Goedkoopste dorp

Dit onderwerp gaat over de bestemming SkiWelt Wilder Kaiser - Brixental

Allen,

Wat is een van de goedkopere dorpen in dit gebied om een midweek te boarden/skieen?

Ligt helemaal aan wat je wilt. Wil je een luxe appartement voor een redelijke prijs of wil je een een ‘‘krot’’? Dichtbij de piste en/of après-ski of wil je hoger op de berg? Nog een voorkeur voor bepaalde dorpen?

Carnas on Tour

We hoeven geen 5 sterren luxe te hebben, maar er moet ook geen schimmel aan de muren zitten als je begrijpt wat ik bedoel. Dichtbij de piste is natuurlijk altijd een pre.

In bijv soll zit niets echt dichtbij de piste en moeten zeker skiërs al snel de skibus nemen. Nu heb ik zelf een hekel aan de skibus en pak ik gewoon de auto.

en of je nu 5 min of 15 min moet rijden…dat maakt weinig uit vind ik, en kan je dus ook een plekje iets verder van de skiliften en dorpskernen zoeken.

Zelf zat ik vorig jaar ergens half op een berg in itter, via de website van de lokale VVV geboekt.

Wil je goedkoop en goed op wintersport, dan is het Italiaanse Val de Sole een aanrader. Dorpen: Mezzana, Commezzadura, Dimaro, Folgarida, Pinzolo, Madonna di Campiglio. Vaak in hotels HP incl. skipas voor 600 euro, een week weg in maart bijvoorbeeld. Succes!
https://www.wintersport.nl/skigebieden/skirama/forum/topic/1…

Karin Es

Wil je goedkoop en goed op wintersport, dan is het Italiaanse Val de Sole een aanrader. Dorpen: Mezzana, Commezzadura, Dimaro, Folgarida, Pinzolo, Madonna di Campiglio. Vaak in hotels HP incl. skipas voor 600 euro, een week weg in maart bijvoorbeeld. Succes!
https://www.wintersport.nl/skigebieden/skirama/forum/topic/1…

KarinEs op 18 jan 2016 16:57

Euhm, het gaat over Skiwelt…

❄️

En met hoeveel man zijn jullie eigenlijk? Anders kan je natuurlijk niet echt een afweging maken. Je kan het beste gewoon alles via vergelijkingssites vergelijken, sites zoals http://www.trivago.nl ;)

Carnas on Tour

Valfrejus, Saint Jean d’arves (les Sybelles)

Beide geweest voor iets van 250 pp.
Incl bus,skipas,accomodatie.

Was wel in januari.

Wij zitten volgende week in Soll maar het had ook 1 van de andere dorpen kunnen zijn, wat prijspeil betreft maakt het hier niet veel.

Vrees dat Oostenrijk en met name die plekken waar veel Nederlanders komen gewoon duur is. Succes!

Karin Es

Erg leuk en erg mooi gebied. Niveau vd groep? Apreski wensen? (laatste heb ik zelf niet getest toen ik daar was)
Hoop dat onderstaande je helpt bij het kiezen… iig veel plezier

Onderstaande kan je ook wel uit de kaart halen maar op de kaart lijkt alles toch iets dichter bij dan ik in werkelijkheid aantrof.
Rondom Soll meer rood. Elmau en Scheffau denk ik meeste combi blauw rood mogelijk.
Brixen zelf heeft ook wel leuke en mooie blauwe pistes maar je zit wat verder van de vele opties rondom Scheffau ook al zijn er goede aansluitingen (lees ook einde v dit bericht)

Heb je aspiraties om ook vanuit dat gebied richting Kitzbuhel te gaan?
Hoeft in principe niet, want je kunt je goed vermaken in alleen SkiWelt.
Soll heeft een leuke rodelbaan (2 lange routes) die ook soms in de avond geopend is.
Ik heb zelf in Brixen im Thale gezeten net onderaan tussen de 2 gondels zodat ik zowel richting Kitzbuhel kon als richting Brixen.
Brixen had vorig jaar leuke iglo’s maar weet niet of dat iets blijvend is. Op het pisteplan lijkt t van wel. Leuke avondshows. Weet niet of er elke week een dj draait maar was wel een leuk belevenis zo laat in de avond.

