1e snowboardles(-sen), rolbaan of sneeuw?

Mijn zonen hadden dainese short evo

null

Maar nu hebben we TSG pants en vests
null

null

Beide met shock schuim, lekker zacht bij gewoon gebruik en wordt hard bij impact.

En on-topic, wij hebben allemaal les gehad op een rollerbaan, goed geschikt om de basis te leren maar het echte snowboarden moet toch echt in de sneeuw. Rollerbaan straft gelijk elk foutje af maar de verschillende omstandigheden op en naast de piste kun ne daar natuurlijk niet leren.

*bericht bewerkt door Easyrider op 27 sep 2016 12:18

ik ga op zoek, thx! Vanwaar de overstap?

Omdat we spine vesten zochten en m’n zonen uit hun broek waren gegroeid. Toen maar alles tegelijk nieuw gekocht. Gekozen voor deze omdat ze soortgelijke technologie hebben als POC maar dan goedkoper. Bevallen overigens erg goed.

Zo, weer bijna tijd voor les 3!

En hoe ging het?

Ik vandaag ook weer het eerste lesje van dit seizoen gedaan. Bij een nieuw baan deze keer een ging erg lekker. Had weinig tijd nodig om weer te wennen.

Het ging lekker! Balk is steeds minder nodig, stabiliteit begint te komen en daardoor kan je ook wat relaxter staan, wat het boarden zeer ten goede komt. Ben zeer tevreden over de vorderingen!! Ook nog even de kniebeschermers goed kunnen uitproberen, die werken prima ;)
Mooi dat het bij jou ook goed ging, dat snel wennen herken ik wel van het skiën op een baan. Scheelt wel als het niet al te lang geleden is, dan heb je niet de tijd gehad om al teveel te gaan smokkelen. Weer even netjes doen en het gaat zo weer. Ga je een cursus doen of af en toe een lesje om weer op gang te komen?

*bericht bewerkt door Userd op 02 okt 2016 10:12

Geen les 4 vandaag, vriendin enorm verkouden en zonder lucht gaat het ook zo lastig. Volgende week dan maar weer in het zweet werken ;)

Met name weer wat lessen nemen om de bovenbenen lekker te trainen. Vind het vooral ook leuk en een beetje meer techniek kan nooit kwaad.

Waarom ga je niet even met dit weer naar een dichtstbijzijnde borstelbaan.
Om het verschil te ervaren.en om te kijken of je ook daar het Board-Gevoel hebt.
Kan je een filmpje van jezelf voor ons produceren zodat we kunnen zien wat er allemaal gebeurd op de rollerbaan.

Er is blijkbaar een causaal verband tussen de verkoudheid van je vriendin en het niet volgen van jou snowboard lessen.

Gisteren de laatste les van deze cursus gehad, nu binnenkort naar Landgraaf met de club om eens te kijken hoe het in de sneeuw gaat. Wat ons betreft is een rollerbaan absoluut een aanrader, het is intensief en zeker niet makkelijk maar wij hadden iedere keer het idee dat we lekker bezig geweest waren en merkbaar stappen aan het maken waren.
Hoe nu verder? Eerst maar eens naar Landgraaf dus en ik denk dat de rollenbaanlessen ook wel in eoa vorm gevolgd blijven worden. Afhankelijk van hoe de sneeuw gaat, straks in IT ook nog een lesje prive en dan vooral zelf oefenen.

*bericht bewerkt door Userd op 06 nov 2016 10:44

Mezelf maar eens beloond met onderstaande schoenen en daar meteen de laatste les op gedaan, scheelt een stukje met huurschoenen ;) Yep, het is een damesschoen, kennelijk voelen mijn kleine poezelige voetjes zich daar het beste in thuis want deze zaten toch het lekkerst na heel wat verschillende exemplaren en merken gepast te hebben.

null

Gisteren was het dan zover, Landgraaf op het programma. In een woord, het ging helemaal geweldig! Sneeuw en wat meer ruimte is zoveel makkelijker dan op een band maar alles wat je geleerd hebt, komt zeker tot zijn recht. Pistes waren op het einde behoorlijk ijzig en hobbelig geworden en ik had verwacht dat dat misschien nog wel eens een puntje zou kunnen worden, veel vlakker dan zo’n band vind je het niet, maar geen centje pijn. Uitstappen uit de lift is even een kunstje maar gaat best, pistes links en gedaan en een topavond gehad. Vol vertrouwen op naar Italië over een paar weekjes :D
Kortom, leren boarden op een band stoomt je zeker zover klaar dat je zelfstandig veilig en fatsoenlijk beneden kan komen. Wat mij betreft, zeker aan te raden!

