Eetgelegenheden L3V (Val Thorens)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Les Trois Vallées

Hallo allemaal,

In week 2 ga ik met een groep vrienden (studenten) naar Val Thorens met passen voor het hele gebied.

Omdat eten en drinken op de piste soms nogal duur kan uitvallen hoop ik dat jullie tips kunnen geven voor meer betaalbare hutten voor een lekker hapje of drankje (!) in de richting van Val Thorens. Natuurlijk zullen we ook gewoon lekker lunch pakken in de rugzak om kosten te sparen :)

Chez Alfred op de grens van Les Menuires en VT. Lastig te vinden maar als je op de skikaart kijkt dan zitten ze onder het begin van de Montaulever sleeplift.

Een van de meest authentieke, rommelige, betaalbare en vriendelijke tenten. Vergeet niet er een fles Fischer bier bij te bestellen!

Net onder het tussenstation van de Rhodoslift in Meribel zit een Engels restaurant / pubje.
Rechts van de piste als je naar beneden skiet. Daar kun je onder andere heerlijke noodles krijgen. En heel gezellige lui.

Xx10

Alles op de piste in valthorens is aan de prijs, maar als je idd naar andere delen gaat is het goed te doen. Het restaurant onder aan de morraine piste in valtho (als voorbeeld) met het licht gevende rode mes en vork in de avond is chocolademelk een goede 5euro p/s.
Als je naar saint martin skied heb je op een gegeven moment boven saint martin een restaurant, altijd lekker rustig, zon, warm, en erg goed eten voor normalere prijzen.

Veel plezier alvast!!

Bouc Blanc onderweg naar La Tania met een super groot terras en zeer democratische prijzen.
Le Corbeleys onderweg naar Saint-Martin-de-Belleville , super gezellig en heel lekker!

Les menuires beneden is goed te doen. Evenals de wokski bij het vork en mes dat hierboven omschreven wordt (naast 360 bar).
2 oefs ofzoiets als je de boismint lift in valtho pakt geeft ook een snack gedeelte buiten waar een warme hap nog betaalbaar is.

Work less || Board more

La Ferme de Reberty in Les Menuires is ook aan te raden. Ligt direct aan de Boyes-piste en heeft veel keus in gerechten en prijs.

Ga naar restaurant La Loy, deze ligt aan de afdaling naar St. Martin de Belleville. Heerlijke dagschotel, en niet duur. Wel een klein beetje uit de richting, maar dan lijkt me geen probleem.

De meeste restaurants in Frankrijk (ook in de skigebieden) hebben aantrekkelijk geprijsde lunchmenu’s. Ik geloof dat dat het gevolg is van een of andere overheidsmaatregel om iedereen in de gelegenheid te stellen fatsoenlijk te lunchen. Ik geloof dat de lunch binnen het budget van een soort lunchbon van de baas moet passen.

In de skigebieden wordt dat vaak vertaald in een Menu Skieur. Geen schnitzel, worst en frietjes of goulashsoep, maar een vaak zeer acceptabele driegangenmaaltijd voor rond de twee tientjes, soms net iets erboven, vaak ook inclusief een drankje.

In Courchevel heb je Hotel Courcheneige, van de berg af gezien net voorbij het vliegveld links (niet daar bij het vliegveld rechts, die is veel te duur). Daar heb je een uitgebreid voorgerechtenbuffet met alles wat je je kunt wensen, een hoofdgerecht naar keuze (vaak pasta of zoiets) en dan weer een dessertbuffet waar je je vingers bij aflikt. Volgens mij rond de E 27,50, inclusief een glas wijn, bier of fris. En genepi van de zaak na.

In Méribel of M-Mottaret heb ik eens een menu Skieur gehad, wat voor E 20 drie uitstekende gangen bood, voorgerecht, entrecote/frites en huisgemaakte chocoladetaart.

Je bent voor zo’n menuutje wel aangewezen op de reguliere restaurants, niet op de zelfbedieningsterrassen boven op berg; maar alle plaatsen in L3V en bijna alle restaurants in die plaatsen liggen toch aan een piste, dus dat maakt niet uit.

