Stevenentijs.be iemand mee bekend?

Mijn vrouw heeft een jas gevonden op http://www.stevenentijs.be
Nu is de prijs zeg maar “to good to be true”
Is er hier iemand bekend met deze “webshop”?
Ik kan er namelijk niks over vinden

Disturbing the peace since 1975

Je weet het he: als iets te mooi om waar te zijn is, is het vaak te mooi om waar te zijn.

Maar goed aan de andere kant is het ook zo dat uitzonderingen de regel bevestigen

succes

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Heb zelf net even gekeken…denk te mooi om waar te zijn. De Bogner fire & ice jas die overal 499 euro kost, bieden hun aan voor 126 euro. Heb wel een paar hele mooie jassen voorbij zien komen

Hoi Hubert,

Ik heb even gekeken naar de link, maar ik vertrouw deze website voor geen meter. Er staat bij contact alleen een verzendformulier, nergens een nummer, klantenservice, adres, etc. de verzend- en retourvoorwaarden zijn ook beknopt. Zo omschreven dat je kunt fluiten naar je centen ''als het product niet leverbaar is".

Via http://www.dnsbelgium.be/whois/result?2 heb ik even gekeken wie de eigenaar is, deze blijkt in Frankrijk te wonen. Op zich kan dat natuurlijk prima. Verder is de site sinds 09 november 2015 in de lucht en als je zoekt op stevenentijs kom je nergens iets tegen over de site, behalve twee jongens die de site voorheen in beheer hadden en er iets totaal anders bestond. Deze jongens zijn totaal andere personen dan de “Judith Judith” op wiens naam de site staat. De laatste twitterberichten stammen uit october 2012 en gaan over de jongens zelf, niets over deze webwinkel.

De privacypagina http://www.stevenentijs.be/privacy.html rammelt natuurlijk helemaal aan alle kanten, lees deze zin: “Hij gebruikte vertrouwelijk door het personeel en alle transacties dat u deze pagina zult aantrekken verzameld” jaja…

Ik wil niemands bedrijfje afkraken en mocht de eigenaar zich op het forum bevinden hoor ik natuurlijk graag van hem/haar. Ik heb zelf geen behoefte om verder contact op te gaan nemen met deze mevrouw via het ook nogal dubieuze emailadres customerservice.1.8.87@gmail.com.

Maar naar mijn mening: Te mooi om waar te zijn en in dit geval niet de bietenbrug opgaan ;)

enne edit: qua lay-out stamt deze website natuurlijk ook uit de prehistorie heh, dat zegt meestal ook wel wat ;)

Precies wat @Erik2013 zegt.
Niet op gokken!

Ik zeg: wegrennen nu het nog kan

Stevenentijs lijkt een parodie op Fire&ice, maar dat kan toeval zijn.

Waarschijnlijk gaat het hier om Chinese namaak. Wil niet zeggen dat het slecht is, maar verwacht geen origineel spul dus mocht je er bestellen.

Qua site ziet het er verder wel netjes uit, maar er bestellen zou ik niet doen. Te schimmig.

Dank jullie wel.
@Erik, dat waren precies mijn zorgen, maar omdat hun namen wel redelijk bekend schijnen te zijn in België dacht ik, ik vraag het toch even na ;-)

Disturbing the peace since 1975

Trap er niet in!! Ik ben dus zo dom geweest om dat wel te doen! Te schrijven ten eerste teveel geld af van je rekening en ten tweede komt er(veel te laat) wel een product, maar totaal iets anders!!!
Er is dus ook geen adres waar je het naar kan retourneren…

als mensen de homeknop letterlijk vertalen met ‘huis’ weet je hoe laat het is… En wat @Erik2013 zegt…

Uit de privacy verklaring Wij nemen privacy . We zullen lubwymóg controle gebruiken voor alle betekent dat de informatie verzameld in overeenstemming met de wet en in overeenstemming met de wet op de gegevensbescherming van 1998 .
lubwymóg --> hebben ze vergeten te vertalen. Is volgens mij Pools

marjo 1 februari

beste stevenentijs.
heb jullie op jullie site 3 berichtjes gestuurd over een jas die ik bij jullie besteld heb.
Echter de jas is van het verkeerde merk.
nu wil ik hem graag terugsturen maar kan geen retouradres vinden
graag een reactie van jullie?

