Sneeuwzekerheid reis annuleren of niet .. Graag advies !

Beste mede wintersporters,

Plaats van bestemming : Puy Saint Vincent

Mijn compagnons en ik hebben een snowboard reis gepland voor aankomende kerst vakantie, data 18 tn 27 december.
Sinds een paar dagen volg ik het weerbericht en kijk regelmatig op de live webcams.
tot onze grote spijt ziet het er uit alsof er na lange bij niet genoeg sneeuw ligt en ook niet wanneer dat gaat komen…

mijn vraag aan jullie,
zijn er mensen die er al eens geweest zijn rond de kerst of die ook plannen hebben om te gaan, en die mij kunnen vertellen of ik beter onze reis kan annuleren of geduldig moet afwachten… we willen natuurlijk niet aankomen op een groene piste …

Alvast vriendelijke bedankt !

Groeten TeamGier.

Welke plaats? Dat zou helpen…
Maar evengoed is het nu wat vroeg om er iets over te kunnen zeggen

Waar ga je precies heen? Is handig om te weten…

En dan nog iets: 18 december is over vier weken. De webcams die je nu ziet zeggen nog helemaal niks over de sneeuwcondities van de kerstvakantie. Sterker nog: het is heel normaal dat in een skigebied op 26 november nog geen sneeuw ligt en in de kerstvakantie gewoon alles open is. Dit is een beetje afhankelijk van het gebied waar je heen gaat, maar voor bijvoorbeeld de Dolomieten in Italië, of de Kitzbühler Alpen zou ik me vandaag geen zorgen maken over een vakantie die plaatsvindt ruim verder dan de zekere termijn van weersvoorspellingen.

Waar ga je precies heen? Is handig om te weten…

En dan nog iets: 18 december is over vier weken. De webcams die je nu ziet zeggen nog helemaal niks over de sneeuwcondities van de kerstvakantie. Sterker nog: het is heel normaal dat in een skigebied op 26 november nog geen sneeuw ligt en in de kerstvakantie gewoon alles open is. Dit is een beetje afhankelijk van het gebied waar je heen gaat, maar voor bijvoorbeeld de Dolomieten in Italië, of de Kitzbühler Alpen zou ik me vandaag geen zorgen maken over een vakantie die plaatsvindt ruim verder dan de zekere termijn van weersvoorspellingen.

GiGi op 26 nov 2015 20:06

Sorry, we gaan naar Puy Saint Vincent

alvast bedankt ! gr TG.

Welke plaats? Dat zou helpen…
Maar evengoed is het nu wat vroeg om er iets over te kunnen zeggen

Hessel op 26 nov 2015 20:05

Sorry, we gaan naar Puy Saint Vincent

bedankt voor de snelle reactie

gr TG

@Rogier? Dat is (letterlijk) jouw achtertuin…

Of ik er al wel eens geweest ben? Het is mijn thuisgebiedje. Vaak zijn de condities fenomenaal in de kerstvakantie. Ik heb sinds ik hier woon nog maar een slechte eerste vakantieweek gehad met kerst en dat was vorig jaar. De andere jaren lag er altijd meer dan genoeg, en waren de condities heel vaak geweldig!
En @GiGi kan geloof ik nog wel navertellen hoe ‘opeens’ de condities goed kunnen zijn hier in de buurt.

Maar dan nu de weersverwachting. Het ziet er nu beter uit in de noordalpen, maar er is geen zinnig woord over te zeggen hoe het er bij kerst bijligt wie weet valt er in de tussentijd meters sneeuw. En dat kan prima. We hebben nog bijna een maand, en in een maand kan heel veel gebeuren. Vergeet niet de noordalpen hebben maar een echte en een kleinere dump extra gehad. Mijn familie komt die week ook hier. Ik maak me nog geen zorgen. Dat zeggende als je je echt zorgen maakt om sneeuwzekerheid is februari gewoon een veel betere maand. Trouwens de hoeveelheid sneeuw die hier nu ligt is maar ‘ietsjes’ onder het normaal volgens Meteo France

Dus om eerlijk te zijn, er is gewoon helemaal niets, maar dan ook helemaal niets over te zeggen. Tot wanneer kun je annuleren?

