Organisaties voor jongeren / studenten wintersportreizen

Goedenavond,

Ik had een vraagje, heeft iemand ervaring met jongeren / studenten wintersportreisorganisaties, en met welke hebt u ervaring? Zijn de groepen ook vaak leuk?

Aangezien ik graag dit jaar met de kerstvakantie mee wil gaan.

Tim

Hoi Tim,

Best even vermelden hoe oud je bent, veel reizen zijn maar tot 18 jaar, of vanaf 18 jaar. En of je Belg of Nederlander bent .

Als Belg ken ik Sporta en Kindervreugd, beide zijn leuk. Ook jongerentravel is een bekende reisorganisatie in België, maar daar heb ik geen ervaringen mee.

Groetjes

Voor Belgen is Skifriends ook een aanrader. Bij Josk heb je ook jongerenreizen maar daar varieren de leeftijden nogal fel. Wil je specifiek voor studenten op zoek, dan zijn Skikot en Airness mooie opties. Met Sportura hebben we persoonlijk wat minder fijne ervaringen…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Kristof: Sportura… kuch kuch kuch Ik weet precies wat je bedoelt met ‘wat minder fijne ervaringen’. Die heb ik zelf namelijk ook.

Voor de rest heb ik geen ervaringen met goedkope jongerenreizen. In ieder geval raad ik Sportura absoluut af.

Ik ben 17 jaar oud, ben vorig jaar ook mee geweest met Huski, maar aangezien dat werd georganiseerd door iemand van school was dit tamelijk makkelijk met veel bekenden.

En ik wil dit jaar graag onbekenden ontmoeten…

Weet niet precies hoe het zit met alleen meegaan met een georganiseerde reis. Ik ben wel met groep(jes) geweest met Sportura, Husk, Bizz, Sunweb, Jiba etc.

Sportura is niet top, maar wel goedkoop ;).

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

+1 Liever niet sportura, heel veel kleine irritaties tijdens je wintersport.

Ik heb altijd goede ervaringen met Husk gehad.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Voor de liefhebbers die een lijstje willen

  • elle lange wachtrij voor het betaalde koffer depot, en bij ophalen van de koffer erachter komen dat de ‘bewaking’ gevlogen is en er 50 man op eigen houtje hun koffers proberen te bemachtigen.
  • 1.5 uur wachten op de eerste dag omdat de skipassen nog niet beschikbaar zijn
  • Een totaal nutteloze verzekering voor je skies aangesmeerd krijgen
  • Opeens bij moeten betalen voor je skies
  • Eind van de middag 1.5 uur wachten omdat de dude met de kamersleutels niet gevonden kan worden.
Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

of de groep leuk is ligt er maar net aan denk.
ik(en 3 vrienden) gelukkig) ben 1 x met husk mee geweest en ben blij dat ik al die gasten de hele week zo goed als niet gezien heb.die kwamen ook meer voor de drank dan voor het skien/boarden en dat is voor mij juist andersom.

Ik kan Josk aanraden en eens op de bus begint het toch zeker, tegen dat je daar bent ken je al een hoop mensen

RoCo

Ik ben ook aan het twijfelen tussen skifriends en en josk. Wat zouden jullie aanraden. Ik ben belg en 16 jaar oud.

Ikke tussen Husk of zelf een reisorganiseren voor jongeren…

Ik denk dat je het zelf niet voor elkaar krijgt om het goedkoper te organiseren dan husk/bizz/suwenb. bovendien is het lekker makkelijk: je boekt een reis, appartement, skipas, evt. les en materiaal in één keer dus geen gedoe meer ter plaatse… Daar staat tegenover dat op reis met die organisaties vele kleine irritaties oplevert (medereizigers, wachtrijen bij inchecken, domme reisleiders). Mijn ervaring is dat niemand in zo’n reis zin heeft om contact met elkaar te zoeken, dus je gaat echt met je eigen groepje de bus in, en zult weinig nieuwe vrienden maken.

Vrijdag 3 Feb naar Belle Plagne met Sunweb!!!

Ik ben 2x met sportura geweest en beide keren niet goed bevallen. En dan met name niet het gedoe op de plaats van bestemming maar met name het voortraject boeken/betaling/facturen/tickets. Kregen verkeerde facturen, of berichten dat je nog moest betalen en de tickets niet kreeg terwijl alles al betaald was. Na de eerste keer dacht ik, kan wel eens voorkomen maar na de 2e keer had ik het helemaal gehad met sportura. Husk is daarentegen goed bevallen en is het prima geregeld.

Heeft iemand hier ervaring met http://www.jongerentravel.be ???

Ik ben 17 en was zelf ook aan het kijken voor een studentenreis maar had er helemaal niet bij stilgestaan dat je ook alleen mee kunt gaan…
blijft natuurlijk altijd onzeker of je er wel aansluiting vind bij andere :S

Tim; trouwens vond het wel grappig om te zien dat je van 2 t/m 6 januari naar Saalbach gaat ik zit diezelfde week dan in Hinterglemm

waar is de sneeuw?!

Mireille, ga je met een studentenreis dan naar Hinterglemm vanaf 2 Januari?

Jongerentravel is een goede organisatie, maar verwacht geen al te hoog niveau van de lessen. Die vond ik wat tegenvallen (is al wel aantal jaar geleden). Maar qua regeling etc was het wel heel netjes!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Tim
Nee ik ga dan met ouders en nog andere gezinnen (totaal 24 mensen) maar daar zit dan helaas niemand bij van mijn leeftijd :(
ga jij wel met studentenreizen daarheen?

waar is de sneeuw?!

@Mireille, nee met een vriend van me, met zn 2en veel kilometers maken ;)

@Tim, ah oke nice!

waar is de sneeuw?!

Ik boek zelf altijd via husk. Heb nu voor het eerst moeite met het vinden van een leuke groep om mee te gaan, vrienden hebben allemaal geen geld/ tijd etc…

Na wat zoeken heb ik een studio app gevonden in Valtho voor slechts 1100 euro voor de hele kerstvakantie (2 weken). Er kunnen 3 mensen slapen. Wie heeft er zin om samen met mij 1 of 2 weken door te brengen in Valtho en lekker km’s te maken? Stuur dan even een berichtje, mijn optie op het app verloopt deze week en dan zijn er alleen nog maar dure app over. Dit is veel goedkoper nog dan via een organisatie als HUSK.

@Joost met welk vervoer wil je gaan?

@Tim, ik had zelf de bus in gedachte. Ik vind dit persoonlijk ideaal, scheelt je weer 1 of 2 dagen extra skien. Daarnaast heb ik geen auto en rijbewijs dus ben ik anders afhankelijk van anderen. Heb je interesse? Zie dat je al aardig wat vakanties gepland hebt ;) Stuur me anders even een mailtje, dat is wat gemakkelijker! j.vanpeer@hotmail.com

Voor jongeren vanaf 16 jaar is er de belgische organisatie http://www.groovex.be die zich richt op skireizen in groep naar zwitserland & oostenrijk.

was je al geweest tim?

Certified ski-boy, glijbewijs

Joost ik stuur je een mailtje! ik zie hetzelfde probleem, vrienden/werk/geen geld e.c . En ik denk dat het een idee is om buiten een reisorganisatie om (of via een organisatie maar zonder georganiseerde reis)
dus heb wel wat ideetjes!

Snowboarder / Skiër

Plaats een reactie