@22081963 ben bang dat je er helaas bent ingestonken, is gewoon oplichting die site.

Als je maar éven de moeite neemt door de site te bladeren dan zie je, los van het ontbreken van een of ander keurmerk, dat er weinig van klopt. Jammer dat mensen achter zo’n site (Steven en tijs inmiddels al lang niet meer) nog zó makkelijk hun geld kunnen ‘verdienen’.

Laat zoiets een goed les zijn.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Nou 3 weken na mijn bestelling bij Stevenentijs kreeg ik de jas binnen wil de jas nu terugsturen, inderdaad nergens een retouradres te vinden! 3 mailtjes verstuurd. Net met de credit card organisatie gebeld, die adviseren om een betwisting aan te vragen…
Bestel dus nooit op deze site!!!

Ik heb wel eens in een duister verleden Timberlands gekocht op een precies zo uitziende site. Dolblij dat ik ze gevonden had en dus overhaast besteld.
Ik was heel blij toen ik een track en trace toegestuurd kreeg van een pakketje dat onderweg was…vanuit china…
na twee weken kwam het pakket dan eindelijk binnen, 1 paar Timberlands maat 45 … verpakt in een envelop met bubbeltjes plastic en een Rayban zonnebril van de kwaliteit papiermache, geen schoenen dus.
dus…
NIET DOEN !!

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Tips:

  • Aangifte doen bij de politie
  • De bank bellen
  • Overal foto’s van maken

De bank geeft je advies…je kunt je geld in ieder geval terugkrijgen

Succes!

Als je maar éven de moeite neemt door de site te bladeren dan zie je, los van het ontbreken van een of ander keurmerk, dat er weinig van klopt. Jammer dat mensen achter zo’n site (Steven en tijs inmiddels al lang niet meer) nog zó makkelijk hun geld kunnen ‘verdienen’.

Laat zoiets een goed les zijn.

Sneeuwbaard op 1 feb 2016 21:44

Helaas zegt zo’n keurmerk niets @sneeuwbaard, Dit keurmerk geeft enkel aan of je bereid bent duizenden euro’s per jaar uit te geven aan een plaatje op je site. De controle van bijvoorbeeld Winkelwaarborg is niet bestaand en reactief, na zoveel klachten komen ze pas in actie…

@ laatste reageerder, op zich niet heel handig om toch iets te bestellen op zo’n site terwijl de adviezen al twijfelend tot negatief waren… Gelukkig gekocht met je Creditcard, je kunt hen sowieso laten vergoeden. 180 zonder vragen geloof ik, maar ik denk niet dat ze dit zomaar zullen geven. Het is bij dit soort klantenservice altijd belangrijk dat je je niet laat wegsturen met “onderzoek gestart” “verder bekijken” “komen er op terug”… Eerst vergoeden, dan uitzoeken, anders zit er geen incentive in voor ICS of Visa om er werk van te maken, het is immers jouw geld…

Helaas zegt zo’n keurmerk niets @sneeuwbaard, Dit keurmerk geeft enkel aan of je bereid bent duizenden euro’s per jaar uit te geven aan een plaatje op je site. De controle van bijvoorbeeld Winkelwaarborg is niet bestaand en reactief, na zoveel klachten komen ze pas in actie…

Nou bagatelliseer je een keurmerk wel heel erg makkelijk. Een betrouwbare site laat z’n positieve sporen achter op internet en doet er veel aan om toch die keurmerken te verdienen/kopen. Het grote boze internet is niet zo slecht als jij nu wilt voorstellen.
Vaak is een directe link naar een betrouwbare reviewsite op de frontpage ook een goede indicatie. Van dit alles is niets aanwezig en wat mij betreft is dit zelfs een halfbakken manier om mensen op te lichten. Blijkbaar doet het zien van een koopje erg rare dingen met het gezonde verstand…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Helaas zegt zo’n keurmerk niets @sneeuwbaard, Dit keurmerk geeft enkel aan of je bereid bent duizenden euro’s per jaar uit te geven aan een plaatje op je site. De controle van bijvoorbeeld Winkelwaarborg is niet bestaand en reactief, na zoveel klachten komen ze pas in actie…