Click. Click. Peace

Of ik er al wel eens geweest ben? Het is mijn thuisgebiedje. Vaak zijn de condities fenomenaal in de kerstvakantie. Ik heb sinds ik hier woon nog maar een slechte eerste vakantieweek gehad met kerst en dat was vorig jaar. De andere jaren lag er altijd meer dan genoeg, en waren de condities heel vaak geweldig!
En @GiGi kan geloof ik nog wel navertellen hoe ‘opeens’ de condities goed kunnen zijn hier in de buurt.

Maar dan nu de weersverwachting. Het ziet er nu beter uit in de noordalpen, maar er is geen zinnig woord over te zeggen hoe het er bij kerst bijligt wie weet valt er in de tussentijd meters sneeuw. En dat kan prima. We hebben nog bijna een maand, en in een maand kan heel veel gebeuren. Vergeet niet de noordalpen hebben maar een echte en een kleinere dump extra gehad. Mijn familie komt die week ook hier. Ik maak me nog geen zorgen. Dat zeggende als je je echt zorgen maakt om sneeuwzekerheid is februari gewoon een veel betere maand. Trouwens de hoeveelheid sneeuw die hier nu ligt is maar ‘ietsjes’ onder het normaal volgens Meteo France

Dus om eerlijk te zijn, er is gewoon helemaal niets, maar dan ook helemaal niets over te zeggen. Tot wanneer kun je annuleren?

Rogier op 26 nov 2015 20:40

Bedankt voor je reactie,

Doet ons goed om er zulke positieve dingen over te horen,
hopen dat het over 3 a 4 weken zo mooi is als je verteld. daar ga ik maar van uit !
Tot wanneer we kunnen annuleren durf ik even niet te zeggen. moet ik na vragen.
We zitten vast aan de vakantie periode helaas… anders kwam ik zeker later, ergens eind januari.

Ik ga het weerbericht en de webcams in ieder geval de komenden tijd goed in de gaten houden haha

Vriendelijke groet,
TG.

Dat is koffiedik kijken @Wintergast.

❄️

4 Weken van te voren annuleren gaat meestal geldt kosten…

Rob

Als je sneeuwzeker wil aan het begin van het seizoen, kun je de volgende keer beter later/niet boeken. Want dat er eind november op de meeste plekken nog niets over te zeggen is, lijkt me heel gebruikelijk.

@teamgier Het ziet er heel erg slecht uit…

Click. Click. Peace

@teamgier je vraagt advies.
Volg het beste advies op dat iemand je kan geven. Namelijk van iemand die er woont.
Ga in Februari veel leuker.
Beter wat annuleringskosten betalen dan eindeloos lopen ergeren.
En ga 18-23 December even naar een gletsjer in Oostenrijk.
Veel plezier.

@rogier Bedankt voor reactie,
Heb de afgelopen tijd de webcams en de weerberichten in de gaten gehouden en het ziet er inderdaad erg slecht uit… helaas. Misschien dat we de reis annuleren.

Ik lees op meerdere websites dat gletsjers het meest sneeuw zeker zijn rond de kerst,
Heb je misschien advies over wat bijvoorbeeld een goede locatie is om heen te gaan dat we zeker weten er een goede week van kunnen maken met voldoende sneeuw ( Oostenrijk is eventueel ook een optie, max reis tijd 15 uur.)

Alvast vriendelijke bedankt,
Gr TG.

Espace Killy ligt er prima bij! Ben net teug van een short vakantie en kan niks anders zeggen dat de condities zeer goed zijn voor de tijd van het jaar, zeker hoger op!

"respect the mountains"

wat @thyz zegt. Espace killy, Val Tho etc liggen er prima bij. En anders alle gletsjergebieden in Oostenrijk, en wat te denken van ongeveer heel noord Zwitserland, ietsjes duurder maar daar zijn de condities nu top!

Click. Click. Peace

@teamtijger eh… @teamgier neem de regie in handen en ga vandaag nog annuleren anders kost het nog meer geld.

Bedankt voor jullie reactie en mee denken ! @Hooykaas , @Rogier , @Thyz , @Lawine en ieder ander hier
We zijn nu aan het kijken voor een week naar Espace Killy, Ik hoor je zeggen dat de condities goed zijn en dat is toch wel erg belangrijk !

Het annuleren zal moeilijk worden maar de mail is de deur al uit… en anders is het niet anders.
Ik houd jullie op de hoogte :D

Gr TG.

en wat te denken van ongeveer heel noord Zwitserland, ietsjes duurder maar daar zijn de condities nu top!

Rogier op 8 dec 2015 08:33

En waarschijnlijk een stuk rustiger… :)

Plaats een reactie