Sneeuwkettingen steeds mee in de bagage?

Ik veronderstel dat we stilaan in een periode van het jaar zitten waar de sneeuwketting haast niet meer van doen zijn.
Maar ik besef ook wel dat deze situatie ook snel kan veranderen, ook naar de lente toe kan er soms nog wel eens een pak vallen.
Mijn vraag is nu; nemen jullie altijd de sneeuwkettingen mee?

Ja.

Uiteraard !!

Ja.

Bij mij liggen ze de hele winter in de auto. En in de Alpen is het heel simpel: als je ze niet bij je hebt en het begint keihard te sneeuwen heb je gewoon een probleem. Soms zegt de politie heel simpel: geen sneeuwkettingen, niet rijden. En dan sta je daar.

Zo veel ruimte nemen ze toch niet in?

Zo veel ruimte nemen ze toch niet in?

GiGi op 11 mrt 2016 09:37

Ik heb net van wagen gewisseld, andere bandenmaat en moet dus een nieuwe set kettingen aanschaffen maar was aan het overwegen om te vertrekken zonder (op winterbanden natuurlijk)

AH. Je kan ze ook huren schijnt. 15 euro voor een week of zo.

Wat is de overeenkomst tussen sneeuwkettingen en een Predictor zwangerschapstest.

Je hebt ze eigenlijk nooit nodig.

Als je in deze periode hoger dan 700m komt is er gewoon altijd nog een behoorlijke kans op een fikse sneeuwbui
vanaf april gaat dat langzaam naar een 1500m en in vanaf mei naar een 2000. Maar zoals hierboven al aangegeven, als je ze niet bij heb en je heb ze nodig ben je gewoon de L*L

Born to Ride

ok, jullie hebben mij kunnen overtuigen.
Ik zal maar op zoek gaan naar een setje. (het huren van, is ook een goede tip thx.)

Voor 10 euro tikte ik die van mij op de kop op Marktplaats. Mijn oude voor hetzelfde bedrag ook weer verkocht. Over het algemeen zijn ze bijna altijd zo goed als ongebruikt.

?? 2023

Ik heb ze zelfs mee in België als het winters is… (en ook al gebruikt – je wordt vanzelf goedgeluimd als heel het land in sneeuwfiles vastzit op de snelweg terwijl jij met sneeuwkettingen op de kleine wegjes binnendoor rijdt ;-)).

Met kerst had ik ze niet bij me. Leek me niet nodig, lag toch geen sneeuw en was ook geen sneeuw voorspeld. Als ik naar St. Anton ga neem ik ze ook niet mee. Gewoonweg niet nodig. In alle andere gevallen wel. Ik koop ze altijd op MP, daar is MP namelijk voor uitgevonden.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Heb ze ooit met (een late) pasen moeten leggen richting warth.

Ik neem ze altijd mee! typisch is dat ik ze voor dit jaar nooit nodig had, maar afgelopen jaarswissling 02-01 bij Sankt anton nodig gehad en afgelopen carnaval 10-02-2016 ook nodig gehad in Berwang. Ik zeg: altijd meenemen dus.

daarbij ik heb ze bij de plaatselijke automaterialenzaak gekocht a €20,-

He @havana wat lees ik nou St. Anton ik dacht ergens gelezen te hebben dat je Arlberg maar niets vond.En dat je liever naar een gebiedje gaat met maar 2 liften.

AH. Je kan ze ook huren schijnt. 15 euro voor een week of zo.

Of je koopt ze op één of andere webshop en als je ze niet hebt gebruikt stuur je ze nadien gewoon terug.

Aangezien de meeste webshops 14 dagen bedenktijd bieden krijg je dan gewoon je geld terug ;)

He @havana wat lees ik nou St. Anton ik dacht ergens gelezen te hebben dat je Arlberg maar niets vond.En dat je liever naar een gebiedje gaat met maar 2 liften.

Lawine op 11 mrt 2016 11:34

Nee hij zei dat St. Anton erg snel verspoord is en dat je voor off piste beter naar een klein gebied kunt met 1-2 liften.

