskied. Stress moet je dus nooit hebben, je kan je alsnog goed vermaken ;) En lopen kan je altijd nog naar de après-ski, want je moet ook terug lopen, hoop ik dan voor je.

Carnas on Tour

@svennoo, ja goed, vaak komt het ook wel goed, maar sta toch flink te balen als ik mijn kilometertjes niet kan maken.
Ja lopen klopt, maar denk dan toch dat er minder te doen zal zijn.

Ik zou me ook niet veel zorgen maken. Erger dan vorig jaar (het sneeuwde hier echt pas op 26 December) zal het niet zijn. En in Saalbach kunnen ze zich gewoon niet veroorloven om GEEN sneeuw te hebben: de reeds geinvesteerde tientallen miljoenen (verbinding met Fieberbrunn) moeten snel terug verdiend worden. Wat een imago-drama zou het zijn als de grootste Oostenrijkse skiwelt geen sneeuw zou hebben!

Haus Gassner in Niedernsill

@Jessehuijers Daar vergis je je in ;) Vorig jaar was de après-ski alsnog erg leuk! En anders maak je er een eigen feestje van, dan kan het net zo leuk zijn
@Romana Ja, dat heb ik helaas gemerkt… Hier is een van de foto’s daarvan… Het doet gewoon pijn aan mijn ogen. Deze foto’s zijn gemaakt op 18 december 2014:

null

6er Spieleck

null

Boven bij het bergstation van de Westgipfelbahn

Carnas on Tour

Erasen gewoon. Nieuw jaar = nieuwe kansen :-)

Haus Gassner in Niedernsill

Nee joh! Bewaren voor het nageslacht: ‘‘Kijk, jongens! Zo was het vroeger in 2014. Maar gelukkig was de winter alsnog geweldig en stond ik op 3 april in Winterberg en Willingen op de piste.’’

Carnas on Tour

Het is zover: Schmitten gaat morgen open!!!

“Dear Schmitten-friends!
The time has come - tomorrow we start the winter operation!
Following facilities start the operation on Friday, November 27th, 2015: trassXpress, Breiteckbahn & Kapellenbahn.
Further facilities start the operation on Saturday, November 28 , 2015: Areitbahn I, Areitbahn II, Glocknerbahn & Hirschkogelbahn. Depending on the snow conditions further facilities start their operation.”

Haus Gassner in Niedernsill

Okee. Heb je toevallig een foto vanuit Saalbach? Ben er erg benieuwd naar, omdat ik over 23 dagen daar ben :)

Svennoo op 25 nov 2015 16:20

Saalbach Hinterglemm dat gaat goed komen daar is gisteren en vandaag weer een hoop sneeuw bij gekomen.

null

En ook Zell am See is aardig wit geworden.

null

Plaats een reactie