Overboeking

Dit onderwerp gaat over de bestemming Serre Chevalier

We hadden via bizz een reis geboekt naar Serre Chevalier komende week omdat dit ons een tof gebied leek en het dorpje Chantemarle omdat dit weer centraal in het gebied zit. Door overboeking kunnen we niet meer in Chantemarle terecht. Balen want dit leek een leuke accommodatie. Nu komt Bizz met het voorstel om ons in Briancon residence l’Aigle Bleu te plaatsen. Heeft iemand hier evraring mee? En weet iemand of de skilift naar boven gaat want volgens de site van Bizz is deze gesloten en moeten we de bus naar een ander dorp pakken. Maar wellicht is dat achterhaald.
Alvast bedankt.

@rogier kan hier vast wel een passend antwoord op geven. Vwb lift, staat er niets op de pagina van SC?

De prorel lift is gewoon open. Dus je kunt prima vanuit Briancon het gebied in. Het is wel wat minder centraal dan Chantemerle. Maar Briancon is best een leuk stadje om doorheen te slenteren. Ik weet niet welke week je er zit, maar de nachtpiste 's avonds op de prorel is geweldig. Deze is alleen in feb open. En die is erg leuk te doen vanuit je appartement als je daar zit.

De Aigle Blue ken ik persoonlijk niet. Maar dat is volgens mij de nieuwe residence onder de Prorel lift. En dat is gewoon prima en nieuw.

Click. Click. Peace

@rogier Bedankt. we zitten er volgende week dus de nachtpiste zullen we dan net missen. Ik zie het nu ook op de site van SC dat de lift gewoon gaat. Kun je verder nog iets zeggen over de condities van de pistes naar Briancon want vanaf het weekend lijkt het behoorlijk warm te worden. Volgens weerman Roel is de sneeuw niet zomaar verdwenen maar Briancon ligt wel erg laag. Als ik je foto’s mag geloven hadden we deze week moeten gaan… Puike plaatjes!

@guidohartman Maak je niet teveel zorgen. Het is hier nu bitterkoud, ietsjes warmer is alleen maar lekker. En die Prorel piste is bijna geheel kunstsneeuw en die kan echt wel wat hebben. In de rest van het gebied zijn de condities top op de piste. En erg verwaaid en gevaarlijk naast de piste.

Ik denk dat je een prima week tegemoed gaat met lekker weer en lekkere pistes.

Click. Click. Peace

@rogier Dat klinkt aantrekkelijk. Betekend het dat we onze zoektocht naar off-piste, al dan niet met een gids, beter kunnen staken? Je foto verslag loog er niet om. Maar dat lag dan ook allemaal beschut tussen de bomen.

@guidohartman met een goede gids kun je nog wel wat moois vinden hoor. Dat weet ik zeker! Ik ski ook nog bijna dagelijks poeder ;-)

Verder had ik net een vriend aan de telefoon en die zei dat de echt meer Aigle Blue meer dan prima is.

Click. Click. Peace

@rogier Ok top. We kunnen niet wachten. Laat je nog wat poeder over dan? wink

Laat even weten hoe het gesteld was met de condities in Serre Che @guidohartman! Wij vertrekken 31 januari, de week na jou. Veel plezier!

Mr. Slow

Aigle Blue is een groot appartementencomplex, appartementen zijn redelijk ruim. Zeker voor Franse begrippen. Niks mis mee en direct naast de lift. Kroeg ernaast stelt niet veel voor, maar toch gezellige avonden gehad. Skigebied is top! Zou ik weer die kant op gaan, zou ik ook sneller voor Chantemerle kiezen, vanwege de charme van het dorp t.o.v. De stad Briancon.

Heel veel plezier, komt vast goed!

Where would we be without the après ski?

We hadden via bizz een reis geboekt naar Serre Chevalier komende week omdat dit ons een tof gebied leek en het dorpje Chantemarle omdat dit weer centraal in het gebied zit. Door overboeking kunnen we niet meer in Chantemarle terecht. Balen want dit leek een leuke accommodatie. Nu komt Bizz met het voorstel om ons in Briancon residence l’Aigle Bleu te plaatsen. Heeft iemand hier evraring mee? En weet iemand of de skilift naar boven gaat want volgens de site van Bizz is deze gesloten en moeten we de bus naar een ander dorp pakken. Maar wellicht is dat achterhaald.
Alvast bedankt.

guidohartman op 20 jan 2016 13:42

Wij hebben dit ook ooit voorgehad met bizztravel. Ze gaven ons twee kleinere appartementen dan we vastgelegd hadden en hun voorstel tot compensatie was het 1x gratis gebruiken van de sauna … Wij hebben toen echt moeilijk gedaan en uiteindelijk een mooie som geld terug gekregen.