OT: Ligt eraan waar je heen gaat, als je bijv. naar Skiwelt gaat is de kans wel heel klein dat je kettingen moet leggen

Gang is alles

Bij mij liggen de kettingen de hele winter onder de bestuurdersstoel, ik wil ook wel eens een dagje spontaan naar een skigebiedje in het Sauerland rijden.

Loat goan

Yep!!

Altijd bij als ik met de auto ga
Ben in oktober ook naar Oostenrijk geweest, toen niet nodig (25 graden)
Maar andere vakantie in oktober al wel nodig gehad

Dit jaar had de bus ze ook 2 dagen nodig

Mbt topictitel: Ja altijd bij me, en altijd op een snel en makkelijk bereikbare plek. Essentieel detail dat laatste, je wil niet lopen graven in je kofferbak als je ze nodig hebt.
Dunne handschoenen liggen er altijd bij, ook wel zo prettig…

Altijd in de auto liggen (ik begrijp ook niet helemaal waarom je die dingen thuis laat als je ze toch hebt :)) inclusief een oude jas en handschoenen. Vorig jaar was de enige keer dat ik ze ooit gebruikt heb. Ik koop en verkoop (indien nodig bij een nieuwe auto met een andere bandenmaat) ze op MP en dat is goedkoper dan huren volgens mij, want koop en verkoop gaat voor dezelfde prijs.

Met kerst had ik ze niet bij me. Leek me niet nodig, lag toch geen sneeuw en was ook geen sneeuw voorspeld. Als ik naar St. Anton ga neem ik ze ook niet mee. Gewoonweg niet nodig. In alle andere gevallen wel. Ik koop ze altijd op MP, daar is MP namelijk voor uitgevonden.

havana op 11 mrt 2016 10:45

Totdat je een keer verrast wordt door sneeuw en je een probleem hebt…

Welke maat zoek je, ik heb namelijk nog een setje liggen wat voor 15 ,- euro weg mag , hoef je ook niet te huren ;-)

null

Met kerst had ik ze niet bij me. Leek me niet nodig, lag toch geen sneeuw en was ook geen sneeuw voorspeld. Als ik naar St. Anton ga neem ik ze ook niet mee. Gewoonweg niet nodig. In alle andere gevallen wel. Ik koop ze altijd op MP, daar is MP namelijk voor uitgevonden.

havana op 11 mrt 2016 10:45

Totdat je een keer verrast wordt door sneeuw en je een probleem hebt…

DSvier op 11 mrt 2016 14:41

Is toch te zien naar waar je gaat. Als je bv. naar het Zillertal rijdt en de snelweg neemt + hotel in het dal boekt heb je ze zowieso niet nodig, ook niet bij hevige sneeuwval. Er zijn echt maar weinig wegen waar het verplicht is. Wel opletten met tal van kleine straatjes naar de vele hotels. Van zodra je de bergflanken op moet heb je wel prijs uiteraard. Zelf al is het maar voor 100 meter.

Welke maat zoek je, ik heb namelijk nog een setje liggen wat voor 15 ,- euro weg mag , hoef je ook niet te huren ;-)

null

Reejee op 11 mrt 2016 15:06

ik heb 225/45 R18 nodig. alvast bedankt voor je aanbod.

Ik woon in de Alpen, en heb echt altijd de kettingen in mijn beide auto’s liggen. Ik heb wel eens een dik pak sneeuw in juli op de galibier gezien…

Click. Click. Peace

Ik woon in de Alpen, en heb echt altijd de kettingen in mijn beide auto’s liggen. Ik heb wel eens een dik pak sneeuw in juli op de galibier gezien…

Rogier op 11 mrt 2016 16:42

We trekken naar Via Lattea.

Vorig jaar viel hier begin april 40 cm sneeuw… Op de wegen. De dorpen liggen hoog. En buiten dat is het verplicht in Italië en dit deel van Frankrijk.

(En je weet dat je erg goedkoop door de tunnel kunt als je de Fréjus pas koopt via site van serre Chevalier? scheelt je bijna een paar kettingen.)

Click. Click. Peace

Ze liggen bij mij altijd achterin eigenlijk, ook zomers. Misschien dat ze met de zomervakantie er even uitgaan maar dan gooi ik ze erna weer achterin.

🏂

Plaats een reactie