Tja, konden het niet laten en zijn gisterenavond toch nog even een paar uurtjes naar Landgraaf geweest. Boarden gaat nu echt wel lekker, het zelfvertrouwen wordt groter waardoor je wat meer durft, wat het boarden dan weer makkelijker maakt. Beetje meer snelheid, beetje verder hangen, beetje soepeler staan, geeft allemaal een enorme kick!

ben benieuwd of het het skiën gaat verdringen :D

@Userd leuk he, nieuwe dingen leren ;-)

Click. Click. Peace

@Userd leuk he, nieuwe dingen leren ;-)

Rogier op 12 dec 2016 16:36

Valt het op?! ;)
Maar je hebt helemaal gelijk, het verrast me alleen wel een beetje. Dacht dat van die 2 mogelijkheden skiën toch echt meer mijn ding zou zijn (blijven) maar boarden bevalt op een of andere manier gewoon heel erg goed.

Ik heb nieuws voor je @Userd
Boarden gaat op den duur niet het skiën vervangen.
Ik kom juist veel mensen tegen die toch weer gaan skiën.

Ik zet er over 5 jaar een fles gluhwein op.

@Hooykaas ik heb na 5 jaar geskied te hebben de overstap naar het boarden gemaakt, en ik heb eigenlijk geen moment terug verlangt naar de skies. Snowboarden geeft mij meer uitdaging en vrijheid. Het punt waarom veel mensen terug pakken naar de skies is dat om de een of andere vage reden mensen veel minder snowboardles nemen dan skieles. Zodra ze de basis onder de knie hebben stoppen ze, terwijl ze op de skies nog vele jaren les nemen. En juist met een goede techniek is boarden zo verschrikkelijk gaaf en uitdagend…

Born to Ride

@Matthias123
Daar zit inderdaad wat in!
Goed om te weten ?

@Hooykaas, @Matthias123, ik bedoelde mijn (ons) eigen skiën.

@Matthias123
Nog even een vraagje.

Met skiën kan je makkelijk 25 jaar les hebben en steeds weer nieuwe dingen leren/ verbeteren.
Is dat met boarden ook zo?

@Hooykaas ik board nu een jaar of 14 en leer nog steeds bij… Je kan gewoon nog makkelijker veel verschillende soorten terrein aan met een goed allmountainboard. Je knalt zo van een snaarstrakke piste de poeder in… Ik denk zelfs dat je nog langer door kan leren op een board dan op skies omdat ik boarden persoonlijk lastiger vindt dan skiën.

Born to Ride

Ik ben 20+jr overgestapt van de lange latten naar de snowboard, alleen in nov 99 nog even op de skies geweest maar verder niet. Ik denk wel dat ik over enkele jaren weer een keer ga skiën, maar dan meer voor erbij. Ik zal het snowboarden nooit meer loslaten, kijk er elke winter weer naar uit om de sneeuw in te gaan om te kunnen gaan boarden

Een leuke discussie in dit topic! Complimenten voor het verslag van je lessen @Userd.

Het staat al een tijdje op de planning om mijn vriendin te leren snowboarden. Dankzij jouw verhaal gaan we denk ik toch beginnen op de rollerbaan. We wonen in Eindhoven, dus Skifit is lekker dichtbij :)

Een leuke discussie in dit topic! Complimenten voor het verslag van je lessen @Userd.

Het staat al een tijdje op de planning om mijn vriendin te leren snowboarden. Dankzij jouw verhaal gaan we denk ik toch beginnen op de rollerbaan. We wonen in Eindhoven, dus Skifit is lekker dichtbij :)

ThomJ op 13 dec 2016 13:54

Graag gedaan en leuk dat je enthousiast geworden bent! Je kan iig eens een proeflesje nemen, Bart en Zoë zijn fijne leraren. Houd wel in gedachten dat de eerste paar lessen echt wel werken is maar het loont, echt waar ;)

@Userd, bedankt voor de tip. Ik wilde inderdaad voor binnenkort een proefles regelen. Ik ben benieuwd hoe ze het oppakt.

@ThomJ, succes en laat weten hoe het gegaan is!

Ik heb nieuws voor je @Userd
Boarden gaat op den duur niet het skiën vervangen.
Ik kom juist veel mensen tegen die toch weer gaan skiën.

Ik zet er over 5 jaar een fles gluhwein op.

Hooykaas op 12 dec 2016 18:18

?

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Zo, kleine update uit de echte sneeuw; ook daar is het mogelijk om te boarden! :) Vanmorgen boards gehuurd en vol verwachting naar boven, op naar de gisteren op ski’s bekeken blauwe pistes. Boarden gaat goed, natuurlijk komt er iets meer bij kijken dan band of baan maar rustig aan en je komt eigenlijk best al heel netjes naar beneden. Aan het einde van de middag wel moe maar zeer voldaan!

*bericht bewerkt door Userd op 09 jan 2017 18:17

Plaats een reactie