Nou bagatelliseer je een keurmerk wel heel erg makkelijk. Een betrouwbare site laat z’n positieve sporen achter op internet en doet er veel aan om toch die keurmerken te verdienen/kopen. Het grote boze internet is niet zo slecht als jij nu wilt voorstellen.
Vaak is een directe link naar een betrouwbare reviewsite op de frontpage ook een goede indicatie. Van dit alles is niets aanwezig en wat mij betreft is dit zelfs een halfbakken manier om mensen op te lichten. Blijkbaar doet het zien van een koopje erg rare dingen met het gezonde verstand…

Sneeuwbaard op 10 feb 2016 14:51

Heb voor een bedrijf gewerkt met een webshop en heb daarom ingezien wat de voorwaarden zijn voor het verkrijgen van een keurmerk. Je moet voldoen aan bepaalde algemene voorwaarden(waar overtreding niet bestraft wordt…) met betrekking tot garantie en leveringszekerheid en een jaarlijkse fee betalen. Beoordeling of voldaan wordt aan deze voorwaarden geschied volgens het “piep-Systeem”, bij X negatieve responses/klachten, wordt er gekeken hoe het bedrijf functioneert. Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is. Reviewsites is ook vaak windhandel want mensen die negatieve ervaringen hebben zijn over het algemeen bereidzamer om hun ervaring te delen(wetenschappelijk onderzocht…).

Een keurmerk is vaak niet meer dan een marketing tool om te onderscheiden, zie bv “gezonde keuze”(enkel Unilever…) label.

Ik controleer bij onbekende websites altijd even de adressen op google maps en gooi het door google heen. Dan kom je vaak wel op betrouwbare merken/sites terecht.

Zolang een keurmerk zorgt voor meer klanten, is het vreemd dat een bedrijf zoiets niet zou willen voeren. Hoe zo’n bedrijf aan zo’n keurmerk komt en wat zo’n keurmerk inhoudt, is in dit geval niet interessant. Elke betrouwbare webshop die ik bezoek heeft een keurmerk, al is het maar om klanten een (volgens jou vals) gevoel van vertrouwen te geven.

Het voeren van een keurmerk hoeft niet per definitie te betekenen dat een site betrouwbaar is. Het NIET voeren van een keurmerk oid. is in mijn optiek wel per definitie een indicatie van een onbetrouwbare site.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7
When life gets too complicated.... SKI

http://www.radartv.nl/uitzending/archief/detail/aflevering/0…

Dus… :-)

Alex op 10 feb 2016 16:02

Ook dit zegt wat over het wél hebben van een (al dan niet betrouwbaar) keurmerk, niet over het ontbreken ervan. Ergo, had de site wél een keurmerk gehad, had dat niet hoeven betekenen dat de site dan beter te vertrouwen is. Het maakt een site die niet eens de moeite neemt om zo’n (flut)keurmerk te halen/kopen, wél minder betrouwbaar. Een wezenlijk verschil, dat misschien niet door iedereen gezien wordt. :)

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

zoals @sneeuwbaard ook al aanhaald hoeft een website niet per se betrouwbaar te zijn als deze een “keurmerk” heeft. Maar zegt het wel iets over als deze de moeite doen om er eentje te halen.

Als je verder naar de genoemde site kijkt beginnen bij mij al genoeg alarmbellen te rinkelen. Halve vertaling, pools?, engels en nederlands allemaal door elkaar. Van wat vertaald is is er nog geen fatsoenlijke nederlandse zin te vinden.

Iets anders wat opvalt is dat er een kopje vorige bestelling staat met plaatsnamen erbij. Een goede normale webshop zou zoiets nooit op hun website zetten. Misschien wel zoiets als “wat andere klanten ook kochten” om het voorbeeld van bol.com maar even te pakken.

Al met al genoeg reden om bij deze site dus niet iets te gaan bestellen.

Plaats een reactie