Zeker bekijken of deze accomodatie niet goedkoper is, indien wel een upgrade eisen of financiële compensaties.

Wij hebben dit ook ooit gehad met bizztravel waarbij we na een brand in het door ons gereserveerde appartement naar een andere oplossing moesten zoeken. Kwamen uiteindelijk terecht in Les deux Alpes en hadden toen af te rekenen met een overboeking. Bizztravel heeft ons toen in een veel luxueuzer en groter appartement geplaatst zonder bijbetaling. Voor ons dus toen netjes opgelost. Boeken 1 van onze skivakanties nog elk jaar via bizztravel.

Laat even weten hoe het gesteld was met de condities in Serre Che @guidohartman! Wij vertrekken 31 januari, de week na jou. Veel plezier!

Quick op 21 jan 2016 00:07

We hebben een top week gehad. Veel zon en de pistes lagen er op een enkeling na uitstekend bij ondanks de hogere temperaturen en gebrek aan verse sneeuw. Op de zuid hellingen en de plekken waar de wind vrij spel had was het soms slalommen tussen de stenen door. Als ik het niet verkeerd heb ging het de dag van ons vertrek sneeuwen dus dat zal hogerop in elk geval een vers laagje hebben opgeleverd.
Serre Chevalier was in ieder geval meer dan de moeite waard om een paar uur extra voor in de auto te zitten.
Ik ben benieuwd hoe jullie het hadden.
@GeensMaarten Ook wij hebben het Bizztravel niet makkelijk gemaakt en zijn van een 2-kamer app naar een 4-kamer app gegaan. Beetje overdreven aangezien we maar met zijn 3en waren. Ook nog een redelijk bedrag korting gekregen. Het loont om je niet zomaar gewonnen te geven… Nog wel wat problemen met het afhalen van de passen. Die bleken nog in Chantemarle te liggen. Daar ging wat tijd verloren.
@Cootje Qua ligging lijkt me Chantemarle idd wel beter. We hebben er een aantal keer geluncht en als er geen wedstrijden zijn is dat via de Luc Alphand piste een geweldige dal afdaling. En je zit zo weer midden in het gebied. Aan de andere kant is de dal afdaling naar Briancon een leuke afsluiter van de dag.
@rogier Je hebt niets te veel gezegd.

Ik heb 2 jaar geleden ook in Aigle Blue gezeten. Ligt direct naast de lift en 2min wandelen van het einde van de Vauban piste. Zeer nette appartement en ook ruim voor franse begrippen. Wij kregen er een 3 kamer appartement voor de prijs van 2 kamer. Sauna en 2 whirlpools en kleine fitness waren toen gratis te gebruiken, enkel zat er in inze periode redelijk wat mensen van het"oost-blok", opzich geen probleem maar enkel lieten ze hun kinderen in de whirlpools spelen met badzeep waarna heel de ruimte onder een meter en half schuim stond en je niet meer in de whirlpools kon gaan zitten en dit was bijna elke dag zo.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

@Arno11 Ik denk dat ze een deal hebben met een Hongaars reisbureau. Er zaten ongeveer 4 bussen in het gebouw. Het gebruik van van de spa is voor deze mensen dagelijkse kost. Kinderen zijn er verboden. Ik snap nu waarom…
Verder geen overlast of iets dergelijks.

@Arno11 Ik denk dat ze een deal hebben met een Hongaars reisbureau. Er zaten ongeveer 4 bussen in het gebouw. Het gebruik van van de spa is voor deze mensen dagelijkse kost. Kinderen zijn er verboden. Ik snap nu waarom…
Verder geen overlast of iets dergelijks.

guidohartman op 1 feb 2016 12:56

Er is dus nog niets veranderd :) de dagen dat ik naar de spa ging waren het steeds dezelfde mensen die uuuuuren lang in de whirlpools bleven zitten, ongeacht het uur dat je er binnen kwam zaten ze erin :p op zich wel grappig want ik vroeg mij af of deze mensen wel gingen skieen overdag of meteen vanaf s’morgens naar de spa gingen.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Plaats een reactie