De prijzen in VT vallen overigens best mee, maar je moet wel uitkijken waar je gaat zitten. Het ene terras kan veel duurder zijn dan het terras ernaast. Ik heb eigenlijk de laatste jaren in de skigebieden, maar ook elders in Frankrijk niet -meer- de ervaring dat consumpties (veel) duurder zijn dan in Nederland. (Daarbij heb ik het dan niet over het uitgaansleven 's avonds.)

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

In Courchevel heb je Hotel Courcheneige, van de berg af gezien net voorbij het vliegveld links (niet daar bij het vliegveld rechts, die is veel te duur).

Ja, bij dat restaurant rechts zij wij een keer beland. Dat werd afrekenen met de creditcard zo duur als dat uitviel!

Winter is coming

Een geheim tip is een kleine take away links van het dalstation van de Tougnete gondel als je op het centrale plein staat in Meribel. Als je van de blauwe Lievre piste komt ga je voor het dalstation van de Tougnete rechts onder de gondel door en ski je zo tegen de take away aan. Ze hebben een klein terrasje waar je kunt eten. Kwaliteit is erg goed met diverse panini’s, friet, burgers etc. Je moet ongeveer rekenen op ongeveer € 10,- voor een burger, wat friet en een flesje fris.

Een andere aanrader zit in La Tania. Neem de blauwe Folyeres piste tot in La Tania. De piste neemt bij het binnenkomen van La Tania een bocht naar rechts en gaat onder een loopbrug door. Vlak voor de loopbrug ligt aan de linkerkant op de piste een restaurant met een groot terras. Het terras is afgeschermd met sneeuwwallen. Ook hier is de kwaliteit goed en kun je naast panini’s, friet en burgers ook pizza’s en kleine pasta gerechten krijgen. Ze hebben speciale aanbiedingen voor gerechten incl. een flesje fris voor rond de € 12,-

https://www.mountvacationmedia.com/r/9272/w/2/o
Terras zit net voorbij de bollen van de skischool rechts op de foto.

Ff de naam kwijt maar langs de Boulvard Cumin van VT naar LM zit op 2/3 van de piste een tentje aan de linker kant. Dat is echt lekker eten voor een heel schappelijke prijs. Bij een zonnige dag zit je daar heel prima. Na Chez Alfred mijn voorkeur.

Hier zitten een aantal leuke tips tussen! Ik vertrek morgen dus ik ga zeker eens kijken bij de bovenstaande tips!
Als iemand nog wat tips heeft hoor ik het graag.

Natuurlijk zal ik mijn tips ook hier plaatsen ! ;)

Allemaal leuke tips! Enkel heb ik aan vele niet veel want ik ga eind April (laatste openingsweek L3V) en dan ben je beperkt tot VT waar alles open is, maar in Meribel en Les Menuires waren er vorig jaar toch al enkele niet meer open of enkel nog drank ter beschikking.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Deze tip is niet meer van toepassing op de oorspronkelijke vraagsteller, maar wel nuttig voor iedereen die nog richting L3V gaat.

Chez Alfred op de grens van Les Menuires en VT. Lastig te vinden maar als je op de skikaart kijkt dan zitten ze onder het begin van de Montaulever sleeplift.

Een van de meest authentieke, rommelige, betaalbare en vriendelijke tenten. Vergeet niet er een fles Fischer bier bij te bestellen!

SPAM op 2 jan 2016 15:46

Chez Alfred is een topper qua vriendelijkheid en prijs. Het restaurant, dat wordt gerund door een gezellig ouder echtpaar, is niet zo moeilijk te vinden. Vanaf het middenstation van de Bruyeres-lift een beetje links aanhouden. Langs de Montaulever sleeplift skiën en bij het begin van deze sleeplift scherp rechtsaf. Dan kom je vanzelf langs Chez Alfred.
De service van Chez Alfred ging dit jaar zo ver, dat we met een groep van 10 man, de koffie niet eens direct hoefden af te rekenen nadat we hadden aangegeven dat we ook de lunch daar wilden gebruiken. Betalen voor de koffie kwam wel bij afrekenen van de lunch. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Een ander redelijk geprijsde plek is het restaurant van Hotel l’Ours Blanc in Reberty 2000. Het ziet er allemaal wat luxer uit, maar de prijzen vallen mee en het eten is goed. Je vindt 'Ours Blanc onder de Doron lift. Vanaf het eindstation onder deze lift skiën en een beetje links aanhouden. Borden markeren het pad naar het hotel.

Plaats een reactie