null

null

Ivm risico aan de andere kant vh dal te belanden als je eind vd dag per ongeluk verkeerd zit en niet meer terug kan zou ik aan de kant van Soll Sheffau gaan zitten. Volgens mij wel iets duurder dan de omliggende dorpen. Ik heb ooit een taxi v 45 euro (Scheffau naar Brixen) moeten pakken omdat ze me echt niet meer omhoog lieten lopen toen ik aan een voor mij nieuwe kant was en ik de kaart niet goed had gelezen. Gingen echt op de minuut precies dicht. Moet zeggen Skiwelt heeft wel als je er voor de 1e keer bent niet de meest duidelijke lift en piste aanduidingen welke nu waar naartoe lopen en wel of niet op elkaar aansluiten. Ook al lijkt het op de kaart vrij simpel. Daarom advies einde vd dag in de buurt te skien waar je het kent en hoeveel tijd het kost om terug te komen. (misschien overal wel van toepassing) :)

Piste 1c richting Brixen is trouwens niet geprepareerd (meestal of altijd weet ik niet…geven ze bovenaan wel aan) en dan moet je m niet als relaxte blauwe dalafdaling zien. Wel mooi maar wel werken. De tijden vd busverbinding waren vorig jaar deze…

null

Vrees dat Oostenrijk en met name die plekken waar veel Nederlanders komen gewoon duur is. Succes!

KarinEs op 18 jan 2016 18:52

Als ik nu kijk voor volgende week 4 nachten (ma-vrij) 2 pers (via Booking)
Brixen heb ik 260 285 en 470 gevonden.
Itter (Soll 5/10 min rijden) 232 euro vlak bij de lift en 295 euro 500m vd lift
Soll 320 en Scheffau zelf en dan redelijk dicht bij de liften voor net geen 600 euro.

Als je dat duur noemt?? @KarisEs
Je moet gewoon goed zoeken en dan kan je overal wel voor een redelijke prijs iets vinden. Tis maar welke eisen je stelt. Pensions in Dld Oost en Zwi zijn eigenlijk altijd wel netjes, vaak ruim (iig tov Fra), goed ontbijt meestal incl. en aardige gastvrouw/heer.

Ja dat is waar, een Pension is natuurlijk prima

Karin Es

In Westendorf betaal je voor sommige appartementen rond de 70 Euro per nacht.

Wij zitten vaak in Ellmau bij Hubenhof. - via familie Leitner ook eigenaars van andere pensions/appartementen.
Met kerst een hele week inclusief ontbijt voor € 420,- met z’n twee-tjes.
We zitten wel in een kamer zonder balkon en wat een beetje ouder is.
Maaaar het is schoon en de skibus stopt voor de deur.

We hoeven geen 5 sterren luxe te hebben, maar er moet ook geen schimmel aan de muren zitten als je begrijpt wat ik bedoel. Dichtbij de piste is natuurlijk altijd een pre.

jeroenverschoor op 18 jan 2016 15:12

@jeroenverschoor

Ben benieuwd wat uiteindelijk jullie keuze is geworden en wat je nu per nacht uiteindelijk kwijt bent geweest

Welk dorp zouden jullie hier aanraden voor een korte stopover (1a2 nachten) op doorreis?
Wensen: piste tot aan het dorp. Apres ski.

@jtroppo Voor de beste apres-ski zou ik Westendorf kiezen ,wil je toevallig nog avond skiën zou ik voor Soll kiezen van woensdag tot en met zaterdag. Voor de rest hebben de andere plaatsen allemaal een dal afdaling

Als je niet met de bus terug wilt naar je accommodatie is Hopfgarten een goed idee. Daar eindigt de dalafdaling echt in het dorp. Après ski is er echter niet bijzonder veel.

Plaats een reactie